O čom bude Outlast II? Martin Kubeš 26. apríla 2016 Novinky Ubehlo iba pár dní od chvíle, čo sme Vám priniesli prvé gameplay videá z pokračovania populárneho hororu Outlast. Tie autori svetu odprezentovali na výstave PAX East, ktorá sa konala počas uplynulého víkendu. Mimo akcie však prebehol aj oficiálny stream, vďaka ktorému sme sa dozvedeli prvé detaily o príbehu. Streamom na Twitchi sprevádzali scenárista JT Petty a Phillippe Morin, spoluzakladateľ štúdia Red Barrels. Vďaka nim sme sa konečne dozvedeli podrobnosti o príbehu Outlast II, a taktiež informáciu, že medzeru medzi prvým a druhým dielom doplní komiks. Nie je tajomstvom, že oba diely sa odohrávajú v rovnakom svete, i keď pokračovanie nie je dejovo priamo nadväzujúce na udalosti v sanatóriu Mount Massive. Spomínaný komiks by mal priniesť viac svetla do celej situácie, no bližšie podrobnosti, ako napríklad dátum vydania, či príbeh zatiaľ zostávajú záhadou. Poďme už ale na novinky ohľadom príbehu pokračovania. V Outlast II sa vžijeme do kože (zatiaľ neznámeho) kameramana, ktorý pôjde do arizónskych kaňonov vyšetrovať vraždu neznámej ženy. Jeho vrtuľník však havaruje a po prebudení začne situácia naberať na obrátkach. Hlavnému protagonistovi na ceste robila spoločnosť jeho manželka, avšak po prebudení jeho ženy niet a jedinou spoločnosťou pre nášho “hrdinu” budú znamenať pomätaní obyvatelia neďalekej dediny. K tomu všetkému si myslia, že sa blíži koniec sveta, takže paranoja spolu s narušenou psychikou určite nebudú znamenať nič dobré. Phillippe Morin počas streamu zdôraznil, že Outlast II bude podobne ako jeho predchodcovia najmä o emóciách. Hrateľnosť a herné mechanizmy budú opäť prispôsobené tomu, aby práve vďaka nim hráč zažíval vypäté situácie, strach a odniesol si z hry emotívny zážitok. Zároveň dodal, že nechcú priniesť iba to isté, len v obmenenom prostredí. Red Barrels sa pri tvorbe pokračovania snažia načúvať prianiam a pripomienkam od fanúšikov, takže sa v prvom rade máme tešiť na vylepšenú umelú inteligenciu. Tú autori vytvorili úplne nanovo a má byť podľa ich slov omnoho komplexnejšia. Samozrejme prišla reč aj na VR, no v tomto smere zatiaľ nemáme nič očakávať. Autori síce potvrdili, že sa o VR technológiu zaujímajú a skúmajú jej možnosti, no momentálne sa plne sústredia na vývoj Outlast II. Nevylučujú však možnosť, že po dokončení hry sa môžu zamerať na titul určený pre VR. Priamo sa ponúka VR verzia Outlastu, avšak zatiaľ žiadne konkrétne informácie poskytnuté neboli. Za nás však kvitujeme plné sústredenie autorov na očakávané pokračovanie Outlastu, keďže kapacity Red Barrels (necelých dvadsať ľudí) nemôže robiť niekoľko vecí zároveň. Teda môže, ale nie na 100 %. Ako sa im podarí nadviazať na kvality a popularitu pôvodnej hry a jej rozšírenia sa dozvieme ešte tento rok, a to na platformách PC, PS4 a XBOX One. Na záver ešte pripájame aj v úvode spomínaný gameplay. V prípade, že ste ho náhodou nevideli, určite si video pozrite a dajte nám vedieť do diskusie, ako sa Vám prvé in-game zábery pozdávajú. Zdroj: WCCFtech.com Komentuj!