Tom Clancy’s The Division 2: Warlords of New York – Útek do New Yorku Matty 5. marca 2020 Recenzie Vlani, tri roky po prvom dieli, sme sa dočkali vydania druhého série Tom Clancy’s The Division. Cieľom autorov z Massive Entertainment bolo napraviť isté neduhy, ktoré sužovali jeho predchodcu a súdiac podľa reakcií kritikov a hráčov sa im to aj podarilo. No a keďže marec patrí už tradične značke Division, aj veľký datadisk s podtitulom Warlords of New York vychádza práve počas tohto mesiaca. Je však o čo stáť? Hneď na úvod je dôležitá informácia, že Warlords of New York nie je súčasťou Season Passu, respektíve Year 1 Passu. Rovnako však platí, že nejde o bezplatné rozšírenie a pokiaľ si ho chcete užiť, budete zaň musieť zaplatiť nemalú čiastku. Ak sa vám zdá, že to úplne nekorešponduje s tvrdeniami Ubisoftu o DLC za ktoré nebudete musieť platiť, na tomto mieste je vhodné poznamenať, že všetky prisľúbené DLC, rozširujúce samotnú hru, sú k dispozícii skutočne zdarma. V tomto prípade však ide o neplánovaný a pomerne veľký datadisk, výrazne zasahujúci do samotného jadra titulu. Ako už napovedá i názov, dianím sa zasadený do New Yorku, teda miesta, kde celá pandémia vypukla. Vy ako agent Divízie ste poverený novou úlohou a ani sa nenazdáte, už sedíte vo vrtuľníku smerujúceho do Veľkého jablka, kde aktuálne potrebujú vašu pomoc. Zdá sa, že ide oveľa, pretože už úplný úvod naznačí návrat starého známeho, odpadlíka Divízie Aarona Keenera. No a cesta k nemu vedie cez štvoricu jeho poručíkov, takže po chvíľke oťukávania v novom prostredí sa ihneď púšťate po ich stopách. Netreba chodiť okolo horúcej kaše, príbeh Tom Clancy’s The Division 2 bol maximálne nevýrazný, väčšinu času upozadený na vedľajšiu koľaj. V zásade bol iba zámienkou na to, aby ste bojovali v rôznych atraktívnych lokalitách a dokonca i lídri nepriateľských frakcií plnili výhradne úlohu neveľmi zaujímavých štatistov. Warlords of New York si oproti tomu dáva predsa len viac práce s príbehovým pozadím, a to bez toho, aby ste museli nutne počúvať nachádzané audio nahrávky. Aby bolo jasné, stále nejde o žiadny zázrak, ale aspoň máte od začiatku jasný cieľ, viete proti komu stojíte a nie to iba o tom postupne oslobodzovať okolie spod nepriateľského útlaku. Samotná expanzia je každopádne zasadená do oblasti Lower Manhattan, ktorý sa v prvej časti nevyskytoval. Tá pozostáva zo štyroch oblastí (Two Bridges, Civic Center, Battery Park, a Finančná štvrť) a na jej príklade ukazuje, ako sa situácia v priebehu mesiacov zhoršila. Vzhľadom k tomu, že druhý diel sa neodohráva v zimnom prostredí, sneh je definitívne preč, no zase sa vracia dvojica dobre známych frakcií, teda Rikers a Cleaners – samozrejme s istými úpravami a vylepšenou umelou inteligenciou. Zásadnou novinkou tohto datadisku je zvýšenie level capu. V pôvodnom titule bol stropom level 30 a po ukončení hlavnej kampane ste si budovali výhradne World Tier. Tu však môžete po príchode, respektíve návrate, do New Yorku začať okamžite zvyšovať svoju úroveň a následne v tom pokračovať hoci aj vo Washingtone. Jedinou podmienkou je dokončenie vašej newyorskej misie, nakoľko vám autori neumožnia voľne pendlovať tam a späť. Tu sa ešte hodí napísať, že pokiaľ náhodou nemáte svojho agenta na požadovanej úrovni pre toto rozšírenie, nič sa nedeje, hra vám ho umožní vytvoriť a ihneď vás s ním vrhne do centra diania. No niečo podobné by malo byť v takýchto prípadoch samozrejmosťou. Z hľadiska hernej náplne vlastne robíte to isté, čo minule. A to doslova, pričom asi jedinou výraznejšou zmenou, že mapa je spočiatku zakrytá hmlou a vďaka tomu neviete, čo sa kde nachádza. V tomto prípade to však viac-menej dostačuje a hoci by väčšia miera inovácií určite neuškodila, kvalitne nadizajnované a atraktívne pôsobiace prostredie Veľkého jablka pôsobí po dlhých hodinách strávených vo Washingtone patrične