Ghost of Tsushima sa predstavilo v bezmála dvadsaťminútovej ukážke Róbert Herda 15. mája 2020 Novinky Hier so samurajskou tematikou nie je mnoho, dokonca by sme mohli povedať, že ich spočítame na prstoch rúk. Najmä preto sa prichádzajúce Ghost of Tsushima javí tak atraktívne a zaujímavo, nakoľko ide o pútavý základ príbehu, ktorý môžeme len málokedy prežiť prostredníctvom herného média. Nehovoriac o tom, že vizuálne pôsobili staršie prezentácie fantasticky, i keď z hrateľnosti príliš mnoho neukázali. To najnovšie State of Play zmenilo, nakoľko prebehol livestream, ktorý sa venoval výhradne Ghost of Tsushima. Čo všetko nám o hre prezradil a stále sa na ňu môžeme s očakávaniami tešiť? Sprievodný hlas sa sprvoti venuje explorácii a prehľadávaniu otvoreného sveta, v ktorom sa príbeh samurajského bojovníka odohráva. Na úvod môžeme povedať, že minimálne z dostupného videa si vizuálna stránka prešla menším downgradom, avšak niečo podobné sa bude lepšie porovnávať priamo počas hrania, keďže ukážka miestami nie je najkvalitnejšia. Prítomný svet je trochu prázdny a len málokedy v ňom narazíte na charakterové postavy, ktoré nie sú nepriateľmi. Niečo podobné je však podmienené mongolskou inváziou Japonska, ktorá je hlavným stredobodom diania. Pre mnohých bude určite zaujímavý fakt, že vývojári zo štúdia Sucker Punch Productions (autori ságy Infamous) využili prítomnú faunu k tomu, aby hráča doviedli k nejakému dôležitému miestu. To znamená, že príležitostne vás začne sprevádzať kanárik, prípadne lesná líška, no a tí poznajú cestu k zberateľskému predmetu. Takto sa nezriedka dostávate k dôležitým predmetom, ktoré využívate na vizuálnu úpravu brnenia, pričom tá v jednotlivých situáciách ovplyvní súboje, či zakrádanie sa. A samozrejme, ak konkrétnu oblasť objavíte, aktivuje sa vám rýchle cestovanie. Druhá polovica prezentácie prechádza k súbojovej zložke. Hlas komentujúci video prehlási, že ak ste niekedy videli samurajský film, viete, čo očakávať. V krutých a brutálnych stretoch nejde výhradne o jednoduché stláčanie identického tlačidla, ale častokrát čakáte na súperovu chybu, aby ste ho následne jediným presným sekom eliminovali (ostatne ako v klasických filmoch so samurajmi). Podľa všetkého by ste mali často meniť postoj s katanou, aby ste sa takýmto spôsobom prispôsobili oponentovi. Padlých protivníkov môžete aj uctiť a po smrti sa im pokloniť, ak to teda uznáte za vhodné. Stealth zložka už pôsobí tradičnejšie, akurát je do hrania zakomponovaný element strachu. V praxi sa prejavuje tak, že ak zabíjate svoje ciele ako skutočný duch, prípadne dostatočne brutálne, protivníci sa dajú na útek a nebudú sa snažiť o bojovanie. A aby sme nezabudli, ak si ako hráči chcete svoj zážitok ešte prehĺbiť, k dispozícii je čiernobiely mód, pričom ten evokuje žánrové klasiky východnej kinematografie. Momentálne to vyzerá tak, že pôjde o atmosférickú záležitosť, do ktorej sa naozaj ponoríte. Koniec koncov, kulisy v spojení s audiovizuálnou stránkou sú vťahujúce už z ukážky a to sme hru ešte ani nemali pod rukami. I keď sa trochu zdá, že hrateľnosťou ide o generickú open world hru, kde sa nachádzajú nepriateľské tábory, ktoré treba zničiť, a medzitým plníte hlavné príbehové misie, v takomto prevedení pôsobí hrateľnosť mimoriadne zábavne – a vlastne oproti konceptu Ubisoft hier o niečo unikátnejšie. Preto v prípade, že sa na Ghost of Tsushima tešíte, zapíšte si dátum 17. júl 2020 do kalendára, nakoľko vtedy tento samurajský príbeh konečne vychádza exkluzívne na platformu PlayStation 4. Zdroj: YouTube.com Komentuj!