Videli sme to vo filmoch, veľký roj mechanických strojov ktoré neporazíte, pretože musíte zničiť každú jednotku. Neporaziteľná, verzatilná a svižná armáda strojov. A to je aj myšlienka, na ktorej stojí real-time stratégia Drone Swarm. Ako sa však preliala do herného prostredia, to si povieme v našej recenzii.

Zem bola zničená obrovským rojom dronov, ale obetavosťou jedného vyvoleného človeka sa podarilo roj ovládnuť a teraz chráni vašu vesmírnu loď, s ktorou hľadáte nový domov v galaxii. Takto nejak začína Drone Swarm. Kontrolujete 32 tisíc dronov a, bohužiaľ, vesmír je nebezpečné miesto plné nepriateľov. Príbeh je rozprávaný komiksovým štýlom, neurazí, ani nenadchne. Podobné zápletky sme už síce videli miliónkrát (no dobre, možno trochu preháňam), avšak celé to slúži ako veľmi dobrý podklad pre samotnú hru.

Ako to však funguje v praxi z hľadiska hrateľnosti? každým skokom do novej sústavy kde hľadáte vhodnú planétu pre život narazíte na nových nepriateľov. Máte tri možnosti ako ovládať roj. Môžete ho poslať do útoku, môžete z neho vytvoriť obranné bariéry, alebo použiť kinetickú silu a odstrčiť určité objekty alebo nepriateľov na určité miesta. Je skutočne len na vás akú stratégiu zvolíte. Môžete ísť priamo do útoku, avšak ako už tušíte, hrubá sila nie je vždy odpoveďou. Budete musieť kombinovať tieto rôzne štýly a vytvoriť stratégiu, ktorá bude sedieť pre konkrétny level a hlavne pre konkrétneho nepriateľa.

Rozhodne sa však nemusíte báť, že by vás hra hodila rovno do vody. Každý trik, ktorý môžete urobiť s rojom, je veľmi dobre vysvetlený pomocou jednoduchého a neinvazívneho tutoriálu. Medzi jednotlivými módmi môžete zase rýchlo prepínať pomocou Q, W a E. Samotný roj ovládate pomocou ťahov myši, kde mu vlastne kreslíte cestu. No, samozrejme, všetci vieme aké dokáže byť kreslenie myšou nepresné a tento štýl ovládania by sa hodil skôr pre dotykovú obrazovku.

Najviac to pocítite vtedy, keď budete potrebovať presný zásah, ale miniete len o kúsok a váš útok sa minie účinkom. Taktiež musíte premýšľať nad tým, že roju chvíľku trvá než sa dostane na miesto určenia a niektorí nepriatelia sú pritom neustále v pohybe. No a pokiaľ ich je náhodou na obrazovke viac, môže to pôsobiť trochu chaotické z pohľadu vybraných hráčov. Hlavne keď musíte neustále kombinovať a prepínať medzi rôznymi módmi a obtiažnosť sa zvyšuje s každým ďalším levelom.

Taktiež platí, že k dispozícii máte iba obmedzený počet dronov. A verte že keď postavíte kus steny okolo vašej lode a budete chcieť ešte poslať zvyšok dronov do útoku, nebude vám stačiť ani 32 tisíc strojov. Musíte si buď počkať kým sa vrátia z útoku, čo vás bude stáť čas, alebo oželieť kus ochrannej bariéry a riskovať tak slabinu. Pokiaľ máte rýchle prsty a dokážete presne značiť cestu pre roj, môžete prekresľovať cesty a obranu prakticky bez prestávky, ale pri veľkom množstve nepriateľoch je to až príliš chaotické, hlavne keď sa všetko deje naraz a nemáte čas sa dopredu pripraviť, alebo plánovať.

Čo sa týka grafickej stránky, tak pohyb roja je až hypnotizujúci, vidíte každý jeden dron, ich pohyby sú realistické a každý má kalkulovanú svoju vlastnú trasu. Vidíte ako sa z nich stáva jeden a pritom ako majú každý vlastnú myseľ. To však znamená, že aj keď hra ako real-time stratégia, neoplýva nejakou ohromujúcou grafikou, stále budete potrebovať silnejšiu grafickú kartu. Grafické nastavenia obsahujú len jedno globálne nastavenie kvality a líšia sa v osvetlení a kvalite textúr. Minimálne požiadavky berte ako úplne najnutnejšie a radšej sa uistite že máte aspoň o úroveň vyššiu kartu. V tomto type hry je nízky framerate zabijak a nebudete môcť precízne navigovať a časovať vaše útoky.

Ak by som to mal celé nejako uzavrieť, koncept hry je lákavý, zábavný a Drone Swarm určite stojí za vyskúšanie minimálne z pohľadu fanúšikov sci-fi stratégií. Je tu však niekoľko ale, ktoré som spomenul aj vyššie. Príbeh pôsobí skôr ako nutnosť na vyplnenie logického vákua okolo celého konceptu, než aby sa koncept odvíjal od príbehu. Presnosť ovládania taktiež príliš nepoteší a viacerým môže spôsobiť vrásky na čele. A nakoniec, počítajte s tým, že budete potrebovať silnejšiu grafickú kartu a riadiť sa radšej doporučenými požiadavkami. Osobne dúfam, že pokiaľ náhodou vyjde pokračovanie, dostaneme nielen nové zaujímavé mechaniky, ale i lepšie ovládanie, optimalizovanejší výkon a premyslenejší svet, či príbeh za ním. Bola by totiž veľká škoda nepokračovať v tomto zaujímavom titule.

Drone Swarm - Strategická nepresnosť
Zábavné a neotrelé mechaniky titulu Drone Swarm vás určite chytia, avšak ovládanie a výkon vás môžu občas frustrovať.
  • Zaujímavý koncept