Už pri pohľade na úvodný obrázok hry Offensive Combat: Redux! môžeme vidieť pomerne zaujímavú zostavu. Donald Trump, ktorý ma po svojom boku nebojácnu sliepku a diskotékového hráča? Vývojári so štúdia Three Gates nám v polovici augusta priniesli FPS, ktorá spája podobné bizarnosti s ultimátnymi možnosťami vylepšovania vašej postavy. Poďme sa teda spoločne pozrieť na zúbok tomuto titulu.

Strieľačka Offensive Combat po prvý raz uzrela svetlo sveta už v roku 2012. Vtedy sme si ju mohli zahrať úplne zadarmo, keďže bola k dispozícií ako free-to-play záležitosť, ktorá sa dala hrať v okne vášho prehliadača. Túto verziu hry v minulosti predstavili vývojári U4iA Games, pričom aktuálnu Redux! verziu už má na svedomí úplne iné štúdio. Je však oprášenie tohto titulu opodstatnené?

Príbeh tu nehľadajte…

Kombinácia klasických FPS prvkov s vulgárnymi, až drzými možnosťami v hre predurčujú tento titul k bohapustej online zabíjačke. Príbeh tu teda budete hľadať márne. Offensive Combat: Redux! kladie hlavný dôraz na online zápasy, kde si môžete vyskúšať osvedčené módy ako Deathmatch, Team Deathmatch a Capture the Flag, ktoré asi netreba bližšie predstavovať. Ak vás však náhodou prestanú baviť prestrelky s hráčmi, môžete siahnuť i po singleplayeri. Ten ponúka možnosť zabíjať botov na jednej z máp a umožní vám vyskúšať si všetky možné zbrane v príjemnom prostredí, aby ste ich takpovediac dostali do ruky. Inými slovami, žiadna sláva a pokiaľ čakáte, že vám singleplayer ponúkne niečo navyše, Offensive Combat: Redux! vás v tomto veľmi neuspokojí.

Čo sa týka umelej inteligencie botov, tá má ďaleko od dokonalosti a pomerne často sa správa dosť zvláštne. Niekedy majú boti veľmi citeľné rezervy, inokedy sú skoro neporaziteľní terminátori. Toto však, pochopiteľne, nemusíte riešiť pri bežných online zápasoch, teda za predpokladu, že sa vám do nich podarí napojiť. Samotné online prestrelky inak prebiehajú bežným spôsobom, ako to býva zvykom u FPS hier. Tu je menší problém akurát v tom, že zbrane sa správajú veľmi podobným spôsobom, bez ohľadu na to, ako sa od seba líšia po vizuálnej stránke. Čo rozhodne nepoteší.

Môžete byť kým len chcete

Najväčším pozitívom Offensive Combat: Redux! je, že sa môže hrdo zaradiť medzi tituly, ktoré ponúkajú takmer nekonečné možnosti prispôsobenia vašej postavy. Obliecť si môžete skutočne čokoľvek, čo obsahuje váš šatník. Chcete byť roztlieskavačkou, internetovým trollom, pirátom, či Yetim? Nech sa páči. Taktiež si na seba môžete obliecť oblek pripomínajúci obrovský hotdog, alebo môžete ísť likvidovať protivníkov v podobe Hillary Clintonovej v tesnom väzenskom úbore. Vo výbere, pochopiteľne, nechýba ani spomínaný Donald Trump. Možnosť prispôsobovania je zvládnutá na jednotku, aj keď všetky možné druhy oblečenia nedostanete zadarmo. Ich dostupnosť závisí od vašej hernej peňaženky, ktorá obsahuje hernú menu. Miktrotransakcie za skutočné eurá, našťastie, nenájdete, čo je nesporne menším plusom.

Čo všetko hra ponúka

V Offensive Combat: Redux! vás komentátor môže pochváliť nielen za headshot, ale dokonca i za cockshot za ranu do rozkroku. Keď dokážete nepriateľa zabiť, máte na krátku dobu jedinečnú možnosť zosmiešniť ho cez PWN – vykonáte nad postavou určité gesto, ktoré si môžete dopredu vybrať, prípadne kúpiť za herné peniaze. Aby ste dokázali mŕtveho protihráča čo najviac zosmiešniť, môžete nad jeho nehybným telom použiť napríklad tea-bagging, alebo twerking.

Ak sa pozrieme na samotné mapy, tých je zatiaľ osem, no časom majú pribudnúť ďalšie. Niektoré vám môžu pripomínať iné tituly s nádychom paródie. Na jednej z nich dokonca nájdete i mimozemšťana, ktorý vám nebude ukazovať nič pekné. Hra sa skrátka všemožne snaží zaujať a je len na vás, či sa dokážete povzniesť nad niekedy prízemným a drzým humorom. Prekvapiť vás nemôže ani nižšia kvalita textúr, alebo vizuálnych efektov. Nenájdete tu ani detailné modely postáv. Pokrok oproti predchodcovi z roku 2012 je síce vidieť, ale to najlepšie čo sa dá napísať je, že priemerné grafické spracovanie plní svoju úlohu. Hra nijak nevyniká ani po stránke zvuku a skúšať ju na kvalitnej reprosústave s 5.1 zvukom bude mať rovnaký efekt, ako keď využijete bežné reproduktory. Svojim spôsobom to dostačuje, ale pokiaľ patríte k náročnejším hráčom, určite vás to neuspokojí.

Posledný výstrel

Offensive Combat: Redux! bohužiaľ, nepozná až tak veľa ľudí, a tento fakt sa negatívne podpísal i na základni hráčov, ktorá je viac než skromná. V konečnom dôsledku to, pochopiteľne, predstavuje výrazné negatívum tejto prevažne multiplayerovej záležitosti. Ak chcete hrať online, budete si musieť so sebou priniesť k PC aj veľkú dávku trpezlivosti. Deathmatch je asi najhranejším módom, avšak počas čakania na tie ostatné si pokojne môžete odskočiť na WC alebo si pripraviť jedlo. U primárne online titulov by sa toto skutočne nemalo stávať.

Od Offensive Combat: Redux! skrátka nemôžete očakávať veľa. Ak hľadáte hru, ktorá ponúka odreagovanie spojené s kontroverzným humorom, ste na správnej adrese. Dokonca nebudete potrebovať ani nekonečné hodiny hrania, aby ste dosiahli najvyšší rank. Vývojári navyše prisľúbili, že všetky DLC budú dostupné zadarmo, i keď to ako náplasť na prinajlepšom priemerný titul nie je úplne dostačujúce. Uvidíme, či autori dokážu z hry časom vykresať niečo lepšie, no pri zohľadnení aktuálnej popularity o tom silne pochybujem.

Offensive Combat: Redux! - Malá nenápadná FPS
Offensive Combat: Redux! je titulom, ktorý dieru do sveta neurobí. Hráčska základňa je nízka a na trhu je nespočet lepších variant. Ak však náhodou patríte medzi fanúšikov pôvodnej verzie, potom vás pravdepodobne zaujme aj Redux!. V opačnom prípade radšej využite svoj čas pri inej hre.
  • Rozsiahle možnosti úpravy postavy
  • Rýchle tempo hry
  • Bohatý arzenál zbraní