Wanted: Dead získalo prvé známky. A nevyzerá to dobre Róbert Herda 14. februára 2023 Novinky Na Wanted: Dead sa tešil nejeden fanúšik titulov Dead or Alive alebo Ninja Gaiden. Frenetická akcia, solídne gore a do toho atraktívny koncept kombinujúci chladné i tie strelné zbrane. Základ projektu bol evidentne kvalitný, autorské zoskupenie taktiež, akurát výsledok podľa všetkého ideálne nedopadol. Aj keď sa spätne pozriete na množstvo odprezentovaného materiálu, Wanted: Dead sa javí nadmieru atraktívne. Kvantum nebezpečných oponentov, svižnosť osobných stretov (kde dokonca viete sokom odseknúť končatiny, pričom po takomto úkone dokážu ešte stále bojovať) sprevádzaná ostrými prestrelkami využívajúcimi umelú inteligenciu a príhodne vystavané lokácie. Áno, je pravdou, že audiovizuálne stvárnenie nepôsobilo najlepšie a istú kostrbatosť z pohybov cítiť bolo, s niečím podobným sa však stretáva nejedna hra plávajúca do našich končín z východných vôd. Ako je ale možné, že titul získal iba mierne nadpriemerné známky? Bude asi dobré upozorniť na fakt, že OpenCritic hovorí o známkovom priemere, ktorý sa zastavil na hodnote 6. To možno nie je až tak tragické, no iba 20% kritikov titul odporúča. V podstate to isté hlási aj portál metacritic.com, kde sa titul takisto pohybuje okolo šestky. Na konkrétnych platformách je to ale ešte horšie. Presnejšie konzolové verzie hry sú, nanešťastie, pod touto hranicou. I keď iba o pár percent. Hodnotenia používateľov zo Steamu sú priemerné a len málokto projekt s čistým svedomím odporúča. Čo je teda kameňom úrazu. Titul nemá zaujímavý príbeh, voice-acting je na súčasné štandarde podpriemerný, obťažnosť pôsobí nezriedka nevyrovnane a má problémy s balansom. Na vrchu tohto sedia technické problémy, ktoré aj z potenciálne zábavného súbojového systému učinia frustrujúcu záležitosť, ktorá zvyšné nedostatky ešte väčšmi zvýrazňuje. Je to škoda, pretože väčšina zahraničných ohlasov sa zhoduje v tom, že Wanted: Dead je v jadre kvalitným a zábavným titulom. V mnohých ohľadoch je ale archaický a jednotlivé prvky hrateľnosti vyznievajú problematicky. A to mu zabránilo rezonovať takým spôsobom ako séria Ninja Gaiden alebo Dead or Alive. Komentuj!