SoulCalibur VI – Geralt a legenda o meči Martin Kubeš 17. októbra 2018 Recenzie Séria SoulCalibur patrí v rámci žánru bojoviek medzi to najlepšie. Je pravdou, že piaty regulárny diel predstavoval určitý krok späť, keďže sa autori chceli zavďačiť širšiemu publiku, no napriek tomu nikto nemôže poprieť fakt, že sa v roku 1995 zrodila legenda. Práve vtedy totiž prvý diel vyšiel na herných automatoch. Ten sa o rok neskôr pozrel vo vylepšenej verzii nazvanej Soul Blade na prvú PlayStation a pre sériu to znamenalo jediné – začiatok cesty na vrchol. Druhý diel na seba nenechal dlho čakať, no ten už niesol meno SoulCalibur. Tento titul dodnes patrí nielen medzi najlepšie bojovky, ale i najlepšie hry všetkých čias. Dokáže však nové pokračovanie prinavrátiť sérii slávu, ktorá medzičasom klesla? Recenzovaná verzia: PlayStation 4 Pro SoulCalibur, respektíve Soul Edge boli v určitom zmysle prelomové bojovky. Dovtedy sme tu totiž mali zástupcov žánru, ktorí sa venovali buď kontaktnému boju, alebo potom súbojom so zbraňami. S príchodom tejto série však nastal zlom, pretože boli tieto dva smery skombinované. Možno sa v tej dobe spoločnosti báli, ako by to fungovalo, no Soul Edge ukázal, že famózne. I vďaka tomu bola cesta značky medzi to najlepšie v rámci žánru rýchla. Možno však až príliš. Hneď prvý SoulCalibur je totiž dodnes považovaný za ten najlepší, i keď jeho nástupca, SoulCalibur II, taktiež dosiahol na metaskóre cez 90%. ďalšie pokračovania sa nemali taktiež za čo hanbiť, no viac-menej prinášali to isté s pár obmenami a lepšou grafikou. V roku 2012 však prišlo zakopnutie menom SoulCalibur V. Nie, nešlo o zlú hru, ani nerobila značke hanbu, no autori sa pokúšali priniesť zmeny, pretože žáner bojoviek už nebol populárny tak, ako kedysi. Tie však fungovali iba spolovice. Po viac ako polovici dekády tu však predsa len máme ďalší diel. Project Soul, autori celej série už prezradili, že ak sa mu nebude dariť po finančnej stránke, pravdepodobne pôjde o rozlúčku. Ak by sa tento nelichotivý scenár naplnil, mohli byť však pokojne spávať, pretože SoulCalibur VI by bol viac ako dôstojnou bodkou za viac ako dvomi dekádami tvrdej práce. Príbehový režim? A čo tak rovno dva? Áno, SoulCalibur VI obsahuje dva príbehové režimy. Skôr než k nim však prejdem, povedzme si iba v krátkosti, o čom vlastne príbeh je. Ak nepoznáte predošlé časti nevadí, najnovšia iterácia totiž pretvára príbehové pozadie a ide viac-menej o reboot. Základ je však zhruba rovnaký – bojovník Siegfried získa prekliaty meč Soul Edge, čím uvoľní do sveta i zlo známe ako Evil Seed. Je zaujímavé, že hlavným antagonistom značky SoulCalibur nie je vlastne postava, ale meč, ktorý však za tie roky napáchal toľko zla, že až. Poďme však späť k príbehovým režimom. Ten prvý je takzvaný Mission Mode a nesie názov Libra of Soul. Pre mnohých hráčov bude práve tento režim zaujímavejší. Nie kvôli tomu, že by bol lepší než Soul Chronicle, avšak Libra of Soul je viac o hraní. V tomto režime si na začiatku vytvoríte bojovníka podľa vlastnej chuti, pričom skutočne nemáte k dispozícii iba pár presetov, ale plejádu prvkov, vďaka ktorým si vytvoríte naozaj jedinečnú postavu. Tá je napadnutá už spomenutým zlom Evil Seed a ak nechce zomrieť, bude musieť cestovať po svete a absorbovať trhliny, ktoré sa uvolnili do sveta. Vy teda budete musieť cestovať po svete a bojovať o svoj život. Popri tom budete robiť rozhodnutia, ktoré postavu budú prikláňať k dobrej, alebo zlej strane. Na základe toho sa vám budú odomykať i ďalšie cesty a misie, takže