Register

A password will be e-mailed to you.

Je evidentné, že japonská spoločnosť Sony vkladala do svojho nového virtuálneho headsetu veľkú dôveru. Koniec koncov, reakcie zo zámoria i tuzemska boli nadmieru pozitívne a mnohí nazývali túto technologickú inováciu za výborný prídavok k piatemu PlayStationu. Napriek tomu sa ale z hľadiska predajov novinke nedarí. Ako je to pri obdobnom potenciáli vlastne možné?

Áno, marketingová kampaň bola pomerne veľká a ohlasy v podstate fantastické. Hier takisto nebolo málo, aj keď je zrejme nutné zdôrazniť, že veľkými ťahákmi PSVR 2 v terajšom momente nedisponuje. Samozrejme, nový režim pre Gran Turismo 7 poteší zanietených pretekárov, VR dodatky pre Resident Evil 4 alebo Village zasa milovníkov hororov, ktorí radi prežívajú strach a des takpovediac na vlastnej koži.

A pokiaľ holdujete obrovským mechanickým monštrám, nepochybne ste siahli po Horizon Call of the Mountain, kde ste si dokázali, že to s lukom viete lepšie ako sa vám mohlo pôvodne zdať (pochopiteľne, s tým virtuálnym). Zvyšok aktuálne dostupných projektov je však menej rezonujúci a hoci v žiadnom prípade nejde o zlé tituly, nie sú to takzvané system seller hry. A tie nezriedka určujú úspech alebo neúspech akejkoľvek platformy či zariadenia.

Druhou červenou vlajkou PSVR2 je cenovka, ktorá je v súčasnom období pre väčšinu ľudí absolútne neprípustná a astronomická. Nielenže headset vychádzal krátko po vianočných sviatkoch, avšak stojí viacej ako konzola samotná (presnejšie 599,99 € bez hier). Na základe toho v podstate automaticky niektorí zanevreli na zariadenie. Samozrejme, až do momentu, pokiaľ nebude lacnejšie.

Aké sú teda konkrétne čísla? Spoločnosť Bloomberg prišla s reportom, ktorý nám prezradil, že predaje by sa aktuálne mali pohybovať zhruba okolo čísla 270 000, čo síce nemusí znieť najhoršie, avšak firma Sony naplánovala produkciu dvoch miliónov kusov. Ich očakávania teda boli niekde úplne inde ako výsledok. Čo to teda znamená?

Niekoľko vecí. Mnohí naznačujú, že VR2 by malo ísť s cenou dole, avšak to sa momentálne javí ako málo reálny variant. Ďalšou možnosťou je teda zatraktívniť ponuku hier, ktorá by mohla v konečnom dôsledku (a v dlhšom časovom horizonte) predznamenávať postupne rezonujúce predaje, ktoré by v nadchádzajúcich rokoch narastali. Ostatne, starší brat headsetu predal až 5 miliónov kusov a tento by sa mu mal, minimálne, vyrovnať. Ako to teda s VR dvojkou dopadne, to ukáže až čas. My budeme celý priebeh podrobne sledovať a uvidíme, čo sa z neho vykľuje.

Komentuj!