Štúdio Square Enix sa rozhodlo spracovať v GO štýle po agentovi 47 ďalšiu zo svojich veľmi úspešných značiek a to nestarnúcu Laru Croft. Hra funguje na podobných princípoch ako predchodca a taktiež sa snaží posúvať možnosti predošlého dielu GO trilógie na novú úroveň. To či sa jej to darí alebo nie a hlavne či prekonala aj u nás veľmi dobre hodnoteného ťahového Hitmana sa dozviete v našej recenzii.

Ako ste sa mohli dočítať vyššie, tak aj druhé pokračovanie tejto voľnej série využíva identické herné mechanizmy ako jeho predchodca. Pohybovať sa teda budete opäť striktne po políčkach a niektoré ťahy si budete musieť niekedy poriadne premyslieť, skôr ako ich spravíte.  Hneď na úvod je však potrebné podotknúť, že aj keď sa jedná v podstate o veľmi podobnú hru, tak ponúka úplne iný zážitok ako už spomínaný Hitman GO.

Základný rozdiel je v tom, že Hitman GO vždy ponúkal viacero možností ako dokončiť daný level a poskytoval tak určitú slobodu. Bolo tak len na vás, či ste levelom prešli bez zabitia čo i len jedného nepriateľa, alebo ste vyzabíjali všetkých, alebo ste s ním odišli so svojim kufríkom a tak podobne. V tom sa asi tieto dva tituly líšia najvýraznejšie, nakoľko Lara Croft GO ponúka vždy len jedno správne riešenie. Tým síce autori odstránili aj ten zvyšok ilúzie slobodnej voľby a hru tým papierovo spravili aj logicky náročnejšou. Navyše sa všetko odohráva v dizajnovo mimoriadne atraktívnych leveloch, ktoré svojou pestrosťou ohúria nejedného hráča a osviežuje ich aj výborne zakomponovaná minimalistická hudba.

Lara Croft GO teda veľmi príjemne využíva ikonické prvky série Tomb Raider a podáva ich v novom kabátiku. Príbeh je mimoriadne jednoduchý – vašou úlohou je nájsť mýtický artefakt. Cesta k nemu je však lemovaná rôznymi nástrahami a bájnymi príšerami, ktoré slúžia ako jeho ochrancovia. Vašou úlohou je postupne sa k nemu prebiť cez množstvo levelov a to aj za pomoci Larinych ikonických pištolí a jej akrobacie. Hoci je príbeh naozaj minimalistický a vystačí si úplne bez slov, tak či tak poteší a dáva hre aspoň nejaký cieľ. V tomto aspekte teda neohrozená archeologička určite vyhráva nad plešatým agentom 47 na plnej čiare.

V praxi to vyzerá tak, že väčšinu času sa pohybujete, či skáčete z miesta na miesto, zabíjate veľkých hadov či pavúkov a hýbete so stĺpmi, aby ste sa dostali z bodu A do bodu B, ktorým je východ z daného levelu. Jednoduchý koncept je však prepracovaný do najmenších detailov. Autori celkovo výrazne zmodernizovali koncept, ktorý priniesli v Hitmanovi GO a vylepšili ho tak ako len išlo. Okrem funkčnejšieho príbehu a dizajnu levelov hra zaujme aj animáciami so širokou škálou pohybov hlavnej hrdinky, ktoré sú hodné tejto slávnej značky.

Pre mňa osobne najzaujímavejšou novinkou, ktorou disponuje najnovšie spin-off dobrodružstvo Lary, je záverečný “súboj” s bossom. Ten naozaj výrazne osviežuje hrateľnosť a pomáha dotvárať veľmi dobrý celkový dojem. Pochopiteľne však neprebieha klasickým spôsobom, ale pozostáva z akčnejších pasáží, prepletených sledom logických hádaniek a to za sprievodu kvalitnej adrenalínovej hudby na pozadí. No funguje to na jednotku.

Samotný súboj, samozrejme, nie je nijak zvlásť náročný, ale je to skrátka niečo, čo by ste hre tohto typu nečakali. Prekvapí vás nielen svojou nápaditosťou ale aj svojím vizuálnym spracovaním a vďaka nemu záver príjemne graduje. V konečnom dôsledku to len potvrdzuje, že autori rozhodne nebrali tento titul na ľahkú váhu. Aj vďaka tomu máte pocit, že hráte naozaj plnohodnotný prírastok známej série.

Vzhľadom na to plnohodnotné PC a konzolové vydanie, si pre nás autori pripravili aj bonus v podobe dvoch DLC úplne zadarmo. Jedno nesie názov Shard of Life a druhé Mirror of Spirits. Prvé zo zmienených, Shard of Life, sa odohráva v jaskyni ohňa, v ktorej sa opäť budete snažiť získať nový artefakt. Nejde o vyložene krátky obsah, práve naopak. Celý dodatok obsahuje ďalšiu porciu príjemne náročných 11 levelov, ktoré preveria vaše mozgové bunky. Obtiažnosť je na pár miestach skutočne omnoho vyššie ako v hlavnej kampani.

Vizuálne autori zostali verní pôvodnému štýlu, akurát pridali viac červeno-čiernej farby, čím nechali vyniknúť krásne lávové efekty a doladili to vhodne dosadenou hudbou. Novinkou v oblasti herných mechanizmov sú nesmrteľní nepriatelia, čo v praxi znamená, že zabiť ich síce môžete, no budete mať len niekoľko ťahov, kým sa váš oponent vráti do sveta živých a bude opäť aktívnou hrozbou. Táto nová mechanika funguje veľmi dobre a nejedenkrát vám to znepríjemní prechod levelom. Hrateľnosti to však pochopiteľne výrazne prospieva a navyšuje tak obtiažnosť celého dodatku. Prvé DLC teda prinieslo novú zaujímavú mechaniku a zvýšenú obtiažnosť, ktorá vám miestami zavarí, ale nejde o nič, čo by ste nezvládli.

Aj druhé rozšírenie, Mirror of Spirits, ktoré sa naopak nesie v mierne azúrových farbách, pridáva úplne novú mechaniku. Tou je ovládanie dvoch postáv súčasne. Na vybraných miestach totiž ovládate ako Laru, tak aj jej zrkadlové dvojča a občas si musíte poriadne premyslieť, či stúpiť na dané políčko alebo nie. V ceste vám totiž stoja ako klasickí protivníci, tak ich zrkadlové varianty. Taktiež platí, že ak Lara v tajuplnom zrkladlovom svete nemôže pokračovať konkrétnym smerom, nemôžete ním pokračovať ani vy, hoci máte zdanlivo voľnú cestu. Ako celok to funguje veľmi dobre a ozvláštňuje hru nevídaným spôsobom.

Lara Croft GO v zásade iba doťahuje prvky, s ktorými prišiel Hitman GO k lepšiemu a svojou otvorenosťou novým herným mechanizmom, krásnym vizuálnym spracovaním a v neposlednom rade aj skvelým dizajnom tak posúva tak hranice GO série ďalej ako by ste si mohli predstaviť. A niet pochýb o tom, že táto značka má potenciál aj do budúcna.

Lara Croft GO - Ťahová honba za artefaktmi
Lara Croft dolaďuje výborný koncept, ktorý nastolil Hitman a posúva tak hranice GO hier na úplne novú úroveň.
  • Skvelý dizajn úrovní