Devil’s Hunt láka na cestu peklom Róbert Herda 26. augusta 2018 Novinky Poľské štúdio Layopi Games už nejakú dobu pracuje na svojej prvotine s názvom Devil’s Hunt. Malo by sa jednať o akčnú adventúru zasadenú do prostredia samotného pekla, čo síce neznie nijak zvlášť originálne, keďže tejto tematiky sa pomerne dobre zhostilo štúdio Visceral Games so svojím Dante’s Inferno. Minimálne však musíme uznať, že peklo, aspoň, čo sa týka videohier, je pomerne nepreskúmaným prostredím, takže autori majú dostatočne veľký priestor na zapojenie kreativity. Zverejnená gameplay ukážka však nepôsobí príliš atraktívne. Devil’s Hunt pojednáva o hrdinovi menom Desmond, ktorý bol vyslaný samotným Belialom, generálom Armád Pekla, aby sa cez nehostinnú krajinu dostal do väzenia, kde je držaný Agares, čo je jeden z Belialových dobrých vojakov. Zo zverejneného textu môžeme usúdiť, že nejaká časť, ak nie teda celá hra, bude záchranou misiou. Peklo hneď na úvod očarí, pretože je pomerne atraktívne spracované. Všade navôkol vidieť obrovské hradby, z nepriateľov neustále blčia malé ohnivé iskričky, no a celé peklo pôsobí nehostinným, prašným dojmom. Pokiaľ by bolo okolité prostredie stále takto atraktívne, tak by mnohí hráči určite vývojárom odpustili krkolomnejšie pohyby postavy, či nevhodne pôsobiaceho Desmonda, keďže sa cez peklo prebíja v koženej bunde, ktorá akoby z oka vypadla tej, ktorú nosí Johnny Blaze, Ghost Rider, z komiksového univerza od Marvelu. Veľkým kameňom úrazu je momentálne hrateľnosť. Tá pôsobí všedne a nezábavne, pretože súbojom chýba akákoľvek dynamika, no a tiež trpia absenciou väčšieho počtu útočných pohybov. Pôvodne to vyzeralo tak, že Layopi Games zvolili podobnú cestu, ako napríklad Dontnod Entertainment so svojím titulom Vampyr, avšak veľmi rýchlo ukázali inšpiráciou skôr staršou hrou Prototype. Autori však zrejme zabudli na to, že Prototype disponoval masívnymi súbojmi s obrovským počtom protivníkov, pričom tu hlavný hrdina bojuje najviac s tromi. Ukážka má síce len dvanásť minút, no autori všetky gameplay mechaniky predstavili hneď v úvode, čo nie je príliš dobrá vizitka pre začínajúce štúdio. Napríklad zničenie obrovskej reťaze, ktorá vám znemožňuje ďalší postup, sa opakuje hneď niekoľkokrát. Peklo navyše pôsobí ako jeden veľký koridor, čo zamrzí. Devil’s Hunt by sme však napriek tomu nemali vopred zatracovať. Prezentovaná ukážka je totiž Pre-Alpha, čiže autori budú na svojom projekte nejakú dobu pracovať a vylepšovať ho. Koniec koncov, pekelný počin by mal vyjsť až niekedy v treťom kvartáli roku 2019, takže priestor na zlepšenie tu rozhodne je. Titul vyjde na konzolách PlayStation 4 a Xbox One, no súčasne sa na neho môžu tešiť aj majitelia PC, ktorí si ho budú môcť zakúpiť prostredníctvom Steamu. Komentuj!