Narcos: Rise of the Cartels bude brutálnym spôsobom adaptovať úspešný seriál Róbert Herda 29. septembra 2019 Novinky Herné adaptácie filmov len málokedy dopadli na výbornú, prípadne sa o nich dalo hovoriť aspoň ako o priemerných počinoch. Možno spomenúť napríklad oba pokusy o herné pretvorenie prvej snímky Quentina Tarantina, Reservoir Dogs, hrateľný dodatok podpriemerného filmového Jumpera s podtitulom Griffin’s Story, pričom zabudnúť by sme nemali ani na Rambo: The Video Game, i keď mnohí čo ho hrali by ho najradšej vymazali z pamäti. Za svetlejší doplnok hráči častokrát označujú hack and slash záležitosť Lord of the Rings: The Return of the King, ktoré parádne ťažilo z dostupných licencií a štúdio EA Redwood Shores, neskôr známe ako Visceral Games, zvládlo perfektne zakomponovať akčnú hrateľnosť do filmových scenérií. Tentokrát tu ale máme adaptáciu populárneho seriálu Narcos. Má podobný projekt vôbec šancu na hráčsky úspech? Trailer rozdelil hráčov na dva pomerne hojne zastúpené tábory. Zástupcovia jedného z nich odsudzujú herný Narcos kvôli vizuálnemu stvárneniu, ktoré im pripomína mobilné tituly. Tí zvyšní zase oceňujú existenciu podobného titulu, avšak niektorí ešte spomínajú, že podobná hrateľnosť im príliš neimponuje. Rise of the Cartels je totiž striktne taktickou záležitosťou, ktorá svojím jadrom najviac pripomína XCOM, respektíve ďalšiu hru, ktorá chce využiť fungujúci a veľmi populárny koncept. Najmä preto je otázne ako veľmi je perfektné a špičkové vizuálne spracovanie nutnosťou. V takýchto prípadoch ide primárne o hrateľnosť a grafika hrá druhé husle. Zo samotného videa sa o nejakých novinkách v hrateľnosti dozvedáme pramálo. K dispozícii budú tradičné archetypálne úrovne vojakov, kde môže jeden využívať zbrane hromadného ničenia (granáty, Molotovov koktail, granátomet), iný bude zasa rýchlym komandom s útočnou puškou, brokovnicou, pričom nebudú chýbať ani tradiční pešiaci. Predpokladáme, že k útokom využijete aj ostreľovačov, prípadne kradmých bojovníkov, avšak tí sa v ukážke nevyskytujú. Manžment armády by uvítali poctiví strategickí náruživci a tvorba unikátnych jednotiek, tímov a vojsk bude zrejme dopĺňať taktický základ. Na hraciu plochu budete nahliadať z top down pohľadu, kedy si ľahko a jednoducho udržíte prehľad nad bojiskom. Pri vykonávaní útoku sa však kamera presunie za chrbát daného vojaka, takže útočenie sledujete podobne ako napríklad v kvalitnej striktne ťahovej akcii Full Spectrum Warrior pre druhý PlayStation, PC a Xbox. Možnosti obrany a defenzívny zatiaľ nevyzerajú príliš honosne, keďže ukážka neprichádza s ničím prevratným a úlohy pripomínajú klasické fetch questy. Príď, zabi, ukradni a strať sa z oblasti, čo by nutne nemuselo vadiť, ak bude bojovanie zábavné a protivníci sa ukážu ako dostatočne nepríjemní oponenti. Musia byť inteligentní, sami vás napádať, aby nešlo o prechádzku ružovou záhradou, pretože inak takáto podoba Narcos nemá najmenšiu šancu na akýkoľvek úspech. Ostatne, tieto aspekty sú základom pri žánrových hrách. Zaujímavo znie i fakt, že by hra mala adaptovať kompletnú prvú sezónu seriálu, kedy sa v deji vyskytuje don Pablo Escobar. Dianie budete vnímať ako z pohľadu DEA, ktoré bojuje proti drogovému kráľovi, tak i z pohľadu priekupníkov, vrahov a násilníkov, ktorí sa snažia dostať na úplný vrchol. Videoherný Narcos sa ani nesnaží maskovať svoju neoriginalitu a už túto jeseň, kedy titul vychádza, zrejme nebudeme hovoriť o nadpriemernom počine. No ak vývojári zo štúdia Kuju zvládnu adekvátne uchopiť funkčný koncept, mohlo by ísť o solídnu taktickú záležitosť. Názov štúdia vám zrejme nič nehovorí, avšak ide o ostrieľaných vývojárov. Sú na scéne dlhé roky a nejakým spôsobom sa podieľali na tvorbe množstva projektov od Aragorn’s Quest, až po Silent Hill: Downpour. Rise of the Cartels si zahrajú majitelia osobných počítačov, konzol PlayStation 4, Xbox One, no ochudobnené nebude ani Nintendo Switch, kde by tamojším používateľom vďaka nižšiemu rozlíšeniu nemusela ani tak prekážať archaickejšie pôsobiaca vizuálna stránka. Komentuj!