Hity mesiaca júl 2019 Róbert Herda 5. augusta 2019 Rubriky, Špeciál Leto sa prehuplo do svojej druhej polovice a spolu so začiatkom mesiaca august prichádza i naša pravidelná mesačná rubrika nazvaná Hity mesiaca. Konkrétne sa dnes pozrieme na mesiac júl 2019 a predstavíme si päticu počinov, ktoré zaujali hráčov i kritikov najviac. V prípade, že hľadáte atraktívne herné projekty, ktorými si spríjemnite obdobie herného sucha pred príchodom úrodnej jesennej sezóny, tento článok je určený práve pre vás. 5. Pawarumi (PC, Xbox One, Nintendo Switch) Ide o hru začínajúceho nezávislého štúdia Manufacture 43, ktoré sa po vzore ďalších menších autorov sústredilo primárne na zábavnosť hrateľnosti. Pawarumi nie je prevratne originálnym počinom, keďže využíva známy koncept, kedy ovládate neustále pohybujúcu sa vesmírnu loď, vyhýbate sa nebezpečným objektom a pálite po všadeprítomných protivníkoch. Zvolíte si jednu z dostupných lodí a za sprievodu techno hudobného sprievodu sa púšťate do impulzívneho cestovania naprieč početnými úrovňami. Ako už iste tušíte, jedná sa o výbornú arkádu s hardcore obtiažnosťou a neuveriteľne pôsobivými útokmi, ktoré sa vďaka svojej farebnej palete a prevedeniu zapíšu do hráčovej pamäte. Titul bol ocenený viac než solídnym metascore, ktoré sa zastavilo na hodnote 76%. 4. Beyond: Two Souls (PC, PlayStation 3, PlayStation 4) Nestáva sa príliš často, že by sa exkluzivita spoločnosti Sony dostala i na inú hernú platformu. Epic Games Store však momentálne pre svoj digitálny obchod získava čo možno najväčšie spektrum rôznych počinov a získal tak práva pre tituly spoločnosti Quantic Dream. Nedávno totiž vyšiel Heavy Rain a teraz tu máme Beyond: Two Souls, ktorý je síce najslabšie prijatým projektom tohto štúdia, to však ale ešte neznamená, že ide o zlý herný počin. David Cage tu rozpráva životný príbeh mladej Jodie Holmes, ktorý je bohatý na mystiku, science fiction elementy a nechýbajú mu ani neočakávané scenérie, prípadne dramatické konflikty. Okrem toho sa mu podarilo do Beyond získať Ellen Page alebo Willema Dafoe, ktorý vo svojich úlohách podávajú viac než solídne výkony. Samozrejme, typickú adventúru by ste nemali očakávať. Jedná sa primárne o interaktívny film s tým, že častokrát do deja zasahujete svojimi rozhodnutiami, akčné scény majú formu quick time eventov, no a príležitostne sa pohybujete po skutočných lokáciách, kde môžete i interagovať s dostupnými predmetmi. Stále nehovoríme a hre, ktorá by sa skôr niesla v štýle neskoršej tvorby už zaniknutého Telltale Games. PC verzia Beyond: Two Souls nakoniec odchádza s metascore 77%. 3. Blazing Chrome (PC, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch) Retro strieľačiek s dynamickou akciou, hardcore bossmi a ešte náročnejším platformovaním nie je nikdy dosť. Blazing Chrome je poctou klasikám ako Contra alebo Metal Slug a berie si z nich snáď to najlepšie. Fanúšikom servíruje 2D levely, v ktorých sa v podstate nikdy nezastavíte, nakoľko vám k tomu tvorcovia nedávajú absolútne žiaden priestor. Pevná pôda pod nohami sa neustále prepadá, protivníci na dvoch hlavných bojovníkov útočia v nekonečných vlnách, alebo práve stojíte proti robustnému bossovi. Klasická herná náplň je po čase inovovaná o striktne skákacie misie, kedy sa musíte vyhýbať objektom, prípadne pretekárske levely. Dva dostupné charaktery nie sú v hre prítomné len tak náhodou, nakoľko kooperácia zintenzívni adrenalínový zážitok počas prebíjania sa stovkami protivníkov. Vždy je v podobných záležitostiach lepšie, keď sa spoliehate na skutočného hráča a nie na umelú inteligenciu, ktorá môže zlyhať v kritických situáciách. Pokiaľ teda bažíte po pixelovej retro akcii, ktorá príliš nehľadí na súčasné trendy a ide si svojou vlastnou cestou, Blazing Chrome je vašou súčasnou možnosťou číslo jeden. Metascore 81% len potvrdzuje kvality výbornej retro záležitosti, rovnako ako naša recenzia. 