Register

A password will be e-mailed to you.

Len nedávno prišiel internetový portál Golden Joystick Store so zaujímavou akciou. Pravdepodobne v rámci propagácie tretieho dielu známej značky oznámil rozdávanie steam kľúčov k prvému dielu úplne zadarmo. Nakoniec to však dopadlo trochu inak.

Akcia mala byť určená výhradne pre zákazníkov britského a európskeho regiónu. Možno aj preto si Golden Joystick stanovil podmienku zadania Steam ID a následného zaslania odmeny do 7 dní. Lenže v skutočnosti získal kľúče z tohoto regiónu málokto. Je otázne v akých hodinách vôbec giveaway odštartoval, podstatné je, že skončil rýchlejšie, ako sa čakalo. Bizarné je, že sa pritom vôbec nedostalo ani na hráčov, ktorí zažiadali o hru viacero hodín pred oficiálnym ukončením celej akcie z dôvodu nedostatku sortimentu. Po avizovaných siedmich dňoch sa začali ozývať prví nespokojní záujemcovia, ktorých postupne pribúdalo. Naviac sa začali ozývať ohlasy, že v giveawayi bolo úspešných veľa žiadateľov z amerického kontinentu, či Japonska, ktoré neustále silneli. Ako je to možné? Spomínané Steam ID totiž vôbec nebolo nutné zadávať a veľa ľudí využilo Virtual Private Network, aby mohlo tvrdiť, že pochádzajú z dotyčného regiónu.  Dokazujú to aj viaceré diskusie. No a aby toho nebolo málo, našli sa aj mnohí jedinci tvrdiaci, že hoci spĺňali všetky požiadavky a do giveawaya vstúpili len pár minút po jeho začiatku, nakoniec odišli naprázdno. A Európa ako taká to zrejme paradoxne pocítila naviac.

Dark-Souls-Prepare-To-Die-Edition... feat

Golden Joystick Store samozrejme podľa očakávania zareagoval, že nepredpokladal taký veľký záujem. Aby situáciu odčinil, zaslal všetkým na ktorých nedošlo, trojmesačné predplatné digitálnej edície PC Gameru a 10% zľavu na nákup v ich obchode. Na prvý pohľad obstojné odškodné, lenže negatívne ohlasy neutíšilo. Nejasné nastavené podmienky, systém, ktorý sa dá ľahko oklamať… Prečo kľúče nezískali ľudia, ktorí o ne údajne zažiadali v skorej fáze? Prečo Golden Joystick Store neukončil giveaway v momente, keď muselo byť jasné, že na každého nevyjde, ale bežala ešte dlho potom? Hodí sa pritom poznamenať, že za cenou útechy, PC Gamerom, stojí rovnaký vydavateľ ako za portálom Golden Joystick Store – Future plc.. A keď k tomu prirátame zľavovú poukážku na nákup, je evidentné, že viac ako o snahu odčiniť svoju chybu, ide o reklamu ich vlastných produktov.  Dá sa vôbec vzhľadom na mnohé spomínané vyjadrenia veriť tomu, že celá situácia vznikla len zlým plánovaním? Zlé jazyky naopak tvrdia, že to bolo presne takto naplánované vopred. Čomu veríte vy?

Hovorí sa, že darovanému koňovi sa na zuby nepozeraj. Ak niečo získate zadarmo, mali by ste byť za to vďační. Lenže uvedený príklad je i tak ukážkou nezvládnutej akcie, aká nikomu dobré meno neurobí.

Komentuj!