Kvantum nových informácií z Mass Effect: Andromeda Matty 8. novembra 2016 Novinky Na vydanie nového Mass Effectu s podtitulom Andromeda si ešte chvíľu počkáme, nakoľko si Bioware dávajú výrazne na čas. To je však len dobre a pevne veríme, že sa to prejaví aj na kvalite výslednej hry. Bioware inak dávkuje informácie o ich najnovšej hre len pozvoľna a doterajšie trailery napríklad vôbec nezachytávali samotný gameplay. Vďaka magazínu GameInformer, ktorý sa hre venuje v aktuálnom vydaní, sme sa však dozvedeli pomerne dosť nových a zaujímavých informácií. Ako sme už uviedli v jednom z našich predchádzajúcich článkov, v hre Mass Effect: Andromeda sa ocitneme v novej a nebezpečnej galaxii s množstvom tajomstiev čakajúcich na odhalenie. Vieme už aj to, že cesta do tohto kúta galaxie trvala dlhých 600 rokov a začala sa v roku 2185 v rámci programu Andromeda Initiative. Pre zaujímavosť – podľa oficiálneho kanónu sa v tomto roku odohrávali udalosti DLC k Mass Effectu 2, Lair of the Shadow Broker. Cieľom tejto misie bolo osídliť novú galaxiu bohatú na rôzne zdroje a vytvoriť akýsi most medzi Andromedou a a Mliečnou dráhou. Vieme i to, že k Andromede bolo vyslaných viac lodí. Ľudia cestovali na dvoch lodiach – Hyperion a Nexus – a podľa dostupných informácií by sa mali medzi ďalšie rasy rátať Salariani a Krogani. S určitosťou taktiež uvidíme aspoň jednu Assarijku, nakoľko to odhalil už samotný trailer. A čo Turiani, ktorí patrili v pôvodnej hre k najdôležitejším rasám? Potvrdené je, že dôjde i na nich, ale zatiaľ nevieme v akej miere. S novým hrdinom Ryderom budete po prebudení z kryospánku preskúmať množstvo neznámych mimozemských svetov a hľadať nový domov pre ľudstvo. Samotné planéty pritom nebudú predstavovať prechádzku ružovou záhradou. V rámci nich sa budete musieť vysporiadavať nielen s rôznymi nástrahami typu kyseliny, či ohňa, ale aj s rôznorodými klimatickými podmienkami. Vašou hlavnou úlohou po vstupe na každú planétu bude nájsť drop zónu, určenú na quick travel a taktiež aj na zmenu vašej výstroje. Okrem toho však budete musieť čeliť aj novým a doposiaľ nepoznaným nepriateľom. Tí dostali pomenovanie Kett a naraziť by ste na nich mali na väčšine planét. Prieskumom nových a značne nelineárnych svetov budete súčasne nachádzať aj nové technológie, ktoré môžete skenovať a tým si odomknúť nové možnosti craftovania brnení a zbraní. Možností úprav má byť naozaj dostatok a určite viac ako v predošlých dieloch. Okrem svojej vlastnej postavy pritom môžete upravovať aj ostatných, aj keď nie do takej miery, ako vás. Čo sa týka vášho hlavného hrdinu, na výber budete mať jednu z dvojičiek – buď Scotta Rydera, ktorému prepožičal hlas Tom Taylorson, alebo Sarah Ryder, ktorú zase nadabuje herečka Fryda Wolff. Obaja budú ako členovia skupiny Pathfinder úplnými nováčikmi, narozdiel od ich otca a vojaka s tréningom N7, Aleca Rydera. O jeho dabing sa zase postaral veterán Clancy Brown a taktiež má byť dôležitou súčasťou hlavného príbehu. Vrátia sa aj misie lojality z Mass Effectu 2, avšak tentokrát by mali byť koncipované trochu inak. Tu by nemali mať až taký dopad z hľadiska záveru hry a mali by byť pohodlne dohrateľné aj po ukončení hlavnej kampane. Vzťahy s ostatnými spolubojovníkmi môžete oplyvňovať aj voľbami, no zabudnite na systém Paragon/Renegade. Vybrať si budete môcť zo štyroch rôznych tónov vedenia dialógu – heart, head, professional a casual. Žiaden z nich s pritom nedá považovať za dobrý, alebo zlý. Každý z nich je skrátka iný a prináša svoje plusy a mínusy. Ak vás zaujíma niečo o súbojovej časti, tak vedzte, že stále bude k dispozícii možnosť zapauzovania pre lepšie zamierenie a využívanie vašich schopností. Systém tried nebude prítomný, takže od začiatku budete mať prístup ku všetkému. To znamená, že v akcii budete môcť experimentovať a neskôr sa viac prispôsobovať tomu, čo vám viac sedí. Zásadnou novinkou, zlepšujúcou celkovú dynamiku akcie, však má byť jetpack. Ten ste mohli vidieť už v prvom oficiálnom traileri, kde bol použitý na preskakovanie z jednej plošinky na druhú. Vďaka nemu sa budete môcť šikovnejšie uhýbať nepriateľom, alebo na nich nečakane zaútočiť zblízka. Prítomný však bude samozrejme aj klasický cover systém, avšak mal by byť o niečo dynamickejší v štýle The Last of Us. Na záver spomeňme krátko aj multiplayer. Ten má byť priamo inšpirovaný Mass Effectom 3, to znamená, že z neho budú vyplývať výhody aj pre singleplayerovú kampaň. Nemal by však byť nutnosťou a kampaň pre jedného hráča by ste mali dohrať bez problémov aj bez neho. V samotnom multiplayeri, založenom na kartovom systéme, si každopádne budete nastavovať mapu aj s nepriateľmi, pričom budete môcť využívať aj rôzne modifikátory. Ak si napríklad nastavíte nižšie zdravie, za úspešné splnenie misie získate viac skúsenostných bodov a opačne. Dôležitou informáciou je aj prítomnosť mikrotransakcií, čo asi niektorých nepoteší. Avšak všetko by sa malo dať odomknúť klasickým hraním, akurát to bude trvať o niečo dlhšie. Mass Effect: Andromeda sa zatiaľ prezentuje ako sympatický mix toho najlepšieho zo všetkých doterajších dielov. To len dobre a niečo mi hovorí, že aj bez náhodne generovaných planét môže uspokojiť fanúšikov túžiacich po exploratívnom zážitku, viac ako No Man´s Sky. Komentuj!