Register

A password will be e-mailed to you.

V našej pravidelnej rubrike o nových nezávislých hrách pokračujeme výberom titulov za horúci júl 2019. Tento mesiac dominovali skôr pixel-artové záležitosti a hry, inšpirované klasikami z 90. rokov minulého storočia. Výber tentokrát obsahuje viacero podobne ladených titulov, ktoré už vyšli v plnej verzii, takže sa už nenachádzajú ani v predbežnom prístupe. Takže si ich môžete v prípade vášho záujmu užiť naplno a bez prípadného obmedzenia.

Sea of Solitude (PC, PlayStation 4 a Xbox One)

Sea of Solitude je psychologická adventúra rozprávajúca o osudoch mladej ženy Kay v prostredí opusteného a zaplaveného mesta, inšpirovaného Berlínom. Temný a psychologický príbeh je zameraný hlavne na vyrovnávanie sa so životnými nešťastiami a ide v ňom o riešenie osobných problémov. Hrateľnosť spočíva v prieskume okolitého prostredia, zbierania útržkov spomienok a v riešení logických hádaniek.

Sea of Solitude ponúka okolo päť hodín hrateľnosti a je v prvom rade dielom kreatívnej riaditeľky vývojárskeho štúdia Jo-Mei Games, Cornelie Geppertovej. Hra vyšla 5. júla 2019 pod záštitou EA Originals a PC verzia sa s tohto dôvodu dá kúpiť iba v službe Origin. Inak je dostupná aj na platformách PlayStation 4 a Xbox One.

Blazing Chrome (PC, PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch)

Blazing Chrome je akčný titul, silne inšpirovaný takými klasikami ako sú napríklad Contra III: The Alien Wars alebo Metal Slug. Od začiatku máte k dispozícii dvoch základných hrdinov a čaká vás množstvo divokej arkádovej akcie, streľby, či preháňania sa v rozličných dopravných prostriedkov vrátane robotických mechov. K dispozícii máte štyri zbrane (samopal, energetický bič, granátomet a laserovú pušku), ale mechovia váš útok a rýchlosť môžu ešte viacej vylepšiť. Túto divokú akciu si môžete užiť v singleplayeri, ale aj v lokálnom kooperačnom multiplayeri pre dvoch hráčov a čaká vás celkovo šesť rozdielnych úrovní v troch stupňoch náročnosti.

Za Blazing Chrome stojí malé brazílske vývojárske štúdio JoyMasher, ktoré sa prvýkrát prezentovalo v roku 2012 podobnou akčnou plošinovkou Oniken. V roku 2015 vydali ďalší podobný titul, Odallus: The Dark Call a verní klasickým videohrám z 90. rokov zostali aj u Blazing Chrome, uvedeného 11. júla 2019 na platformách PC, PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch. Viac si môžete prečítať v našej recenzii.

Horace (PC)

Horace je pixel-artová plošinovka, plná nostalgických a pop-kultúrnych odkazov a postavená na excentrickom britskom humore. Obsahuje jednoduchý príbeh mechanickej postavičky menom Horace, ktorá sa chce stretnúť so svojimi najbližšími. Avšak kvôli tomu musí podniknúť veľkú výpravu mimo čas a priestor a nakoniec dokonca zachrániť svet pred zničením, kde sa ocitol vďaka veľkej vojne medzi robotmi. Hrateľnosť zahŕňa okrem prvkov tradičnej plošinovky aj riešenie logických hádaniek, či dokonca prestrelky z pohľadu prvej osoby.

Vývojári Paul Helman a Sean Scaplehorn pojali svoj prvý spoločný počin v prvom rade ako poctu klasickej hrateľnosti 90. rokov dvadsiateho storočia, kedy dominovali 8-bitové a 16-bitové zariadenia. Preto sú v celkovo desiatich minihrách priamo parodované viaceré arkádové klasiky z tohto obdobia. Horace vyšiel zatiaľ len na platforme PC a na Steame je dostupný od 18. júla 2019.

Nowhere Prophet (PC)

Taktická kartová hra s prvkami žánru roguelike Nowhere Prophet je zasadená do neprívetivého post-apokalyptického sveta planéty Soma. Po veľkej katastrofe sa tam rozpadol sociálny systém a preživším obyvateľom vládnu krutí vojnový diktátori a neovládateľné robotické stroje. Vášho hrdinu preto postavíte do čela malej skupiny vydedencov a vydáte sa hľadať tajomnú kryptu, ktorá by sa mala stať vašim novým a bezpečným domovom. Nowhere Prophet je titul, postavený na procedurálne generovaných mapách a o vašu skupinu sa musíte pravidelne starať. Takže musíte okrem ťahových bojov s nepriateľmi neustále zháňať zásoby, chrániť sa pred živlami a tiež naberať ďalších spojencov do vašej karavány. Zranením alebo smrťou niektorého z vašich nasledovníkov sa vám síce otvárajú nové triedy bojovníkov, či mystikov, ale ich smrť zostáva už trvalá.

Nezávislé štúdio Sharkbomb vzniklo v roku 2011 v nemeckom Karlsruhe a založili ho Joachim Eckert a Martin Nerurkar. Na začiatku svojej existencie vyvinuli niekoľko menších hier na Android či iOS ako napríklad Hipster Zombies (2013), či Touch of Death. V roku 2014 začali vyvíjať svoju prvú veľkú hru Nowhere Prophet, a to vo vlastnom predbežnom prístupe First Access. Toto ťahové RPG nakoniec vyšlo 19. júla 2019 iba na platforme PC.

Songbird Symphony (Nintendo Switch, PC, PlayStation 4)

Songbird Symphony je rytmická arkáda s prvkami plošinovky. Hlavným hrdinom je roztomilý a veselý malý vtáčik Birb. Okrem toho, že je neskutočne zvedavý a preto často nachádza nové veci, má veľmi rád aj hudbu. Jedného dňa započuje veselú pesničku a ihneď ho zaujme natoľko, aby zistil, odkiaľ vlastne prichádza. Avšak cestou za zdrojom tejto pesničky musí nielen prekonať a preskákať množstvo prekážok, ale aj mnohokrát pomôcť svojim kamarátom v riešení rozličných hádaniek. S týmito kamarátmi komunikuje pomocou spievania, takže aj ich vzájomné rozhovory bývajú častou minihrou.

Malé nezávislé štúdio Joysteak, pochádzajúce pôvodne zo Singapúru, získalo so svojou prvotinou Songbird Symphony ešte vo flashovej verzii v roku 2018 viacero ocenení. Preto bolo rozhodnuté, že táto rytmická plošinovka sa objaví aj na iných platformách. Stalo sa tak 25. júla 2019, kedy táto pôvodne flashová hra vyšla aj na platformách PC, Nintendo Switch a PlayStation 4.

To bol náš výber najlepších nezávislých hier za júl 2019. Keďže bolo na tejto scéne zase menšie sucho a preto absentuje žánrová pestrosť, dúfame, že vás zaujal aspoň niektorý z prezentovaných titulov. Každopádne, o mesiac sme tu znova s podobným výberom.

Komentuj!