John Wick sa dočká novej hernej taktickej akcie Róbert Herda 12. mája 2019 Novinky Filmový John Wick patrí vďaka svojmu konceptu k atraktívnym a dobre spracoviteľným témam, ktoré sú pre hráčov zaujímavé. Väčšej videohry sa však, bohužiaľ, ešte nedočkal, no momentálne môžete využívať jeho skin v Battle Royale Fortnite, kooperačnom heist titule PayDay 2 a dokonca bol poctený i kratším VR projektom. Najnovšie sa k hernému repertoáru pripája aj taktická akcia. Hlas fanúšikov znie momentálne jasne, nakoľko by si priali čistokrvnú akciu v štýle legendárneho Max Payne od Remedy Studios, neskôr vyvíjaného samotným Rockstarom. Tento štýl by mu sa mu nepochybne hodil, keďže i filmy patria k špičke súčasného akčného žánru. No je otázne je či vývojári majú o túto značku vôbec záujem. Rockstar Games má, pravdepodobne, plné ruky práce so svojimi vlastnými IP, Remedy dokončuje práce na Control a fínski autori by navyše stále radi spracovali pokračovanie Alan Wakea. Nikto by však potencionálne herné štúdio nenútil využiť len postavu John Wicka, nakoľko celé vražedné univerzum sa pomerne rýchlo rozrastá, pribúdajú komiksy a nadchádzajúcu nové cross-over a spin-off filmy. Predstavte si, že bojovanie je ako šachová partia. Takýmto slovami sa začína ukážka na nový John Wick Hex počin. Nejedná sa o typickú akčnú záležitosť ale o akési povýšenie konceptu známych GO titulov, ako Hitman alebo Lara Croft. Tým pádom môžete očakávať striktné taktizovanie, prieskum terénu a samotnej misie, hospodárenie s muníciou, avšak i obrovské možnosti v oblasti odstraňovania protivníkov. Herné rozhranie vyzerá pomerne komplexne a na pohľad komplikovane, nakoľko pri samotnom strieľaní sa využíva percentuálna pravdepodobnosť zásahu, možnosť pohybu cieľa, zacielenie, prípadne vzdialenosť. Na protivníkov môžete zaútočiť i päsťou, spacifikovať ich, zhodiť ich na zem alebo vykryť ich fyzickú ofenzívu. Okrem toho si môžete zaobstarať i takzvaný ľudský štít, ktorého funkcia je úplne jasná. No a z ďalších informácií vieme i to, že zbrane by po prebití zásobníku mali stratiť zvyšné náboje, pričom tento faktor bol využitý i v legendárnej prvej Mafii. V John Wick Hex to má prispievať k taktickej vyzývavosti a nutnosti premýšľať nad každým útokom. Zatiaľ sa však zdá, že i napriek určitému izometrickému pohľadu nebudete vidieť protivníkov skrytých za určitými objektami. Johnove útoky však budú stále svižné a v aspekte jeho obratnosti sú tvorcovia absolútne verní filmovému originálu. Vizuálne titul rozhodne nepôsobí až tak atraktívne, keďže autori zvolili jednoduchšie cell-shade spracovanie. Hlavným vývojárom je Mike Bithell, ktorého najväčším úspechom zostáva logická plošinovka Thomas Was Alone. Už dávnejšie sa teda prejavil jeho talent pre experimentálnejšie projekty a preto sa môžeme domnievať, že videoherný John Wick je v dobrých rukách. Momentálne môžeme s istotou skonštatovať, že hra vyjde na PC a bližšie nešpecifikovaných konzolách. No a keďže posledná sekunda traileru obsahuje aj logo Epic Games Store, je celkom možné, že sa bude jednať o ďalšiu časovú exkluzivitu, nakoľko materské štúdio Fortnitu dáva priestor i takýmto menším indie vývojárom a ich počinom. Komentuj!