Zaregistrovať sa

Heslo vám bude zaslané na vás.

Už je to celý mesiac, čo spoločnosť Respawn Entertainment pridala do stále populárnejšej strieľačky Titanfall 2 prostredníctvom neplateného DLC  celkom nový multiplayerový mód nazvaný Live Fire.

Takýto prívetivý prístup, pričom len taký Ubisoft by si za to pýtal minimálne 9,99€, je v tejto dobe skôr raritou. Respawn Entertainment sa však zaviazal, že bude neplatenými DLC podporovať Titanfall 2 ešte dlhú dobu a vieme, že to bude minimálne počas celého roka 2017. Hra vyšla trocha nešťastne takmer súbežne s Battlefield 1, či novým Call of Duty. Dovolím si však tvrdiť, že si svoju pozornosť zaslúži a u mňa je to momentálne jediná online FPS, ktorú mám nainštalovanú na svojej PS4. Podľa posledných správ sa navyše hráčska základňa neustále rozrastá. V hre máme momentálne 10 základných online módov a potom ešte ich kombinácie:

  • Amped Hardpoint – piloti + titáni
  • Bounty Hunt – piloti + titáni
  • Capture the flag – piloti + titáni
  • Attrition – piloti + titani
  • Skirmish – piloti + titáni
  • Free for all – piloti + titáni
  • Last Titan standing – titáni
  • Pilots vs Pilots – piloti
  • Coliseum – piloti, jeden na jedného
  • Live fire – piloti

Práve posledný spomenutý, je témou tohto článku.

Mód som hrával priebežne počas celého mesiaca, prakticky od prvého dňa, kedy vyšiel. Očakával som ho s nadšením, ale keďže hrávam túto hru len s náhodne zvolenými spoluhráčmi, mal som značné problémy. Veľmi rýchlo som pochopil, že v tomto móde bude oveľa viac záležať na spolupráci celého tímu, ako je tomu v ostatných módoch. V Live Fire stojíte 6 proti 6, pričom sa nemôžete po svojom zabití respawnovať, ale musíte čakať do konca kola. Kolo trvá iba jednu minútu, ale verte mi, je to dostatočné. V základe sa počíta s tým, že sa počas kola vysporiadate aspoň s jedným protihráčom. Ak sa vám to nepodarí a zomriete skôr ako získate úspešné zabitie, váš tím sa dostáva do problémov a súper získava prevahu. S kolísavou kvalitou hráčov v multiplayeri tak máte zarobené na poriadne ťažkosti. O to viac všetko funguje, keď je tím zohratý a každý má svoju úlohu, ktorú aj poctivo spĺňa. S takými zohratými tímami som sa stretol počas bojov viac krát a prehrali sme pokojne aj na nulu.

V Live Fire hráte na 5 víťazných kôl. Ktorý tím dosiahne tento počet ako prvý, víťazí celý zápas a hra končí.

Čo sa stane, ak sa nepodarí eliminovať súperiaci tím behom minútovej časomiery?

Aby nevznikali samé DRAW výsledky, vývojári počítali aj s touto variantou. V strede mapy sa preto nachádza neutrálna vlajka. Ak niektorý tím drží vlajku, keď sa časomiera dostane na nulu – automaticky víťazí. To aj v prípade toho, že celú minútu prehráva povedzme aj piati na jedného. Ak držiteľ vlajky zomrie, samozrejme, vlajku stráca a tú môže získať iný hráč z ktoréhokoľvek tímu. Háčik je však v tom, že keď hráč drží vlajku, je viditeľný pre všetkých protihráčov. Pohybujúca sa vlajka je viditeľná aj cez steny a preto sa stávate všetkými lovenou korisťou. Brať vlajku skôr ako pred koncom zápasu je preto čistým šialenstvom.

Kde sa bojuje?

Pre tento mód si vývojári pripravili dve špeciálne mapy. Tie sú rozlohou menšie a tým pádom prispôsobené na krátku časomieru zápasov. Mapy nie sú zrkadlené a súperiace tímy sa nachádzajú na jej opačných stranách, čím začína boj. Vlajka je v strede mapy, no ak sa vám podarí zlikvidovať všetkých nepriateľov, môžete ju pokojne ignorovať. V polovici celého zápasu si potom tímy vymenia strany, aby mal každý rovnaké podmienky. Osobne som však nepocítil výhodu ani z jednej strany mapy.

Mapa Stacks – Ide o mapu poskladanú z kovových kontajnerov, ktoré sa ťahajú až do výšky. Mapa dáva neskutočné možnosti vertikálneho boja a presunu vo výškach medzi stenami. Niekoľkokrát som videl, ako hráč s použitím neviditeľnosti a skokov prebehol až do tyla súperiaceho tímu. Spozorovať, či zlikvidovať ho bolo takmer nemožné.

