Reklamácie hier v praxi – Ako to funguje? Matty 22. februára 2016 Rubriky, Téma Pravidlo náš zákazník – náš pán by rozhodne malo platiť, ale nie vždy tak tomu je. Spomeňme len vlaňajší škandál Ubisoftu a jeho zavádzanie vlastných zákazníkov. Možno sa vám zase v minulosti stalo, že ste kúpili chybnú krabicovú verziu a predajca sa vás silou mocou snažil presvedčiť, že chyba je niekde na vašom zariadení. Pritom sa to dá aj úplne inak. Po príklad pritom nemusíme chodiť ďaleko, iba do susedného Česka, kde si muž v obchode dávnejšie kúpil krabicovú verziu na Batman: Arkham City: Game of the Year Edition. Podstatne neskôr ho však čakalo nemilé prekvapenie, pretože kód, ktorým si ju chcel aktivovať na Steame sa ukázal ako duplicitný. Účtovný doklad už nemal k dispozícii a nemal chuť túto situáciu ďalej riešiť. Jeho žena na radu ostatných napísala spoločnosti Cenega, distribútorovi Batman: Arkham City v Česku a jej snaha nakoniec slávila úspech. Domáci distribútor zaslal obratom náhradný Steam kľúč, ktorý však nefungoval. Po pár dňoch teda bola poškodenému zákazníkovi zaslaná poštou Game of the Year Edition danej hry a k nej bola pribalená kompletná päťdielna epizodická séria Life Is Strange. Úspešne reklamovať pritom môžete aj dohraný titul. Umožňuje to napríklad aj Steam a to do 14 dní od zakúpenia. Avšak platí podmienka, že nemôžete mať odohrané viac než 2 hodiny, takže sa to týka iba kratších titulov. Že to poniektorí môžu zneužívať vo svoj prospech? Teoreticky áno, ale inak je právo na vašej strane. Poznám prípad hráča, ktorého vôbec nenadchol The Park od Funcomu. Ide pritom o experimentálne dielo, čo sa sa dá bez problémov prejsť za jednu hodinu. Po stručnom vysvetlení situácie mu boli financie bez akýchkoľvek prieťahov okamžite vrátené na účet a hra odstránená z knižnice. Pokial ste teda o tejto revolučnej službe Steamu čítali, ale nikdy ste ju neodskúšali v praxi, vedzte, že nik vám nebude robiť problémy, pokiaľ sa ju náhodou rozhodnete využiť. Nezaručujem vám však, čo sa bude diať, ak sa to rozhodnete zneužívať každú chvíľu. Takto nejak by to malo vyzerať, nemyslíte si? Aj spomínaný Ubisoft síce nakoniec priznal vinu a veľké množstvo zákazníkov nakoniec odškodnil, ale dva týždne tvrdošijne popieral akúkoľvek zodpovednosť za vlastnú chybu. Napraviť pošramotenú povesť skutočne naozaj nie je nič jednoduché. Zákazníka si pritom treba vážiť, lebo sa začne obzerať inde. Smutné je, že to tak v praxi často nefunguje, viď ešte jeden a podstatne horší prípad, o ktorom sme taktiež písali. Konkrétne šlo o americký Walmart, ktorý bez výčitiek svedomia predával v špeciálnych zľavách krabicové verzie už nefunkčných multiplayerových záležitostí. Na takých prípadoch je pritom najhoršie to, že zodpovednosť technicky nie je na strane kamenného obchodu a reklamáciu vám pravdepodobne ani neuznajú. Aké sú vaše skúsenosti? Podeľte sa o ne. Komentuj!