Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Výstave E3 2018 patril posledný týždeň herného priemyslu. A aby aj nie, veď ide o najväčšiu a najznámejšiu akciu podobného razenia. Samozrejme, sú tu aj iné akcie, spomenúť môžeme Gamescom, Tokio Game Show, Paris Games Week, no ani jedna z týchto akcií sa nemôže z E3 rovnať. Keďže je to už pár dní, čo sa brány výstaviska zatvorili, poďme si aj my spoločne uzavrieť E3 týždeň sumárom toho najzaujímavejšieho.

To najdôležitejšie, aspoň z nášho pohľadu sú tlačové konferencie vydavateľských spoločností, ku ktorým sa pridáva aj PC Gaming Show, avšak tá stojí v úzadí, nakoľko neponúka toľko oznámení, ukážok a noviniek. Je pravdou, že tlačové konferencie, sa konajú ešte pred samotnou výstavou, no neodmysliteľne k sebe patria. Tento rok sme tu mali až deväť konferencii, menovite EA Play, Microsoft, Bethesda, Devolver Digital, Square Enix, Ubisoft, PC Gaming Show, Sony a Nintendo. Poďme teda pekne po poradí a začnime s Electronic Arts.


Electronic Arts

Prezentácia EA Play odštartovala jednou z najdôležitejších značiek tejto spoločnosti. Prvý titulom bol teda Battlefield V, ktorý sériu vracia do druhej svetovej vojny. Následne sa prešlo na športy, pričom ako prvá dorazila FIFA19, ktorá prinesie Ligu majstrov. Ostatne, na tom sa celá ukážka zakladala. Veľkou novinkou bolo predstavenie Origin Access Premier, a teda služby, ktorá vám za predplatné ponúkne najnovšie hry od EA v predstihu. Žiadne trialy, jednoducho plné verzie, ktoré si tak budeme môcť zahrať medzi prvými. K tomu, samozrejme, patrí aj štandardný Origin Access, ktorý v knižnici ponúka množstvo skvelých hier nielen od EA, ale aj napríklad od Warner Bros..

Nasledovala asi najzvláštnejšia časť, kedy sa k slovu dostal Vince Zampella z Respawn Entertainment a predstavil svetu Star Wars: Jedi Fallen Order. Nič podstatné sme sa nedozvedeli, ak nerátame príchod hry v roku 2019 a že pôjde o hru zasadenú do obdobia medzi tretiu a štvrtú filmovú epizódu tohto fenoménu. Hoci ide o potešujúcu správu, celý rozhovor pôsobil prinajmenšom divne. Keď už bola reč o Star Wars, pokračovalo s v tejto téme i ďalej, avšak na pretras došiel Battlefront II. Na pódium prišiel Dennis Brännvall, dizajnér titulu a potvrdil to, čo sme už dávno vedeli. Štart hry sa nevydaril a autori tak museli veľa vecí zmeniť. Okrem sypania si popolu na hlavu nám boli predstavené novinky, ktoré do hry zavítajú.

Ďalšia časť patrila programu EA Originals, čiže indie, alebo menším hrám, ktoré EA pomáha vydávať. Spoznali sme tak Unravel Two (ktorého existencia sa však prevalila iba pár hodín pred konferenciou a efekt prekvapenia bol teda fuč) a Sea of Solitude.

Nasledoval návrat k športom. Dočkali sme sa nového videa z NBA Live 19. To je síce fajn, no titul ide do boja proti NBA 2K19 a musel by sa stať asi zázrak, aby basketbal od EA prekonal ten od Visual Concepts. V rámci predstavenia Origin Acces Premier bol spomenutý ďalší športový titul, EA dokonca ešte dôležitejší ako Fifa. Bavíme sa o Madden NFL 19, ktorý bude, samozrejme, väčší, lepší a prepracovanejší ako jeho predchodca. O túto značku sa vývojári poctivo starajú, keďže ide v rámci EA Sports o najúspešnejšiu značku. Hra je to dozaista skvelá, no ani tento slot nepôsobil úplne najlepšie, keďže sa hovorilo zbytočne dlho.