ak budete napríklad dobrák, nedostanete sa ku všetkým úlohám pri prvom priechode. Okrem toho v tomto režime nechýbajú ani RPG prvky, takže budete svoju postavu levelovať, získavať nové zbrane a podobne. Na bojovku ide o naozaj prepracovaný režim. Je zábavný, vydrží dlho a nechýba mu ani znovuhrateľnosť, no rátajte s tým, že sa budete musieť prehrýzť cez mnoho dialógov. Story Mode, ako sa režim Soul Chronicle taktiež prezýva, bude zase omnoho zaujímavejší pre tých, ktorý si chcú vychutnať naozaj prepracovaný príbeh okolo meča Soul Edge a zle Evil Seed. Tento režim zachytáva udalosti rozprestierajúce sa na ploche siedmych rokov. Príbeh sa točí najmä okolo troch postáv, konkrétne ide o Kilika, Xianghuu a Maxiho. Okrem nich, samozrejme, dostanú priestor aj ďalšie postavy, ibaže ich príbehy sú skôr osobné. Hlavný príbeh sa sústredí na už zmienených troch bojovníkov cestujúcich po Ázii a Európe, pričom ich cieľ je nájsť a zničiť meč Soul Edge. Musíte však brať na vedomie, že v tomto príbehovom režime budete skôr pozerať na prestrihové animácie a k samotnému hraniu sa dostanete iba občas. Máte tu však obe varianty, takže za to dávam palec nahor. Geralt z Rivie Nechcem sa príliš zdržiavať rozpisovaním o bojovníkoch, ktorých je v základe mimochodom 21, z toho tri sú úplne nové. Medzi tieto postavy patrí Azwel, Grøh a slávny Zaklínač – Geralt z Rivie, ktorý si vzhľadom na jeho popularitu pár slov zaslúži. Hosťujúca postava nie je pre bojovky ničím nezvyčajným, avšak Geralt môže výrazne pomôcť tomuto titulu z marketingového hľadiska. Celkovo do konceptu dobre zapadá, nakoľko sa hra odohráva koncom šestnásteho storočia a Geralt svojim zovňajškom do tejto doby pasuje. Určite je to lepšie, ako keď si spomeniem na hosťujúceho Darth Vadera, či majtra Yodu v SoulCalibur IV. Samozrejme, ako servis pre fanúšikov skvelo zafungovali i postavy zo Star Wars, no Geralt sa z globálneho hľadiska do hry hodí skrátka lepšie. Nakoľko je táto postava populárnejšia, než asi hociktorá postava zo série SoulCalibur, autori tomu prispôsobili i náročnosť na ovládanie. Geralt je tak postavou, ktorej sa môže chopiť hocikto, bez ohľadu na to, či má skúsenosti s bojovkami, alebo nie. Jeho bojový štýl zahŕňa i kúzla, takže si na svoje prídu ako znalci značky Soulcalibur, tak i fanúšikovia Zaklínača. Hoci ide o cameo, Project Soul si vždy dali na hosťujúcich postavách záležať a inak tomu nie je ani tento raz. Button-smasher Mnoho hráčov si za ostatné roky zvyklo, že môže hrávať bojovky búšením do jedného tlačidla. Je to, samozrejme, legitímny spôsob hrania, inak by nebol prítomný, no v podstate si tým zabíjate potenciál hry. Bojovky sú o kombách, ich reťazení a protiútokoch v tú správnu chvíľu. Séria SoulCalibur mala odjakživa skvelý súbojový systém a našťastie tomu nie je inak ani v novinke. Okrem rokmi ladeného základu tu však nájdete významnú novinku, a to takzvaný Reversal Edge. Ide v podstate o obranný prvok, kedy sa spustí niečo ako kameň-papier-nožnice a vy máte možnosť zvoliť, čo bude nasledovať. Budete rýchlo kontrovať svojim útokom? Alebo dáte prednosť úhybu, či krytiu? Musíte však brať na zreteľ, že podobne ako v hre kameň-papier-nožnice, i tu majú jednotlivé možnosti rozličnú silu. Veď to poznáte, kameň síce môžete obaliť papierom, avšak na nožnice je krátky. Tie však zase nestačia na kameň. A podobne to funguje i v prípade mechaniky Reversal Edge. Hoci takto v texte nemusí tento prvok pôsobiť zábavne, no v praxi je to omnoho lepšie a určite ide o vydarenú novinku. Sympaťák Aby vás