2. Fire Emblem: Three Houses (Nintendo Switch) Ďalšie kvalitné JRPG z produkcie dvoch zručných štúdií Intelligent Systems a Koei Tecmo Games, ktoré vyšlo exkluzívne pre platformu Nintendo Switch. Asi žiadneho znalého hráča neprekvapí, že Fire Emblem: Three Houses stojí primárne na ťahových súbojoch, ktoré žáner sprevádzajú už od jeho ranného veku. Pochopiteľne, s postupom herného priemyslu a nárokmi hráčov sa museli klasické ťahy inovovať o rôzne novinky, pričom v prípade Three Houses je nutnosťou ovládať celé armády. Nezmocníte sa totiž iba hrdinov, ale bojujete s celými jednotkami, čím sa výborne navodzuje pocit mohutného bojového poľa, nakoľko súboje sledujete z určitého strategického pohľadu a samotné útoky sú hráčovi priblížené, aby ste si mohli pestrofarebné kombá bezproblémovo vychutnať. Tvorcovia vás nútia využívať nové taktiky, ktorým sa však podľa všetkého vedia protivníci prispôsobiť a vďaka tomu dokážu pôsobiť nebezpečne i po dlhšom čase. Mimo to preskúmavate veľkú hradnú lokáciu, v ktorej si môžete zvoliť jednu z troch rodín, respektíve jeden z troch domov a vyvíjať v ňom svoje schopnosti. Prvú polovicu kampane sa musíte priučiť nadobudnutým abilitám, avšak v tej druhej sa vydávate do krutej vojny. Určitým spôsobom je Fire Emblem Harry Potterom pre fanúšikov japonských RPG hier. Disponuje veľkou hradnou oblasťou, v ktorej sa stretávate so študentami, rozvíjate dobre napísané postavy a následne sa celý svet ocitá v temnote. No a vy sa jej pochopiteľne musíte postaviť. Three Houses nakoniec odchádza so slušným metascore 88%. 1. Final Fantasy XIV: Shadowbringers (PC, PlayStation 4) Jedna z najlepších expanzií aká kedy vznikla pre MMORPG. Takýmito tvrdeniami sa oháňajú hráči a recenzenti, ktorí sa už stihli ponoriť do nového príbehového dodatku. Doslova všetci hráči známeho Final Fantasy XIV hovoria o Shadowbringers v superlatívoch. Oceňujú dve nové pridané povolania, výborný voice acting, kvalitnejšie dialógy, no i strhujúci príbeh, ktorý hráča výborne vtiahne. Z tradičných fetch questov sa údajne stali plnohodnotné a dobre spracované misie s jasným smerovaním a adekvátnou náplňou. Hrateľnosť je inovovaná o nové dungeony, zaujímavých protivníkov, strhujúce bitky plné mágie, svištiacich mečov, či dych berúcich kúziel a doposiaľ nevidené a tým pádom i nepreskúmané krajiny. Rovnakú chválu si vyslúžili i samotní scenáristi, keďže príbeh uzatvára množstvo dejových línií a funguje ako solídna bodka za kvantom dejových cestičiek. Bossovia tentokrát predstavujú omnoho väčšiu výzvu, nakoľko od hráča vyžadujú sledovanie pohybov masívneho útočníka a viac kladú dôraz na kooperáciu rozličných hrdinov na bojovom poli. Spomínané povolania sú navyše solídnou novinkou, keďže disponujú prepracovaným systémom útokom a ofenzívnych, prípadne defenzívnych taktík, ktorým sa musíte prispôsobiť, pre čo najlepšiu efektivitu pri nepriateľských dueloch. Niet najmenších pochýb o tom, že Final Fantasy XIV: Shadowringers sa vydarilo. Podľa mnohých by sa Blizzard mohol od tímu zo Square Enix učiť, keďže herná komunita je skutočne nadšená. Svedčí o tom i nevídané metascore o hodnote 92%, čo je pre tradičnú expanziu takéhoto rázu výborný výsledok. To je z tohtomesačného sumára všetko. V prípade, že nesúhlasíte s výsledným umiestnením, prípadne vám v našom rebríčku chýba nejaký počin, pokojne sa podeľte o svoje názory a domnienky prostredníctvom komentárovej sekcie. Komentuj!