Register

A password will be e-mailed to you.

Mnohí z vás určite raz snívali o tom, že sa pozrú do vesmíru, či rovno na inú planétu. Je na tom niečo romantické, vydať sa na miesto, kde nikto predtým nebol a skúmať okraje ľudských možností. Lacuna Passage však ukazuje, že založenie mimozemskej kolónie nie je prechádzka ružovým sadom, ale množstvo driny a neustále riešenie problémov. Zavedie nás na Mars, kde našim cieľom nie je nič iné, ako prežitie.

Vývojári z Random Seed Games nie sú z tých najznámejších. Doteraz priniesli len experimentálny titul TIMEframe. Lacuna Passage je teda ich druhý vstup na trh, tentokrát využívajúci program Early Access na Steame. Ako survival hra nemá práve malú konkurenciu, čím teda vybočuje z davu tohto presaturovaného žánru? Vybočuje z neho vôbec niečím?

Najsilnejšou zbraňou Lacuny je jednoznačne jej prostredie. Veď kto by sa už nechcel poprechádzať po červenej planéte? Autori sa navyše chvália, že pri tvorbe herného prostredia využili skutočné snímky z NASA a povrch planéty v hre by tak mal verne zodpovedať svojmu predobrazu. Vďaka tejto autenticite vzniká lepšie previazanie hráča a prostredia – ktovie, možno sa raz budú ľudia prechádzať po týchto miestach aj v skutočnosti.

Hlavnou hernou náplňou, ako to už v survival tituloch býva, je snaha o prežitie, čo je vlastne aj jediná náplň hry (aspoň zatiaľ). Nečakajte žiadny príbeh, či súbojový systém. Najväčšími nepriateľmi sú hlad, smäd a neľútostné podnebie Marsu. Autori, uvedomujúc si veľkosť a svoje možnosti, sa rozhodli neukrojiť si väčší kus koláča, než by boli schopní zvládnuť. Má to však aj tienistú stránku – hra nateraz neponúkne veľa pre tých, čo hľadajú naozaj napínavé mimozemské dobrodružstvo plné adrenalínu. I samotní vývojári používajú v popise svojej hry termín ‘walking simulator’.

Chodenia je v Lacune naozaj dosť, 64 štvorcových kilometrov je nemalý svet. Ak však budeme úprimní, tak aspoň nejaká akcia mimo behania hore-dole by hre neuškodila. Hrateľnosť tak zatiaľ pozostáva najmä z opráv rôznych modulov staníc, ktoré boli zanechané po predchádzajúcich výpravách. Tieto sú dôležité pre dodanie elektrickej energie, pitnej vody, či kyslíka. Opravy pozostávajú najmä z výroby a výmeny náhradných komponentov, ako aj z priorizácie toho, ktorým modulom sa v danom momente venovať.

Vašim pomocníkom na tejto ceste bude najvernejší priateľ človeka – datapad. Tablet, ktorý ponúka všetky dôležité informácie, od mapy až po monitorovanie vitálnych funkcií. Funguje teda ako akési menu, či inventár. Vývojári zároveň podporujú aj zlozvyk dnešného sveta; a síce pozeranie sa na obrazovku aj za chôdze. Datapad a pohyb postavy sú ovládateľné plne nezávisle, čoho dôsledkom však je mierne krkolomné ovládanie herných menu, ktoré sa prenieslo aj na iné miesta než len datapad. Ovládanie pomocou šípky a klávesy Enter pripomína skôr nevydarený konzolový port a je smutné vidieť v týchto miestach nevyužitú myš. O to zarážajúcejšie je zistenie, že Lacuna Passage je čistokrvný PC titul. Keďže sa však jedná o Early Access titul, je možné, že sa tento aspekt hry ešte vylepší.

Do budúcna autori sľubujú aspoň aký-taký náznak niečoho, čo by mohlo byť považované za príbeh, alebo skôr aspoň nejaký cieľ pre hráčov. Máme sa ocitnúť v koži jedinej preživšej misie Heracles, ktorá bola vyslaná na červenú planétu za účelom preskúmať zmiznutie prvej ľudskej výpravy. Nemá sa však jednať o nič viac, než pospájanie rôznych vodítok získaných zo záznamov a z pozorovania prostredia. Je teda jasné, že tento cieľ je skôr druhotný popri možnosti splniť si sen poprechádzať sa po inej planéte, než na ktorej sme sa narodili a samotných prvkov boja o prežitie.

Celkovo vyzerá Lacuna Passage ako zaujímavý titul, aj keď zrejme len pre určitú skupinku ľudí. Pokiaľ ste sa odjakživa túžili vyblázniť sa na červenom pieskovisku, určite odporúčam sledovať ďalší vývoj tejto hry. Random Seed Games sú síce malý tím, no je vidieť, že sa snažia, aj prostredníctvom pravidelných updatov a transparentnej mapy vývoja obsahujúcej plánovaný obsah, ktorý sa má v hre objaviť.

Hru na preview poskytla spoločnosť

Komentuj!

O autorovi

Herný nadšenec už od mladého veku, keď sledoval svojho krstného otca hrať Command and Conquer na starom DOS počítači. Záľuba v strategických hrách zostala dodnes, no nepohrdne ničím, kde sa hráč môže vyjadriť prostredníctvom samotnej hrateľnosti.

Súvisiace príspevky