Potom to prišlo. Mobilná hra. A nie hocaká. Legenda Command & Conquer sa opäť hlási o slovo. Ibaže to najhlúpejšou a nepochopiteľnejšou formou. Ide o Command & Conquer: Rivals, akýsi klon titulu Clash Royals. Fanúšikovia sa zhodujú, že ide o zneuctenie slávnej značky, no prvé dojmy z hrania naznačujú, že hoci nejde o C&C po akom milióny hráčov túžia, je to aspoň zábava. Najhoršie však je, že EA mobilnej hre venovala v rámci svojej prezentácie takmer 10 minúť. Taký luxus sa nedostal ani jednej hre, ktorú sme menovali vyššie.

Poslednou hrou v rámci tlačovej konferencie bolo očakávané RPG Anthem od štúdia BioWare, autorov Mass Effectu, či Dragon Age. Je chvályhodné, že hra dostala až dvadsaťminútový slot, no v rámci neho sa tiež pomerne veľa rozprávalo. Záberov zo samotnej hry nebolo toľko, koľko by sme si priali, no je lepšie niečo, ako nič.

To bola EA Play, prvá tlačová konferencia v rámci E3 2018. Bola rozpačitá, rozťahaná, nevyvážená a čo je najdôležitejšie, nepredstavovala ten pompézny otvárací ceremoniál, ktorý mal nastaviť kvalitatívny benchmark pre nasledovné konferencie.


Microsoft

Čo do počtu ukázaných hier patrí jednoznačné prvenstvo v rámci E3 2018 Microsoftu. Ten ukázal 50 titulov, 15 premiér, takže to z časti zoberieme telegraficky, inak by to bolo naozaj dlhé. Úvod prezentácie sa niesol v znamení Halo Infinite, o ktorom sme síce vedeli pár dní popredu, no až tu sme dostali oficiálne potvrdenie o vzniku nového dielu populárnej série. Okrem traileru a potvrdenia nového enginu sme sa však nič podstatné nedozvedeli. Na to je ešte priskoro, keďže je hra vraj vo veľmi rannej fáze vývoja. Novej ukážky sa dočkal titul Ori and the Will of the Wisps, ktorý opäť očaril kúzelnou atmosférou a potvrdil, že hra dorazí v roku 2019.

Nasledovalo predstavenie Sekiro: Shadows Die Twice, novinky od FromSoftware, mimo iné autorov Dark Souls. Titul nás zavedie do Japonska, prinesie množstvo súbojov, dozaista aj epických momentov, no v žiadnom prípadne nejde o “Souls-like” titul, aspoň to tvrdia autori. Z Japonska sme sa presunuli k Falloutu 76, ktorý ponúkol novú ukážku, no neprezradil žiadne podrobnosti o samotnej hre, to si Bethesda nechala až na svoju prezentáciu konajúcu sa o niekoľko hodín neskôr. Potom sme sa dočkali pekného prekvapenia v podobe hry The Awesome Adventures of Captain Spirit, príspevku do Life is Strange univerza. Zhruba dve hodinky trvajúci počin dorazí už tento mesiac, konkrétne 26. júna, pričom bude úplne zadarmo.

Ďalší slot patril prekliatemu titulu Crackdown 3, ktorý dorazí vo februári 2019. Teda aspoň tak tvrdí Microsoft, no pri tejto hre si už istý nemôže byť nikto ničím. Potom prišla ukážka z hry Metro Exodus, ktorá patrí medzi najočakávanejšie tituly. Vyzeralo to výborne a ako bonus sme dostali dátum vydania, ktorý znie 22. február 2019. Po krátkom príhovore Phila Spencera sa pokračovalo s Kingdom Hearts III. Dlho vyvíjaný titul konečne dorazí v januári 2019, a tak sa z neho konečne dostáva na svetlo sveta viac záberov. Či už máte podobné hry radi, alebo nie, musíte uznať, že hra je aspoň na pohľad naozaj úchvatná. Nasledovné oznámenie noviniek okolo DLC pre Sea of Thieves určite potešilo fanúšikov tohto pirátskeho počinu.

