Ako dopadla PC verzia veľmi kladne prijatej hry Bayonetta, ktorá sa stala jedným z hitov roka 2010? Má táto pôvodne konzolová záležitosť od svetoznámeho tvorcu hier Hidekiho Kamiyu stojaceho za sériami ako Resident Evil alebo Devil May Cry stále čo ponúknuť aj po siedmich rokoch?

Hneď na úvod treba poznamenať, že Bayonetta nie je hrou, ktorá by nejak zvlášť kládla dôraz na vypiplané vyrozprávanie príbehu, ani na vysvetľovanie pohnútok všetkých hlavných postáv. Jedná sa o hru, ktorá hneď na úvod nasadí až vražedne adrenalínové tempo a príbehové pozadie vysvetľuje doslova za pochodu. No už z názvu asi viete, že hlavná postava sa volá Bayonetta. Jedná sa o poslednú žijúcu členku prastarého rodu čarodejníc dohliadajúceho na rovnováhu medzi svetlom, temnotou a chaosom – medzi dobrom a zlom. Bayonetta je však uväznená a uvrhnutá do hrobky, z ktorej sa zobudí až po 500 rokoch. Na svoju minulosť sa nepamätá. Vie len to, že jediná možnosť ako si spomenúť na to, čo sa stalo je bojovať s démonmi a nasledovať tajomnú čarodejnicu, ktorá o nej vie omnoho viac ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.

Ak si však myslíte, že tvorcovia sa rozhodli poňať dej vážnym spôsobom, tak ste na omyle. Platinum Games sa miesto toho rozhodli vsadiť viac na humor. To, samozrejme, neznamená, že by príbehu chýbali emócie, len to, že pomerne často je odľahčovaný humornými dialógmi a úsmevnými scénkami. Príbehové pozadie dopĺňajú aj knihy roztrúsené po leveloch. Nejde síce o niečo, čo by ste museli nutne čítať kvôli pochopeniu príbehu, no práve vďaka nim budete chápať, prečo niektoré veci fungujú tak ako fungujú. Skrátka, dovolia vám bližšie nahliadnuť do univerza čarodejníc a démonov a tým vám spríjemnia celkový zážitok z hry.

To najlepšie, čo Bayonetta ponúka, je však jednoznačne súbojový systém. Ten sa skladá z ľahkých a ťažkých úderov, ktoré môžete medzi sebou ľubovoľne striedať a vytvárať tým rôzne efektné a často aj veľmi efektívne kombá. Bayonetta navyše hneď v úvode hry dostane rovno štyri strelné zbrane pre boj na diaľku (dve do ruky a dve si pripevní k opätkom). Postupne sa jej arzenál rozrastie napríklad o brokovnice alebo veľmi účinný meč.

Nakoľko sa však jedná o konzolový port, tak vás určite zaujíma ako sa vlastne hra v bojoch ovláda. V tomto ohľade treba autorov taktiež pochváliť. Ovládanie je nie len pohodlné, ale aj jednoduché. V bojových častiach hry si vždy vystačíte len s dvomi tlačidlami myšky a medzerníkom, ktorý budete využívať na útoky zo vzduchu. Menší problém nastáva len pri otáčaní kamerou. Kamera sa totižto vzhľadom na celkovú dynamiku akcie otáča až neuveriteľne pomaly. Niekedy vo víre akcie ani nemáte možnosť natočiť kameru na potrebné miesto. Môže sa tak stať, že sa dostanete do slepého bodu a prídete o život.

Bohužiaľ, tento kamerový problém pretrváva aj mimo bojových častí hry. Niekedy budete musieť naozaj dlhé minúty nastavovať kameru aby ste sa len dozvedeli, akým smerom sa vlastne máte vydať. V pasážach, kde sa nemusíte ponáhľať, by to až tak nevadilo. No Bayonetta disponuje mnohými sekvenciami, kde musíte v rýchlosti preskakovať prekážky, poprípade pred niečím unikať. V týchto častiach tak budete mnohokrát umierať len kvôli tomuto problému, čo vo vás dokáže občas vyvolať i menšiu frustráciu. Tieto sekvencie by mali taktiež pôsobiť ako highlighty, no kvôli tomuto neduhu si ich často neužijete.

Tento istý problém majú bohužiaľ aj súboje s bossmi. O ich kvalitách samozrejme niet pochýb nakoľko sa vždy jedná a silný adrenalínový zážitok, ktorý vám nedovolí si ani na chvíľu vydýchnuť. Kamera vám však mnohokrát spôsobí úmrtie, čo tento zážitok činí miestami frustrujúcim. Odhliadnuc od toho však platí, že PC hráči nie sú nijak zvlášť znevýhodnení oproti konzolovým. Ovládanie na klávesnici a myši je skutočne vyladené do takej miery, ako sa len dá.

Vzhľadom na to, že ide o sedem rokov starú záležitosť, PC port so sebou prináša vynovený grafický kabátik. Na Bayonette sa už stihol podpísať zub času, no autori urobili čo mohli aby ich dielo vyzerala čo najpríťažlivejšie. Zlepšili vizuál hry tým, že pridali HD textúry a celkovo hru zosvetlili. Tým nechali vyniknúť jej prirodzenú farebnosť a učinili tak svet čarodejníc ešte magickejším, než akým bol pred rokmi. PC verzia Bayonetty bezproblémovo beží aj na 60 FPS, a ako to dnes už býva už zvykom, pridaná bola aj podpora 4K. Celkovo si tak užijete pomerne príjemný vizuálny zážitok, a to s takmer minimálnymi nárokmi na váš počítač. Ak ste si teda chceli Bayonettu zahrať, no nie ste si istý či ju váš PC utiahne, tak v tomto ohľade sa, pravdepodobne, nemáte čoho báť.

Autorom sa však nepodarilo vyhnúť technickým nedostatkom úplne. A aj keď je optimalizácia veľmi dobrá, môže sa stať, že hra s vami jednoducho nebude spolupracovať a bude vám prudko klesať snímkovanie (Tento problém nastal aj s 8GB RX480 a 8 jadrovým AMD procesorom). Nie je to síce nič, čo by sa nedalo vyriešiť po pár minútach hľadania na internete. Ak sa však niečo podobné stane, pokus o nápravu vám môže spôsobiť zničenie všetkých vašich uložených pozícií. Teoreticky k tomu ani nemusí dôjsť, no i tak neostáva nič iné len dúfať, že autori pracujú na oprave tejto chyby a čoskoro ju odstránia prostredníctvom patchu.

Bayonetta má rozhodne čo ponúknuť aj po siedmich rokoch. Stále ide o skvelú hru, ktorá nepoteší len pamätníkov, ale svojimi kvalitami dokáže zaujať aj mladšiu generáciu hráčov. A pokiaľ ste si ju ešte nemali možnosť vyskúšať, určite neváhajte. Tento titul by nemal chýbať vo vašej knižnici.

Bayonetta - Konzolový hit dorazil na PC
PC verzia Bayonetty dokáže ponúknuť rovnakú zábavu ako pred rokmi a to vo vylepšenom grafickom kabátiku. No neberte to.
  • Výborný bojový systém