PC verzia hry Prey by mala byť poriadne optimalizovaná Adam Hambálek 4. januára 2017 Novinky Arkane Studios prostredníctvom svojho kreatívneho riaditeľa Raphaela Colantonia v rozhovore pre Game Informer ubezpečilo hráčov, že sa u Prey už nebudú opakovať problémy, ktoré nedávno sprevádzali PC verziu hry Dishonored 2. Táto očakávaná hra totiž mala najmä na platforme PC Windows rôzne problémy. Tie sa vývojárom podarilo dať do poriadku až po viacerých opravných patchoch. Podľa slov hlavného dizajnéra hry Ricarda Bareneho je vždy ťažké vyladiť najmä PC verziu, pretože na tejto platforme existuje vždy viacero rôznych konfigurácií. Prey bude bežať na CryEngine, na rozdiel od Dishonored 2, ktorý bežal na engine Void. Vývojári navyše zdôrazňujú, že tentokrát budú vyladeniu PC verzie hry venovať oveľa viacej pozornosti. Prey by mal ponúknuť temný príbeh, v ktorom bude záležať výhradne na hráčovi, či bude hlavný hrdina hry záporná alebo kladná postava. Hra sa bude odohrávať v budúcnosti, v roku 2032, no v alternatívnej verzii našej skutočnej reality, v ktorej napríklad americký prezident J. F. Kennedy prežil atentát v texaskom meste Dallas v roku 1963. Práve táto skutočnosť zmenila nasledujúci vývoj výskumu mimozemšťanov, okolo ktorých sa točí príbeh hry Prey. Vytvorenie tejto alternatívnej reality umožnilo Arkane Studios zmeniť rôzne podmienky tak, aby lepšie vyhovovali ich potrebám. Napríklad vesmírny program USA je oveľa vyspelejší než ten v skutočnosti a stanica Talos I, v ktorej sa hra odohráva, je jedným z jeho produktov. Vďaka neobvyklým schopnostiam sa hráč bude môcť vo forme takzvaného “Mimica” premeniť na rôzne malé predmety, napríklad na stoličku, alebo aj na šálku kávy. V neskorších častiach hry sa však môže stať aj strelnou vežou, alebo bojovým robotom. Nasledujúce videá, ktoré zatiaľ vývojári zverejnili, ukazujú nielen gameplay zábery a možnosti enginu hry, ale aj trochu osvetľujú príbeh a jeho hlavnú zápletku. Vydanie hry je naplánované na jar 2017 pre PC, PlayStation 4 a Xbox One. Komentuj!