Register

A password will be e-mailed to you.

Dlho očakávané uvedenie legendárnej hry The Last of Us Part I na platforme PC nakoniec dopadlo úplne inak ako by si v Sony priali. Čo-to naznačoval už fakt, že pred vydaním neboli dostupné žiadne recenzie a obavy zo zlého portu sa potvrdili prakticky po štarte.

Hra trpí v prvom rade značným memory leakom a nedostačujú ani minimálne uvádzané grafické karty, z ktorých si ukrajuje príliš veľké množstvo VRAM na akýchkoľvek nastaveniach. Celkovo nejde o príliš stabilný port, hráči hlásia pády či zamrzanie a veľkým problémom je aj úvodná kompilácia shaderov, ktorá dosahuje na slabších, no stále dostačujúcich zostavách aj cez 2 hodiny. Hodí sa inak poznamenať, že na PC verzii pracovali Iron Galaxy Studios, ktorí síce vcelku zvládli Uncharted: Legacy of Thieves Collection, no o žiadnu istotu skutočne nejde. Svojho času totiž dostali na starosť i neslávny známy port Batman: Arkham Knight, o ktorom sme vás už kedysi informovali.

Zákonite sa teda ponúka otázka, prečo Sony nezverili jeden zo svojich najväčších klenotov štúdiu Nixxes, ktoré je v portovaní úplnou špičkou. K situácii sa už vyjadrili samotní Naughty Dog, ktorí síce nevydali žiadne priame ospravedlnenie, no prisľúbili, že všetko čo najrýchlejšie preskúmajú a možeme čakať opravy prostredníctvom pripravovaných patchov. A hoci sa tieto problémy netýkajú všetkých a niektorí hlásia vcelku bezproblémový zážitok, stále ide o menšinu, čo nakoniec dokumentuje aj nepríliš lichotivé záporné hodnotenie na Steame. Tak či sa tak sa skrátka zdá, že s týmto portom si mali dať v Sony trochu viac záležať.

Komentuj!