Mortal Kombat 11 – Dojmy z beta testu Róbert Herda 3. apríla 2019 Preview a Dojmy, Rubriky Mortal Kombat zvádza kruté arénové boje na herných zariadeniach už takmer celé tri dekády, pričom práve tento rok má vyjsť diel, ktorý nesie poradovú číslovku 11. Dátum vydania tejto očakávanej bojovky je síce ešte pekných pár dní vzdialený, avšak minulý týždeň prebehol uzavretý betatest. Na ten sme sa, samozrejme, pozreli a prinášame vám tak naše bezprostredné dojmy z najbrutálnejšej bojovej série na videohernej scéne. Samotná beta mi síce neponúkla prístup ku všetkým módom, no momentálne sa domnievam, že hlavné menu už nebude inovované a preto by som hneď na začiatok priblížil, čo môžeme v tomto ohľade očakávať od jedenásteho plnohodnotného dielu. Keďže sa príbehový režim za posledné roky stal v žánrových počinoch akýmsi trendom, nebude chýbať ani v najnovšom prírastu. Osobne ma potešil aj návrat módu Crypt, ktorý mal v predošlom dieli formu akéhosi dobrodružného Dungeon crawleru, kde vás ohrozovali nepriatelia, no a z jednotlivých hrobiek ste mohli získavať bonusové predmety. Je síce otázne, či bude mať rovnakú podobu i v jedenástke, no osobne by mi to nevadilo, nakoľko sa jednalo o príjemné ozvláštnenie stálych a za tie roky už aj pomerne všedných módov. Nebude chýbať ani multiplayer, či už lokálny alebo online a k dispozícii budú aj originálne poňaté Towers, opäť v rôznych variantoch. Tie považujem za príjemný doplnok, ku ktorému som sa v predchodcovi neustále vracal. Vylepšovanie si profilu by malo prebiehať tradičnou formou, čiže v tomto ohľade vás hra neprekvapí. Aj v prípade, že by tvorcovia nepridali žiadne nové režimy, zastávam sa názoru, že ponuka je rozhodne pestrá a máme si z čoho vyberať. Už len vyššie spomínané Towers prinesú obrovskú diverzitu, nakoľko sú neustále inovované. V bete však bol sprístupnený iba online multiplayer a jedna veža, v ktorej som strávil hneď niekoľko hodín. Ako to teda zatiaľ vyzerá po stránke hrateľnosti? V predošlej iterácii Mortal Kombat som strávil slušné množstvo hodín a preto je celkom logické, že sa mi ovládacia schéma, prípadne takzvaný flow celej hry dostali poriadne pod kožu. Tým sa dostávame k faktu, že pokračovanie pôsobí takmer identicky ako predchodca, ktorý sa však dočkal robustného patchu a v podstate dotiahol už aj tak kvalitný koncept k pomyselnej dokonalosti. Hranie stále pôsobí neuveriteľne plynule, no zároveň dostatočne surovo, respektíve stroho, aby ste nenadobudli pocit, že hráte o niečo frenetickejšie v štýle istým spôsobom konkurenčnej série Tekken. Boje si teda zachovávajú svoj vlastný štýl a a výraznejších zmien sa zrejme nedočkáte. Niečo podobné však nie je vôbec na škodu, nakoľko množstvo známych značiek už v minulosti doplatilo na riskantné experimenty. NetherRealm Studios však zostávajú verné pravidlám, ktoré nastolili v roku 2011, kedy vyprodukovali svoj prvý projekt z tejto série. Keď hovoríme o zachovaní predošlých aspektov, opäť môžem pochváliť interakciu s prítomným prostredím. Beta nám hráčom síce v tomto ohľade neponúka príliš veľké možnosti, avšak z dostupných levelov som zistil, že nepriateľa môžete schmatnúť a poriadne mu odrieť tvár o naostrený kaktus, čo samo o sebe pôsobí vtipne a morbídne zároveň. V ďalšom prípade zase môžete protivníkovi zlomiť čeľusť o dvere auta, no a keďže sme v sérii Mortal Kombat, nechýba ani klasický X-ray pohľad a poriadne praskanie kostí, z ktorého naturálnosti ma po prvýkrát až zamrazilo. Tvorcovia do hry navyše implementovali aj akési prirodzené X-ray pohľady, ktoré môžu nastať napríklad po tvrdom a perfektne prevedenom pästnom údere do tváre, kde uvidíte vypadávajúci zub, či nalomené rebrá. Vizuálne sa pritom jedná o veľký skok dopredu, takže sa nemusíte obávať grafickej stránky, ktorá je plne prispôsobená súčasným štandardom. Samostatnou kapitolou sú fatality, brutality a kombá. Práve tento aspekt bude podrobnejšie rozobraný až v recenzii plnej verzie a to najmä kvôli tomu, že väčšina špeciálnych, prípadne klasických útokov bola zatiaľ nedostupná. Niekoľko efektných fatalít sa vśak dalo otestovať a dá sa povedať, že znova pôjde o poriadne krvavé orgie. NetherRealm Studios navyše tentokrát úplne vypustili zo špeciálnych, teda tých najbrutálnejších, útokov X-ray pohľad a tým pádom si ich budetete môcť vychutnávať ešte o niečo viac. Tvorcovia zrejme už definitívne popustili uzdu svojej fantázii a naservírovali fanúšikom explicitnú a veľmi kreatívnu brutalitu. Osobne si viem predstaviť, že slabším povahám môže prísť trochu nevoľno, nakoľko telá sa detailne sekajú mečmi na presné polovice, z každého smeru na vás striekajú orgány, roztiahnuté črevá, praskajú srdcia, vypichujú sa oči, režú sa končatiny a pália telá. A teraz si predstavte, že sa jedná iba o zlomok plného titulu. V beta verzii bolo k dispozíci päť hrateľných postáv, pričom ostatné políčka boli prázdne. Základná súpiska by sa mala každopádne skladať z dvadsiatich piatich unikátnych bojovníkov. Diverzita bojovníkov by mala byť viac než slušná a k tomu prirátajte fakt, že každá postava má hneď niekoľko špeciálnych kostýmov, ktoré ju menia nielen po vizuálnej stránke, no zároveň upravujú gameplay daného bojovníka. Tým pádom môže každá ďalšia hra, respektíve arénový stret, prebiehať trochu inak ako naposledy a to aj za predpokladu, že bojujete s identickým zápasníkom. Z dostupných hrateľných postáv je jasné, že niektoré využívajú svižné útoky, ktoré nie sú tak silné, iné zasa vedia odhodiť oponenta o pekných pár metrov ďalej. Základom hrateľnosti i naďalej zostáva učenie sa kombo útokov, ktoré na seba môžu pekne nadväzovať a vytvoriť tak nádherne zvučnú bojovú ódu, tvorenú hlavne nárazmi pästí. Tohto pokračovania sa rozhodne netreba báť a vďaka samotnej bete som si tak istý, ako ešte nikdy predtým. S čistým svedomím môžem prehlásiť, že pôjde o ďalšiu skvelú bojovú hru z produkcie Warner Bros Interactive Entertainment a všetci fanúšikovia série Mortal Kombat, no i bojových titulov všeobecne, by si mali zapísať do kalendára dátum 23. apríl. 2019. Žánrový kráľ si totiž ide opäť po svoj právoplatný trón a rozdrví každého, kto sa mu bude stavať do cesty. Mortal Kombat 11 bude nepochybne skvelou žánrovou hrou, na ktorú už dlhšiu dobu čakáme. Prístup do privátneho beta testu poskytla spoločnosť Komentuj!