Poľské štúdio People Can Fly vošlo do povedomia hlavne vďaka značke Painkiller, ktorá u hráčov silno rezonuje aj dnes. V roku 2011 toto štúdio vydalo kvalitnú FPS s názvom Bulletstorm. Tá sa po vracia späť, i keď iba formou remastra pôvodnej verzie pod názvom Bulletstorm: Full Clip Edition. Má táto FPS čo ponúknuť aj z dnešného pohľadu?

Možno sa to nezdá, no od vydania zaujímavého titulu Bulletstorm uplynulo už vyše 6 rokov. Hre sa v recenziách viac než darilo a získavala v nich slušné čísla. Predajný úspech sa však, bohužiaľ, nedostavil. Tento rok sme sa ale aj napriek tomu dočkali návratu tejto značky, aspoň v podobe remastrovanej verzie. Naviac nejde o úplne obyčajný remaster a autori prisľúbili, že ho obohatia aj o nový obsah. Oplatí sa do hry investovať znova?

Bulletstorm s množstvom nových možností… alebo nie ?

Kým o vydanie pôvodnej hry sa postarala spoločnosť Electronic Arts, remaster vzal pod svoje krídla Gearbox Publishing. Pokiaľ ste Bulletstorm ešte nehrali, tak vedzte, že ponúkol nielen kampaň pre jedného hráča, v ktorej ste si mohli užívať hlavne zbesilú akciu v štýle Painkillera obohatenú o neslušné hlášky hlavného hrdinu, ale aj klasický multiplayer. Hra naviac disponovala naozaj veľkým množstvom zbraní a jej hrateľnosť bola postavená na čo najefektívnejších likvidáciach nepriateľov, kde sa fantázii takmer nekládli žiadne medze. Full Clip Edition ponúka identickú kampaň s jedným rozdielom – mimo hlavného hrdinu Graysona Hunta si môžete zahrať aj za samotného kráľa Duke Nukema.

Od samotného príbehu každopádne netreba čakať vôbec veľa. Hlavnú postavu a jeho kolegov zradil generál, pre ktorého všetci pracovali. Celá ich roztržka vyvrcholila núdzovým pristátím na opustenej planéte, ktorá kedysi slúžila ako oddychový rajón. Ten je však momentálne zničený a obývaný rôznymi monštrami. Generál, ktorý vás zradil tu taktiež pristal. Hlavnou náplňou hry je teda cesta za pomstou, ktorú vám neprekazí nikto, a to doslova.

Počas pobytu na planéte a presúvania sa za ústredným zloduchom si užijete mnoho zábavy. Vašimi najväčšími prekážkami budú mutanti, nepriateľské helikoptéry, ale aj dinosauri, či mäsožravé rastliny. Presúvať sa nebudete iba na nohách. Počas hrania si zacestujete aj v helikoptére, lanovke alebo vlaku, pričom tieto prostriedky síce nebudete priamo ovládať, ale aspoň tým ušetríte čas a zároveň si užijete krásny výhľad na okolitý svet.

Ako už zaznelo vyššie, Bulletstorm obsahuje mnoho zbraní. Či už je to samopal, pištoľ, brokovnica, sniperka, granátomet alebo guľomet, ktoré naviac neobsahujú len primárny, ale aj sekundárny režim streľby.  Vďaka tomu si zabíjanie nepriateľov naozaj užijete a môžete ich likvidovať s patričnou efektivitou. Spoločnosť vám bude robiť aj elektrický bič, vďaka ktorému môžete nielen odstraňovať rôzne prekážky, ale k sebe aj pritiahnuť protivníka a následne s ním skoncovať. Je nutné dodať, že aj elektrický bič obsahuje sekundárny režim.

Keď sme už pri nepriateľoch, treba spomenúť, že za spôsoby akým ich likvidujete dostávate body. Vďaka ním si vylepšujete zbrane, kupujete muníciu a podobne. Čím originálnejšie zabitie, tým viac bodov dostanete. K jedinečným zabitiam vám dopomáha aj samotné prostredie a je len na vás ako ho využijete. Vôkol seba máte rôzne železné pichliače, či kaktusy na ktoré nie je problém protivníkov nabodnúť alebo elektrické káble, ktorými ich môžete uškvariť. To, samozrejme, nie je všetko. Možností je naozaj neúrekom, a tak je to všetko len na vás a na vašej kreativite. Nepriateľov môžete taktiež aj odkopnúť a prítomná je i chuťovka v podobe ovládania mechanického dinosaura, ktorý nemá problém strieľať laserové lúče alebo udupať vašich oponentov.