Mapa Meadow – klasická mapa zasadená do prírodného prostredia s niekoľkými menšími budovami. Táto mapa patrí medzi obyčajné a ničím sa nelíšiace v porovnaní so štandardnými mapami. Je pomerne otvorená, a preto je dôležité aby zladený tím pokryl celú jej šírku a zabránil tak prekvapivému útoku súperov.

Ako sa s tým vysporiadať?

Keď som hrával ostatné módy a najmä teda pilots vs pilots, ktorý sa dá s týmto asi najbližšie porovnať s určitou stratégiou, tu som musel prehodnotiť výber zbraní, perkov, triedy bojovníka a boostu. V prvom rade sa k slovu dostávajú rýchle zbrane. Brokovnice sú výbornou voľbou muža proti mužovi na blízku vzdialenosť. Rýchlopalné samopaly tiež nájdu svoje uplatnenie, a aj keď som videl ako spoluhráči používajú snajperky, ja som s nimi nebol úspešný.

Možnosť strieľať počas šprintu sa mi tiež veľmi osvedčila. Nie je nad to, keď sa s protivníkom stretnete tvárou v tvár a vysypete mu hŕstku olova do tváre skôr ako stihne povedať ahoj. Ďalším podľa mňa dôležitým perkom je v tomto prípade možnosť rýchlejšie tasiť zbraň – zacieliť. Ten má využitie na stredné a dlhšie vzdialenosti od cieľa. Za úvahu by stáli aj možnosti rýchlo prebíjať zbraň, použitie väčšieho zásobníku, alebo zrýchlená výmena základnej a vedľajšej zbrane, no súčasne môžete použiť len dva perky na danú zbraň a treba prehodnotiť priority. Každopádne pokusom a testovaniam sa medze nekladú.

Boost a bojová trieda?

Trieda bojovníka určuje, ktorú schopnosť môžete v boji používať. Chcete byť dočasne extra rýchly? Chcete mať v ruke vystreľovací hák a pritiahnuť sa do nedostupných miest? Chcete byť dočasne neviditeľný? Chcete byť tank a vytvoriť pred sebou nepriestrelnú kryciu stenu energie, ktorou neprejde žiadny náboj? Rozhodnutie je len na vás. Každopádne, z môjho pohľadu je práve rýchly presun do požadovaného miesta mapy tým najdôležitejším a preto som najčastejšie využíval práve túto triedu. Možnosť však je aj dočasne zmiznúť z bojiska, a presunúť sa ako duch na iné miesto, či vytvoriť kópiu samého seba na zmätenie protihráčov. Možností je mnoho. A verte mi, že je to zábava.

V poslednom rade sa dostávam k boostu, ktorého ukazovateľ sa percentuálne napĺňa úspešnými zabitiami a asistenciami a a umožní vám ho ho použiť, keď ho naplníte na požadovanú hodnotu. Boostov máme dohromady až 12 a každý má rozdielnu hodnotu energie, kedy ho môžeme použiť. Máme tu napríklad chodiace míny, ktoré sa rozbehnú po mape a explodujú až v blízkosti nepriateľa, možnosť postaviť samostrieľaci turret, hacknúť mapu, aby celý váš tím videl nepriateľov aj cez steny, či použiť automaticky zameriavaciu pištoľ. Poslednou možnosťou je náhodný výber z jedenástich možností, ktoré nás stojí 36% energie. Pre porovnanie – map hack nás stojí 70% energie a takto ho môžeme aj keď náhodne, aktivovať za polovičnú cenu. Treba dbať na to, že po skončení minútového kola sa boost meter znova vynuluje, preto som používal najmä boosty na nižších percentách.

Na záver?

Aj po viac než mesiaci má mód širokú základňu svojich priaznivcov. Na PS4 mi netrvalo ani 30 sekúnd, aby som sa dostal do hry. Je však určený iba pre zohraté a spolupracujúce tímy. Preto si myslím, že cieľom vývojárov bolo priblížiť hru Progaming scéne, respektíve dostať Titanfall 2 na turnaje e-sportu. Je vidieť, že to Respawn Entertainment myslia s  Titanfallom 2 vážne a ja to len vítam. Ak ste hru doteraz prehliadali, určite stojí za vyskúšanie a je veľká šanca, že si získa aj vás a ešte bude dlhé mesiace baviť, bez nutnosti minúť čo i len euro naviac.

Komentuj!

komentárov