Register

A password will be e-mailed to you.

Isto si pamätáte, ako v roku 2014 Microsoft odkúpil Mojang, tvorcov Minecraftu, za závratnú sumu 2,5 miliardy dolárov. Teraz sa však šušká o takom obchode, ktorý by sa do videohernej histórie zapísal tučnými písmenami. Microsoft sa vraj totiž chystá znova nakupovať a ambície ma tentokrát oveľa vyššie.

Podľa zdrojov blízkych Microsoftu máme dokonca čoskoro očakávať konkrétnejšie ohlásenia. Odkúpenie Electronic Arts by dalo Microsoftu prístup k veľkému množstvu značiek v širokom zábere žánrov. K RPG hitom ako Mass Effect a Dragon Age. K veľkým multiplayerovým značkám Battlefield alebo Titanfall. Dokonca aj k legendárnym RTS zo série Command & Conquer. A najväčším ťahákom by pre Microsoft určite bolo získanie najznámejších športových značiek FIFA, NHL, Madden NFL či UFC. Hlavne FIFA si pravidelne drží popredné miesta predajnosti, nielen na konzolovom trhu. Hlavne by však Microsoft získal prístup k štúdiám, ktoré by mohli pre ich konzolu tvoriť exkluzívny obsah. Otázkou však ostáva, či by Microsoft skutočne v prípade odkúpenia celého EA skúšal spraviť napríklad z Battlefieldu UWP exkluzivitu. Alebo či sa vôbec bude jednať o odkúpenie, pretože odhadovaná hodnota Electronic Arts je momentálne okolo 27 miliárd dolárov. A to už je riadne veľká suma.

Čo sa týka odkúpenia Valve, tam to bude asi ešte zložitejšie. Valve totiž nie je akciová spoločnosť a tak by musel Microsoft presvedčiť samotného Gabe Newella, aby mu predal svoju firmu. Odhadovaná hodnota je pritom niečo cez 4 miliardy. A čo by Microsoft získal odkúpením Valve? No v prvom rade prístup k najväčšej distribučnej platforme na PC, potom aj prístup k značkám ako Half Life, či Left 4 Dead.

Microsoft už v minulosti neváhal investovať nemalé peniaze do nákupu technológií, či vývojárskych štúdií. Okrem už spomínaného Mojangu odkúpil napríklad Skype za dychberúcich 8,5 miliardy dolárov. Za trocha menšiu sumu – 7,2 miliardy – kúpil Nokiu. Pred pár dňami kúpil napríklad aj distribučnú platformu PlayFab. Pre zaujímavosť, zoznam takýchto akvizícií nájdete na wikipédii.

Niektoré nákupy nevyšli podľa predstáv, iné sa vydarili a prinášajú úspech a zisk. Minecraftu sa darí, vyšiel snáď na všetkých platformách a predal dohromady neuveriteľných 144 miliónov kusov. Na druhú stranu, Nokia s Windowsom dieru do sveta neurobila, aj keď išlo o kvalitné zariadenia. Každopádne je však jasné, že sa Microsoft snaží expandovať a my budeme sledovať, kam táto snaha povedie.

 

 

Komentuj!