Register

A password will be e-mailed to you.

Umelá inteligencia napreduje v posledných rokoch míľovými krokmi a už dnes dokáže zvládať veci, aké v minulosti nepôsobili príliš reálne. Čo nevidieť sa začne používať i v hrách a prvý kto predstavil podobnú technológiu uľahčujúcu prácu vývojárom je francúzsky gigant Ubisoft.

Aby pritom nedošlo k omylu – umelá inteligencia má síce pomáhať scenáristom, no štúdio ju plánuje používať výhradne k navodzovaniu životnosti nimi vytváraných svetov. Scenár ako taký budú naďalej písať profesionálni scenáristi a jediným cieľom AI bude starať sa o konverzácie vedľajších postáv. V zásade by to teda malo prebiehať tak, že sa navrhne téma, generátor textu vytvorí dialóg medzi postavami a ten následne prejde kontrolou, prípadne menšou úpravou.

Ubisoft, samozrejme, tvrdí, že rozdiel ani nepoznáme, no práve s tým majú hráči neprekvapivo problém. Už teraz totiž sú totiž tituly tohto štúdia obviňované z prílišnej generickosti a tento krok môže podobné výčitky iba znásobiť. Nakoľko sa totiž nezriedka odohrávajú v obrovských otvorených svetoch a tie je potrebné čo najviac zaplniť, z tohto pohľadu to môže pôsobiť ako uprednostňovanie kvantity nad kvalitou. Uvidíme, ako to dopadne a či bude táto technológia skutočne k prospechu, respektíve či ju začne v dohľadnej dobe používať i niekto ďalší.

Komentuj!