Mortal Kombat je séria, ktorú poznajú všetci. Krvavá bojovka, vďaka ktorej vznikol hodnotiaci ESRB systém sa svetu predstavila v roku 1992 a zaznamenala zaslúžený úspech. Dokázať sa presadiť po boku hier ako Street Fighter, či neskôr Tekken nebola ľahká úloha, no Mortal Kombatu sa to podarilo. V predošlom desaťročí však popularita série začala klesať, i keď jednotlivé hry vôbec neboli zlé. Situácia sa zmenila v roku 2011, kedy vyšiel reboot pomenovaný jednoducho Mortal Kombat. Zašlá sláva bola späť a séria opäť v plnej sile, dokonca sa z mnohých strán hovorilo o najlepšom Mortal Kombate.

Recenzovaná verzia: Xbox One

Po úspechu a chvále, ktorá sa dostala spomínanému rebootu bolo iba otázkou času, kedy autori ohlásia príchod pokračovania. To malo neľahkú úlohu, keďže muselo nadviazať na kvalitného predchodcu, ktorý okrem návykovej hrateľnosti ponúkol aj netradičné dlhý príbehový režim, aspoň čo sa bojových hier týka. Pokračovanie samozrejme prišlo, a to pod názvom Mortal Kombat X. Autorom z NetherRealm Studios sa našťastie podarilo nadviazať na kvality predchodcu, i keď o problémoch PC verzie by bolo možné napísať niekoľko článkov. Necelý rok po vydaní Mortal Kombat X prišla kompletná verzia nazvaná Mortal Kombat XL (MK XL), na ktorú sa dnes pozrieme.

01

Príbehový režim v MK XL je samozrejme totožný s tým v MK X. Ak ste náhodou hru minuli, tak v skratke sa k príbehu vyjadrím. Základ príbehu sa odohráva viac ako dvadsať rokov po udalostiach v predošlej časti, no počas celého priechodu hrou sa v čase presunieme niekoľko krát. Hráč sa opäť stretáva so starými známymi, ktorým však pribudlo niekoľko vrások, šediny a deti. Príbeh vám určite nezavarí mozgové závity, no osobne jeho prítomnosť vítam. Je celkom zaujímavý a človek si aspoň osvojí ovládanie niekoľkých bojovníkov, keďže príbehový režim je rozdelený na kapitoly, pričom v každej si zahráte za niekoho iného a postupne odhaľujete, ako sa osudy bojovníkov posúvajú a zároveň preplietajú.

Príbehový režim vám zaberie 3 až 5 hodín, záleží na vašej šikovnosti. Podobnou dĺžkou sa nemôžu pochváliť ani niektoré hry z iných žánrov, a to už je čo povedať. Predošlý diel mal síce dlhšiu príbehovú kampaň, ale to bolo vďaka prerozprávaniu udalostí z pôvodných prvých troch dielov Mortal Kombatu. Najnovší MK X, respektíve XL dostal príbeh nový, ktorý z predošlých hier vôbec nečerpá a samozrejme v závere pripravuje “pôdu” pre pokračovanie, ktoré časom určite dorazí.

Príbeh, respektíve príbehový režim nie je tým najdôležitejším prvkom tejto hry, to vieme všetci. Pri bojových hrách je dôležitá hrateľnosť, a tá je jednoducho výborná. Rýchla, návyková, i keď zo začiatku môže potrápiť. V porovnaní s MK mi však prišlo, že došlo k zjednodušeniu ovládania. Nepovažujem to za mínus, je to skôr nevyhnutná evolúcia, ak má byť titul dostupný pre širšie publikum. K rozmanitosti napomáha novinka, ktorou je dostupnosť troch odlišných bojových štýlov pre každého bojovníka. Ak sa budete chcieť stať ozajstným šampiónom MK XL, pripravte sa na desiatky hodín tréningu.

02

Okrem príbehového režimu sa v hre nachádza niekoľko ďalších režimov, ktoré zabavia na dlhú dobu. Či už ide o tradičné veže rôznych stupňov obtiažnosti alebo “zbesilý” režim Test Your Luck, plný rozličných modifikátorov. Najväčšiu zábavu však zaručoval multiplayer, to je jasné asi každému. Či už si zvolíte “gaučový” multiplayer, alebo online, v tejto zložke tkvie sila bojových hier a MK XL nie je výnimkou. Pri vydaní MK X nebola situácia ohľadom online multiplayeru úplne ideálna, avšak autori prepísali celý sieťový kód, ktorý už je v MK XL implementovaný. Vďaka novému kódu funguje multiplayer bez problémov, za čo treba autorov pochváliť, keďže iba nesklopili uši a neignorovali tento vážny problém.

04

S novým sieťovým kódom sa dostávam k veciam, ktoré prináša kompletná, tzv. XL edícia. V prvom rade sú to všetky rozšírenia, ktoré MK X od svojho vydania získal. V XL edícii sú tým pádom obsiahnuté Kombat Packy 1 a 2, ktoré do hry priniesli nových bojovníkov – Alien, Predator, Jason, Leatherface, TriBorg, Bo’Rai Cho, Tremor, Goro a Tanya. K tomu si prirátajte niekoľko Legacy kostýmov, a to konkrétne Predator / Prey Pack, Horror Pack, Samurai Pack, Kold War Scorpion, Brazil Pack, Klassic Pack (1 a 2), Kold War Skin Pack a k tomu ešte Apocalypse Pack. Kozmetický prídavok nie je tak podstatný ako už spomínaný bojovníci, no väčšia variabilita kostýmov poteší.

Skôr zamrzí, že autori nepridali napríklad nové kapitoly do príbehového režimu, alebo aspoň možnosti do Towers módu. Keď nič iné, aspoň mohli do Krypt režimu pribudnúť nové predmety na odomknutie. V tomto smere je to trochu sklamanie, no bohužiaľ, nič sa nedá robiť.

03

Grafická stránka hry je výborná. Vďaka nej si vychutnáte všetky nechutnosti, X-Ray útoky a fatality v plnej paráde. Hra netrpí prepadmi snímkovania, všetko sa hýbe maximálne plynulo, čo je pre bojovku veľmi dôležité. Krv strieka na obrazovke takmer neustále a je “radosť” na hru pozerať.

Mortal Kombat XL je momentálne jednou z najlepších bojoviek, aké sú na trhu dostupné. Ak túžite po kvalitnej, zábavnej a návykovej bojovke, Mortal Kombat XL je ideálnym kandidátom. Teda pokiaľ nemáte odpor voči krvi. K tejto sérii však neodmysliteľne patrí, rovnako ako brutalita a povestné Fatality. Hru vám môžem s kľudným svedomím v mene našej redakcie odporučiť, stojí to za to!

Mortal Kombat XL - Kompletná edícia krvavej bojovky
Kompletná edícia Mortal Kombat X nazvaná jednoducho XL prináša všetko, čo malo byť obsiahnuté už v pôvodnej hre. Pestrá ponuka bojovníkov a množstvo kostýmov si vďaka hlúpej DLC politike museli hráči dokupovať, no tu nájdete konečne všetok obsah "pod jednou strechou". Ak hľadáte kvalitnú bojovku, s kľudným svedomím siahnite po Mortal Kombat XL, ide o najlepší diel tejto dlhoročnej série.
  • Hrateľnosť, Grafika, Fatality
  • Návykovosť
  • Všetok obsah pokope