Register

A password will be e-mailed to you.

Áno, zasa raz tu máme starú známu pesničku z repertoára neželaných herných odkladov. Hororová akcia Scorn sa opätovne presúva a z toho vyvstáva jediná otázka – dočkáme sa vôbec niekedy tohto atraktívne vyzerajúceho počinu, ktorý čochvíľa oslávi svoje desiate výročie v produkcii?

Scorn už od prvých prezentácií vyzeral skutočne atraktívne. Vesmírne prostredie, ktoré je kombináciou futurizmu a dizajnovo chladného pekla, kde niet jedinej pestrej farby, prípadne aspoň kúska pozitivity. Po prvýkrát sme sa o počine štúdia Ebb Software dozvedeli v roku 2014. Vtedy šlo o takzvaný Kickstarter projekt (veľmi populárna možnosť ako financovať projekty bez prostriedkov veľkých vydavateľov), avšak kampaň, nanešťastie, zlyhala.

Napriek tomu Scorn zostal vo vývoji a tvorcami bol naplánovaný na dve časti, takže by sme sa dočkali istého rozdelenia. Pravdepodobne vtedajšie plány rátali s úspechom pomyselnej jednotky, ktorá by dopomohla k zaplateniu druhej časti. Nakoniec sa ale od týchto nápadov upustilo a autori chceli na svet prísť iba s jednou hrou. Druhá Kickstarter kampaň prebehla v roku 2017, pri ktorej sa podarilo vyzbierať 150 000 eur a vývoj sa, podľa slov autorov, zaplatil.

Roky ubiehali, dočkali sme sa zaujímavých gameplay ukážok, ktoré lákali na videohernú variáciu na legendárneho Aliena od Ridleyho Scotta. Náplň pritom vyzerala byť ako tradičná akčná hororová adventúra s úzkymi koridormi, nepríjemnými oponentami a survival prvkami. Vydanie malo prebehnúť počas tohto roka. Podľa najnovších správ sa tak nestane.

Došlo k ďalšiemu odkladu, tentokrát na rok 2022 a to bez fixného dátumu vydania. Prehovoril aj jeden z tvorcov. Hovorí niečo v zmysle, že Scorn sa nenachádza vo vývojom pekle, akurát celý tím urobil množstvo chýb, čo je údajne bežné (ostatne, ide o neskúsených autorov). Väčšina doterajších vecí bola prerobená a to najmä za účelom dosiahnutia ambicióznej autorskej vízie. Čo to znamená v praxi a pre koncového užívateľa?

Že na Scorn si ešte, pravdepodobne, počkáme. A to najmenej rok. Vývojári totiž neponúkli nič konkrétne, no očividne na titule intenzívne pracujú a chcú doručiť kvalitný zážitok. Či sa im to podarí je samozrejme otázka, na ktorú vám odpovedať nebudeme, respektíve ani nemôžeme, nakoľko to nevieme. Minimálne im ale prajeme šťastie a dúfame, že sa Scornu raz skutočne dočkáme. A naozaj pôjde o unikátny a zaujímavý herný zážitok.

Komentuj!