Asociácia amerických scenáristov rozhodla o najlepšie napísanej hre roku Matty 16. februára 2016 Novinky Asociácia amerických scénaristov (Writers Guild Of America), zložená z východného a západného zväzu oceňuje každoročne už od roku 1929 to najlepšie zo sveta filmu, televíznych seriálov a rádia. Počnúc rokom 2008 naviac pridali aj kategóriu najlepší herný príbeh. Nominácie na Writers Guild of America Award 2016 vyzerali nasledovne – medzi štvoricu najlepších sa dostali Assassin’s Creed Syndicate, Pillars of Eternity, Rise of the Tomb Raider a The Witcher 3: Wild Hunt. Tým úplne najlepším dielom bol nakoniec podľa hlasovania oboch zväzov príbeh Rise of the Tomb Raider. Ak vás prekvapuje už samotný výber štyroch najlepších, mali by ste vedieť, že medzi nominovanými môžu byť v praxi len členovia zväzu, pričom nominované scenáre musia vznikať pod hlavičkou Minimum Basic Agreement WGA alebo na základe kolektívných zmlúv spriaznených medzinárodných organizácií. Ide teda o mimoriadne prísne podmienky, ktoré ani zďaleka nemusia nahrávať tým naozaj top produkciám. Posúdiť to môžete aj na základe zoznamu predchádzajúcich víťazov. 2009: Star Wars: The Force Unleashed – Haden Blackman, Shawn Pitman, John Stafford and Cameron Suey 2010: Uncharted 2: Among Thieves – Amy Henning 2011: Assassin’s Creed: Brotherhood – Patrice Desliets, Jeffrey Yohalem, Corey May 2012: Uncharted 3: Drake’s Deception – Amy Henning 2013: Assassin’s Creed III: Liberation – Richard Farrese, Jill Murray 2014: The Last of Us – Neil Druckmann 2015: The Last of Us: Left Behind – Neil Druckmann 2016: Rise of the Tomb Raider – John Stafford, Cameron Suey, Rhianna Pratchett, Philip Gelatt Beriete tieto ocenenia do úvahy, alebo im neprikladáte žiadnu váhu? Komentuj!