Nič ma nezastaví v ceste za pomstou…

Akcia v Bulletostorm je poriadne krvavá a nekompromisná. Autori sa s naozaj s ničím nemaznali a systém násilia je na vysokej úrovni. Odtrhnuté končatiny, nepriateľ roztrhaný na viacero častí, či odtrhnutá hlava – nič z toho tu nie je neobvyklé. Ku hre patria aj sprosté slová a nadávky. Tu by som remastri adresoval jednu výčitku, ktorá súvisí práve s hlavným hrdinom. Prítomnosť Duke Nukema síce dokáže potešiť a chvályhodné je i to, že je plne nadabovaný. Avšak autori sa veľmi nepohrali s jeho mimikou a každý s kým prídete do kontaktu vás naviac bude volať Grey. V zásade to nie je až tak veľké negatívum, no i tak to zbytočne narúša atmosféru. Ak by sa s týmto autori pohrali trochu viac a túto postavu zapracovali do deja o niečo prirodzenejšie, výsledku by to určite neuškodilo.

Kampaň pre jedného hráča vám zaberie zhruba 7 až 9 hodín. Záleží aj na tom, akú obtiažnosť si zvolíte. Ak by vám kampaň nestačila, Bulletstorm ponúka aj takzvaný Echo mód, v ktorom si užijete zabíjanie nepriateľov naplno. V Echo móde sa hodnotí výhradne štýl a spôsob, akým zlikvidujete nepriateľov. Za to získavate body a vaše výsledky si potom môžete porovnávať v online rebríčkoch. Prítomný je aj mód nazvaný Anarchy v ktorom budete čeliť návale nepriateľov a snažiť sa čo najdlhšie prežiť. Práve tu máte možnosť vyskúšať si hru v kooperácii s troma ďalšími hráčmi.

Čo sa týka grafickej stránky, tá je na podobnej úrovni ako pri vydaní v roku 2011. Jedná sa síce o remaster, no aj keď je zopár textúr skutočne vylepšených, autori sa s grafikou celkovo veľmi nepohrali, čo je vidieť aj na kvalite rôznych efektov. Na druhej strane, zapracovalo sa na rozlíšení, či zvýšení počtu snímkov za sekundu. Bulletstorm si tak po novom môžete zahrať v 1080p na 60 fps. Tie si hra drží viac-menej bez problémov, no v situáciách, kde je v hre už naozaj veľa akcie snímkovanie padá podstatne nižšie. Mimo tieto prípady ale Bulletstorm beží stabilne.

A čo dodať na záver ?

Bulletstorm: Full Clip Edition neprináša veľa nového, no v jadre je to stále kvalitná FPS, ktorá dokáže adekvátne zabaviť. S výnimkou postavy Duke Nukema však, žiaľ, neponúka dokopy nič nové. Teda ak medzi zásadné novinky nerátate prítomnosť všetkých vydaných DLC, pár nových multiplayerových máp, či funkciu New Game Plus. Vzhľadom k vysokej cene je to trochu škoda. Ak ste však Bulletstorm v minulosti nehrali a máte chuť na poriadnu FPS, ktorá nekladie dôraz na kvalitný príbeh, ale na množstvo akcie a krvi, tak ide o hru určenú práve pre vás.

Bulletstorm: Full Clip Editon – Duke Nukem je späť!
Bulletstorm: Full Clip Edition neponúka oproti pôvodnej hre dokopy nič nové, snáď s výnimkou možnosti hrať za Duke Nukema. No ak ste Bulletstorm v minulosti nehrali, kúpou novej edície určite môžete len získať.
  • Chytľavá hrateľnosť
  • Duke Nukem
  • Elektrický bič a variabilné možnosti likvidácie nepriateľov