Register

A password will be e-mailed to you.

Aj keď blizzardovská MOBA Heroes of the Storm dostala len za posledné dva mesiace štyroch nových hrdinov, ich zoznam sa už čoskoro rozšíri o ďalšie dve mená zo sveta Diablo. Včera ich bližšie predstavil v rozhovore pre server MetaBomb samotný Dustin Browder z Blizzardu, ktorý čo-to prezradil aj o zmenách v matchmaking systéme a nerfnutí niektorých existujúcich hrdinov.

Fanúšikov série Diablo určite poteší správa, že do Heroes of the Storm čoskoro príde legendárny necromancer Xul, za ktorého sme si mohli zahrať v hernej klasike Diablo II. Aj keď o jeho talentoch zatiaľ Browder veľa neprezradil, úloha Xula nebude veľmi odlišná od tej z predošlého Diabla.

Trait umožní Xulovi oživovať mŕtvych nepriateľských minionov ako kostlivcov, ktorí budú bojovať za váš tím. Samozrejmosťou sú kliatby, ktorými bude obsypávať nepriateľských hrdinov. Návrat zažije aj legendárny skill Bone prison.

xul2

Druhým novým hrdinom bude čarodejnica Li Ming z Diablo 3. Jej talenty sa budú točiť okolo troch rozdielnych buildov.

Arcane Orb sa sústredí na obťažovanie nepriateľov z diaľky, čo môže nájsť využitie najmä na mapách ako Cursed Hollow. Magic Missile má byť flexibilným buildom s útokmi na väčšiu aj menšiu vzdialenosť, ktorý môžete univerzálne použiť proti takmer všetkým tímovým kompozíciám.

Treťou možnosťou je pomerne netradičný Teleport build, ktorý je určený pre odvážnejších a agresívnejších hráčov. Teleport v ňom nepoužívate na únik pred nepriateľmi, práve naopak. Zmyslom buildu je dostať sa so svojou krehkou čarodejnicou priamo do stredu všetkých nepriateľov, ktorých následne odpálite rôznymi AoE schopnosťami.

liming2

Keďže Li Ming je zároveň poslednou hrateľnou postavou z Diablo 3, Browder tiež čelil otázkam o budúcnosti tejto značky pokiaľ ide o Heroes of the Storm. Ten priznal, že v budúcnosti sa sústredia skôr na iné svety, ale k Diablu sa aj tak raz určite vrátia. Browder by v Heroes of the Storm napríklad rád videl Druida alebo Paladina z Diablo II.

Browder sa v rozhovore tiež vyjadril k veciam, ktoré hráčov momentálne trápia asi najviac – matchmaking a stun meta. Blizzard intenzívne pracuje na vylepšení matchmaking systému, na ktorý sa hráči často sťažujú. Vývojári neustále analyzujú dáta zo všetkých zápasov a snažia sa nájsť spôsob, ako dávať dokopy čo najvyrovnanejšie tímy.

Ďalším cieľom je rozdeliť od seba hrdinov, ktorí si vyžadujú špecifický prístup celého tímu. Už by sa teda nemalo stať, že v jednom tíme sú spolu napríklad Cho’Gall, Nova, Murky a Abathur.

Hráči sa v súčasnosti často sťažujú aj na terajšiu metu, ktorej dominujú najmä stuny a iné crowd control schopnosti. V praxi to znamená, že často o výsledku zápasov rozhodujú z veľkej časti iba tieto schopnosti.

Problémy to robí aj v drafte Hero League, kde sú hráči nútení neustále točiť iba skupinku tých istých hrdinov. Prvým krokom na vyriešenie tohto problému má byť nerfnutie niektorých najsilnejších stunov. Ak to nepomôže, Blizzard je pripravený hrdinom úplne odobrať niektoré crowd control schopnosti a talenty.

Tieto zmeny si však vyžadujú poctivú analýzu všetkých štatistík a musia sa robiť v malých krokoch. Najskôr sa dočkáme zrejme zníženia trvania niektorých stunov o štvrť alebo pol sekundy.

Komentuj!