V pirátsky vôd sme sa presunuli k Battlefieldu V, ktorý nám mal predstaviť príbehovú kampaň. To sa síce udialo, ale prostredníctvom traileru, ktorý vlastne neukázal nič podstatné. K bojísk druhej svetovej vojny sme zamierili do Anglicka, kde sa bude pretekať v hre Forza Horizon 4. Tá príde v októbri, ponúkne zmeny ročných období, po prvý raz na konzolách i 60fps a to všetko zabalené do krásneho vizuálu. Následne nám Phil Spencer prezradil, že Microsoft založil jedno a kúpil štyri herné štúdiá aby mohol hráčom ponúkať tie najlepšie možné exkluzivity. Počet first-party štúdií sa tak Microsoftu zdvojnásobil. Okrem Ninja Theory, nového štúdia The Initiative a Playground Games sa do Microsoft Studios pripojili Undead Labs a Compulsion Games. Uvidíme, aké ovocie tieto akvizície prinesú, no to je hudba nasledovných rokov.

Keď už sme pri Compulsion Games, ďalšou ukázanou hrou bol ich počin We Happy Few. Ten 10. augusta opustí early acces a konečne nám dovolí zistiť, čo sa vlastne v tejto hre deje. Prítomnosť PUBG neprekvapila azda nikoho, nakoľko si tento Battle Royale na konkurenčnej konzole nezahráte. Počas zimy 2018 podľa všetkého hra opustí early acces a pripojí sa tak k PC verzii, ktorá už predbežný prístup opustila. Z bojísk sme sa presunuli k hre Tales of Vesperia, ktorá sa vracia vďaka definitívnej edícii. Možno vám to nič nehovorí, no ide o naozaj populárnu a dlhoročnú sériu, ktorá má na svojom konte viac ako 15 titulov. Potom sme sa dočkali prvej ukážky z Tom Clancy’s The Division 2. Hra sa presúva do Washigtonu D.C., pričom prinesie nejaké tie vylepšenia, o niečo krajšiu grafiku a opraví veci, ktoré sa fanúšikom až tak nepoznávali na jednotke. Nechýbal ani dátum vydania, ktorý znie 15. marec 2019.

Nasledovalo telegrafické predstavenie menších, prípadne ukázanie už známych hier. Menovite išlo o Outer Wilds, Afterparty, Kingdom: Two Crowns, The Golf Club 2019, Warhammer: Vermintide II, Fringe Wars, Below, Coqueror’s Blade, Waking, Raji: An Ancient Epic, Super Meat Boy Forever, Planet Alpha, Islands of Nyne: Battle Royale, Sable, Harold Halibut, Bomber Crew, Children of Morta, The Wind Road, WarGroove, Generation Zero, Dead Cells a Ashen.

Po menších hrách sa konferencia vrátila k AAA produkcii s titulom Shadow of the Tomb Raider. Trailer ponúkol pekný zostrih toho, čo nás na jeseň s Larou čaká a nad rámec toho ozrejmil i zopár detailov ohľadom príbehu. Od Tomb Raidera sa prešlo k skateboardingu. Prvé zábery divákov trochu zmiatli, keďže asi všetci tipovali oznámenie Skate 4, no to bohužiaľ nedorazilo. Miesto toho sa ukázala hra Session, ktorá by však mohla byť celkom dobrou náplasťou. Ďalším titulom bolo MMORPG Black Dessert, ktoré na jeseň tohto roku otvorí brány beta testu. Omnoho zaujímavejšia však bola až ďalšia hra, keďže sa svetu predstavil Devil May Cry 5. Trailer bol, ako sa na túto značku patrí, poriadne výbušný a potvrdil, že DmC: Devil May Cry je izatvorená záležitosť a bude sa pokračovať v hlavnej dejovej línii. Návrat Danteho a Nera je naplánovaný na jar 2019.

Po Devil May Cry 5 sa sálou začali ozývať zvuky evokujúce doby dávno minulé. Tým pádom bolo jasné, že sa o slovo opäť hlási hardcore skákačka Cuphead, ktorá budúci rok dostane rozšírenie The Delicious Last Course. To prinesie nové úrovne, súboje s bossmi a najmä novú hrateľnú postavičku. Nasledovalo prestavenie aspoň na pohľad menšieho titulu Tunic, izometrcikého RPG s líškou v hlavnej úlohe. Ukážka vyzerala dobre, grafická štylizácia taktiež zaujala, takže z toho môže vzísť zaujímavý počin. Potom prišlo niečo pre priaznivcov mangy a anime, keďže Bandai Namco predstavili titul Jump Force, kde sa stretnú postavičky z rôznych známych značiek. Spomenieme napríklad Dragon Ball, Naruto, či One Piece.