náhodou nadpis tejto časti nezmýlil, v hre nie je žiadna zoznamovacia minihra, či tabuľka so sympatiami jednej postavy k druhej. Miesto toho sa v krátkosti zastavím aj pri grafickom spracovaní. A to je jednoducho skvelé. Hru poháňa Unreal Engine štvrtej generácie a na hre je to vidieť. Postavy sú plné detailov, jednotlivé arény a okolité prostredia taktiež a i animácie sú pekne plynulé. To všetko pekne v 60fps bez prepadov. Taká je situácia na mnou testovanej verzii pre PS4 Pro, avšak obdobná bude určite aj na Xboxe One X a PC, kde bude bez pochýb hra vyzerať najlepšie. Áno, vidíte dobre, podobne ako i Tekken 7, tak i SoulCalibur VI zavítal na PC. Dúfam, že ani základné modely konzol nebudú mať problémy, na technickej stránke si vývojári zo štúdia Project Soul dávali vždy záležať. Jediným menším problémom sú prelínajúce sa časti oblečenia, či brnenia pri tvorbe vlastnej postavy, no to ešte môžu autori opraviť patchom. Mám síce výhrady k výraznému rozostreniu pozadia, ktoré je až príliš silné. Úplne by stačilo stiahnuť efekt hĺbky ostrosti na polovicu a stačilo by to. Arény by tiež mohli viac “žiť”, ale tak kto vie, možno nejaké zaujímavé pribudnú časom. Čo sa týka nazvučenia, to je úplne v poriadku a výborné sú i niektoré hudobné motívy. Kvalitný je i voiceover v príbehových režimoch, kde dokonca máte na výber medzi anglickým a japonským dabingom. V tomto smere nemám výhrady. Snáď sa nevidíme naposledy SoulCalibur VI je vynikajúca bojovka, jedna z najlepších tejto konzolovej generácie. Má prepracované príbehové režimy, vynikajúci súbojový systém a nezaostáva ani po technickej stránke. Okrem spomínaných režimov nechýba ani Arcade mód, tréningový režim, či Museum mód, v ktorom nájdete galérie obrázkov a artworkov, informácie o postavách, hudbu, či rôzne tipy. Samozrejme, nesmie chýbať ani multiplayer, a to či už online alebo offline. Offline ponúka to, čo potrebujete, a teda klasické versus súboje bez zbytočností okolo toho. V online narazíte na casual a ranked zápasy, no to je všetko. Ak túžite po množstve rôznych multiplayerových režimoch, tak si musíte nechať zájsť chuť. Pripojenie do zápasov bolo i počas nich inak bezproblémové, no je otázne, aká situácia nás čaká po vydaní, keď pribudnú hráči. Ja osobne však neočakávam problémy. Ak ste fanúšikmi tohto žánru, dozaista by ste si mali zadovážiť i SoulCalibur VI. Možno u nás séria nemá také meno ako Tekken a Street Fighter, ani nezaujme komiksovými postavami ako Injustice, no nikto je nemôže uprieť kvality a zábavnosť. Nie nadarmo patrí prvý SoulCalibur medzi najlepšie hry všetkých čias. Najnovší diel má jeho gény, moderný grafický kabátik, skvelé príbehové režimy a vlastne všetko, čo od bojovky potrebujete. Ide o jednú z najlepších a najzábavnejších bojoviek všetkých čias, tak si to nenechajte ujsť, obzvlášť ak je novinka dostupná pre všetky “veľké” platformy. Hru na recenziu poskytla spoločnosť SoulCalibur VI - Geralt a legenda o mečiSoulCalibur VI je vynikajúca bojovka a zároveň ide o jeden z najlepších dielov celej série. Pokiaľ ste túto značku doposiaľ míňali, mali by ste to ihneď napraviť, ďalšia príležitosť už totiž nemusí prísť.PozitívaSkvelý a prepracovaný súbojový systémDostatok bojovníkov, zaujímavé príbehové režimyGrafické spracovanie bojovníkov NegatívaObčas nevyvážená obtiažnosť v príbehovom režimePri tvorbe vlastného bojovníka niektoré časti oblečenia/brnenia prechádzajú skrz iné častiAž príliš výrazný efekt hĺbky ostrosti2018-10-1790%Celkové hodnotenieHodnotenie čitateľov: (3 Hlasy)90%Komentuj!