sviežo. Prestrelky sú i naďalej zábavné, lootovanie stále baví a možnosť zvyšovať si svoju postavu na level 40 asi ocení každý. Pribudla aj štvorica nových skillov, neskôr sa dočkáme i nového raidu, no týmto ani zďaleka nekončíme. Ak ste bližšie sledovali dianie okolo samotného datadisku, viete, že je súčasťou masívneho Title Update 8. Autori sa po približne roku pokúsili prísť so vcelku zásadnými zmenami a pokiaľ by som ich tu mal podrobne rozpísať, bolo by to na dlho. Hlavným cieľom bolo každopádne revitalizovať hrateľnosť, ako sa to svojho času podarilo expanziám The Taken King, či Forsaken k obom častiam Destiny, alebo Reaper of Souls v prípade Diabla III. Je pritom nutné povedať, že endgame Division 2 nijak zvlášť netrpel nedostatkom zábavného obsahu (čo bola jedna z hlavných výčitiek u jeho predchodcu), či nedomyslenými mechanikami. I napriek tomu sme sa dočkali naozaj rozsiahleho prepracovania vybraných prvkov a samo o sebe to skutočne nie je k horšiemu. Tieto zmeny sa pritom týkajú všetkých hráčov bez rozdielu, či už expanziu vlastnia, alebo nie. Ich názory sa, pochopiteľne, rôznia, ako to v podobných prípadoch býva, no obecne prevládajú tie pozitívnejšie. Na upravené UI si možno budete chvíľu zvykať, no po čase ho začnete brať za samozrejmosť a ako zmenu k lepšiemu. Systém vybavenia je po novom oveľa prehľadnejší a pochopiteľnejší z pohľadu zmien medzi jeho súčasťami. Od začiatku jasne vidíte, aké bonusy vám dáva daná zbraň, či kus brnenia, ako sa zvyšujú na jednotlivých tieroch a tým pádom máte jasnejšie v tom, čo si ponechať a čo nie. Nemusíte si teda študovať tieto veci mimo hry, ale môžete sa rozhodovať podstatne rýchlejšie. Ak sa vám navyše nejaká časť vybavenia nepozdáva ako celok, no jej štatistiky, respektíve perky by sa vám mohli hodiť inde, po novom si ich môžete z daného kusu vyextrahovať a na rekalibračnej stanici preniesť inde. Príležitostní hráči sa niečím podobným asi nebudú zaoberať, ale tí, ktorí ostávajú pri titule pravidelne a chcú mať čo najlepší build, to určite ocenia. Ak sa však pýtate na to, či úpravy ako tieto – dalo by sa o nich písať skutočne dlho – prispejú k dlhodobejšiemu udržaniu, či rozšíreniu fanúšikovskej základne, z toho pohľadu neviem dať jednoznačnú odpoveď. Viem len, že Massive Entertainment spravili krok správnym smerom a ak sa dá na Warlords of New York niečo kritizovať, v prvom rade je to nie práve ideálny technický stav. V Ubisofte sa pritom už viackrát nechali počuť, že radšej pozdržia vydanie a počkajú, kým bude všetko v top forme. Kiež by. Bezprostredne po spomínanom patchi u mňa začal len samotný Washington trpieť zvláštnymi grafickými bugmi a keď sa v samotnom New Yorku neviete dostať do nejakej oblasti kvôli neviditeľnej stene, či nedokážete odovzdať nazbierané suroviny dôstojníkovi kontrolného bodu, určite nejde o niečo, čo sa dá ľahko prehliadnuť. Technické nedostatky sa však časom opravia a ostane iba – tak ako vlani u dvojky – kvalitný základ, ktorý za tú investíciu určite stojí. Nová kampaň, spolu s rozsiahlymi vylepšeniami hrateľnosti, sú totiž presne tým, čo druhý diel tejto značky potreboval a za seba môžem vyjadriť spokojnosť. A spokojní by ste mali byť aj vy. Hru na recenziu poskytla spoločnosť Tom Clancy's The Division 2: Warlords of New York - Útek do New YorkuWarlords of New York prináša nielen novú, tentoraz o niečo zaujímavejšiu, kampaň, no spolu s ňou aj príjemne revitalizovanú hrateľnosť. Ak ste hľadali dôvod na návrat do sveta Tom Clancy's The Division 2, lepšiu zámienku na to asi nedostanete.PozitívaFantasticky prepracovaná mapa New YorkuZvýšenie level capu na 40 a množstvo zmien zasahujúcich aj do endgameO niečo zmysluplnejšie podaný príbeh, disponujúci jasným cieľomNegatívaTechnický stav nie je po vydaní ani zďaleka bezproblémový2020-03-0580%Celkové hodnotenieHodnotenie čitateľov: (1 Hlas)84%Komentuj!