Tempo prezentácie nepoľavovalo a došlo na odhalenie Dying Light 2. Populárna zombie akcia s parkourom sa vracia a bude lepšia, než kedykoľvek predtým. Na hre sa podieľa legendárny Chris Avellone, množstvo vývojárov tretieho Witchera, takže nie je nutné obávať sa o kvalitu titulu. Zatiaľ je však vo hviezdach, kedy sa hry dočkáme. Azda najväčším prekvapením večera bolo predstavenie Battletoads. Kultová značka sa po vyše dvadsiatich rokoch vracia na scénu a ak bude rovnaká, ako kedysi, i hráči Dark Souls budú mať čo robiť.

Prítomnosť nasledujúceho titulu neprekvapila azda nikoho, keďže sme sa dočkali oficiálneho odhalenia Just Cause 4. Je iba škoda, že existenciu hry prezradil najskôr Wallmart, po ňom Steam a dokonca unikli aj screenshoty priamo z hry. Oznámenie titulu tak bola iba formalita, no fanúšikovia určite majú dôvod na radosť. Obzvlášť po tom, keď sme sa dozvedeli, že hra vyjde ešte tento rok v decembri.

Už pred samotnou konferenciu sa povrávalo, že Microsoft predstaví až tri tituly z univerza Gears of War. A tak sa i stalo. Prvým bola mobilná záležitosť Gears POP!, po nej sa o slovo prihlásila ťahová exkluzivita pre PC nazvaná Gears Tactics, no najväčšiu pozornosť vzbudilo regulérne pokračovanie hlavnej série pod názvom Gears 5. To dorazí v priebehu budúceho roku a zahráme si v ňom za Kait Diazovú, ktorá sa nám predstavila v predošlej časti.

Vyzeralo to tak, že nastal koniec konferencie, avšak na divákov i prítomných hostí čakalo prekvapenie (i keď očakávané) v podobe Cyberpunku 2077. Titul od CD Projekt RED, autorov série Witcher sa konečne poodhalil, i keď gameplay ukázaný nebol. Ten si mohli pozrieť iba niektoré herné médiá neskôr na samostatnej predvádzačke. Iba dodáme, že každý jeden novinár, ktorý mal tú česť Cyberpunk 2077 vidieť v akcii nešetril superlatívmi. A to už naozaj bol záver Xbox E3 2018 brífingu.

Konferencia Microsoftu bola po rozpačitej EA Play ako zjavenie a zasypala nás lavínou hier. Čo sa obsahu týka, Microsoft tento rok jednoznačne dominoval. Za nás dávame palec nahor, toto je správna cesta, ako robiť prezentácie.


Bethesda

Tretiu konferenciu v poradí mala Bethesda. Tá show odštartovala hudobným číslom, ktoré sa síce hodilo k prvému titulu konferencie, no inak bolo celkom zbytočné. Vďaka už spomínanému Wallmartu (čo vtipne reflektoval Pete Hines v úvodnej reči) sme sa totiž o Rage 2 dozvedeli v predstihu a tým pádom bolo po prekvapení. Po predošlých traileroch sme však aspoň mohli vidieť samotný gameplay, ktorý fanúšikov prvého dielu síce veľmi neteší, no inak to vôbec nevyzerá zle.

Nasledovala časť venovaná kartovej hre The Elder Scrolls Legends, ktorá sa tento rok dočká znovu vydania, ktoré prinesie vylepšený grafický kabátik a samozrejme, dorazia aj nejaké novinky. Pri The Elder Scrolls ešte zostaneme, kedže mobilnú hru Legends vystriedalo MMORPG The Elder Scrolls Online, ktoré sa nedávno dočkalo rozšírenia Summerset. To však nie je všetko a vývojári už pracujú na ďalšom novom obsahu.

Priaznivcom legendárneho Doomu dozaista potešilo oznámenie nového dielu s názvom Doom: Eternal, ktorý prinesie peklo na zemský povrch. Okrem toho sme dostali síce pohľadný, no na informácie skúpy trailer. Jediné čo vieme, že sa Doom: Eternal poriadne predvedie až na tohtoročnom QuakeCone. Svoju chvíľočku pozornosti si užil aj Quake Champions, no nič podstatné o hre nepadlo. Po Quake sa o slovo prihlásil titul Prey, ktorý dostal update a DLC Mooncrash. To hráčov zavedie na stanicu Pytheas, ktorá sa nachádza na Mesiaci. DLC prináša nekonečný režim, takže sa pri každom novom hraní mení rozmiestnenie nepriateľov, nástrah i lootu.

Iba minulý rok vyšiel Wolfenstein II: The New Colossus, no značka nemieni odpočívať a už budúci rok udrie znova s titulom Wolfenstein: Youngblood. Ten nás presunie do Paríža osemdesiatych rokov, pričom si v ňom zahráme za dcéry B.J. Blazkowitza menom Jess a Soph. Ako inak, úlohou bude boj proti nacistom. Hra zatiaľ nemá presný dátum vydania, no dočkáme sa v roku 2019.

Na rad potom prišiel Fallout 76, ktorý po prvý raz mení single-player za online multiplayer. Fanúšikovia série sa tohto pokusu mierne obávajú, no ako priznali tvorcovia hry, ani oni presne nevedia, či je to krok tým správnym smerom. Svojej hre veria, no budú potrebovať pomoc od hráčom, keďže aj pre nich ide o úplne novú skúsenosť. Titul dorazí tento rok v novembri, takže si kvalitu výsledného produktu budeme môcť overiť za nie až tak dlhú dobu.

Ani Bethesda nemohla opomenúť mobilné hry a predstavila tak The Elder Scrolls: Blades. Mobilný titul by mal priaznivcov značky potešiť, čo potvrdzujú aj prvé ohlasy od ľudí, ktorí si mali možnosť hru vyskúšať na výstavisku.

Záver prezentácie sa blížil, no dostali sme ešte dve krátke oznámenia. Predstavený bol titul Starfield, ktorý je cielený na vydanie pre nasledovnú konzolovú generáciu. Aspoň tomu nasvedčuje označenie hry ako next-gen titulu. Samotný záver priniesol to, na čo všetci čakali. Bethesda oficiálne oznámila The Elder Scrolls VI, no to bolo všetko. Taktiež next-gen titul, o ktorom nevieme absolútne nič. Išlo tak skôr o oznámenie v štýle – áno, hra je vo vývoji, viete to oficiálne a už nás s tým prosím neotravujte.

To bola Bethesda. Celkom slušná, no zbytočne dlhá a kvôli únikom na prekvapenia slabá. I tak to však bola fajn prezentácia, no do budúcna by to chcelo väčší drive a okresať rozprávania na nevyhnutné minimum.


To boli prvé tri tlačové konferencie tohtoročnej E3 v sumárnom prehľade. V ďalšej časti sa pozrieme na Square Enix, Ubisoft, Sony a Nintendo, ktoré sa už tradične dostalo k slovu ako posledné, i keď ich show sa za tlačovú konferenciu označiť ani nedá. To povestnou bodkou za tlačovkami tak bola Sony, ktorá svoju prezentáciu poňala vcelku netradične. O tom si však povieme až v druhej časti.

druhá časť »

Komentuj!

komentárov

O autorovi

Martin Kubeš

Prvé skúsenosti s hrami Martin zaznamenal v podobe napodobeniny NESu, ktorá niesla meno "Mortal Kombat III", ku ktorej bol pribalený cartridge žltej farby s 999 hrami. Medzi nimi sa nachádzali klasiky ako Mario, Duck Hunt, Double Dragon a pod. Neskôr zakotvil pri PC a PlayStatione, ktorého fanúšikom je dodnes. Herná scéna Martina baví aj v súčasnosti, novinky sleduje dennodenne a okrem hier sa venuje fotografovaniu. Od septembra 2016 pôsobí na pozícii šéfredaktora somhrac.sk.

Súvisiace príspevky