Warner Bros. vedeli o problémoch s Batmanom „celé mesiace“ Gago Matejovič 2. júla 2015 Novinky O problémoch s PC portom Batman: Arkham Knight už určite všetci viete. Situácia bola natoľko zlá, že sa vo Warner Bros. rozhodli pre skutočne nevídaný krok – hra bola stiahnutá z predaja. Vo svojom vyhlásení vtedy povedali: „Chceme sa ospravedlniť všetkým, ktorí zažívajú pri hraní Batman: Arkham Knight na PC nejaké problémy. Tieto veci berieme skutočne vážne a rozhodli sme sa pozastaviť predaj PC verzie kým nedosiahneme naše štandardy kvality.“ Lenže serveru Kotaku sa ozvali dvaja testeri, ktorí si žiadali ostať v anonymite a ich tvrdenia naznačujú, že ľuďom vo Warner Bros. slovo úprimnosť veľa nehovorí. „Musím povedať, že mi príde veľmi vtipné keď sa vo WB tvária, že nemali potuchy v akom hroznom stave hra je,“ povedal jeden z testerov, ktorý na hre roky pracoval. „V takomto stave bola už niekoľko mesiacov a všetky problémy, ktoré vidíte teraz, boli úplne rovnaké už takmer pred rokom.“ Tieto problémy boli dokonca dôvodom, prečo bolo vydanie hry dvakrát odložené. „Celé mesiace bolo nemožné rozbehať hru na konzolách. Boli úplne nepripravení na to, aké náročné je vytvoriť hru na novú generáciu konzol.“ Problémy boli ešte horšie pri PC verzii. Jedným z dôvodov bolo, že zatiaľčo na celú hru bolo vyhradených 100 testerov (čo samo o sebe nie je veľa pre hru takéhoto kalibru), iba 10 z nich pracovalo s PC portom. „Nahlásili sme doslova tisícky bugov čo sa týka PC verzie, či už išlo o frame rate alebo kopec problémov s textúrami. Hlavne Batmobil na PC vždy všetko pos*al.“ Ďalším problémom vraj bolo, že hra bola z nepochopiteľných dôvodov testovaná iba na 720p rozlíšení. Druhý anonymný tester odhalil viac z pozadia testovania. Pri PC hrách je vraj bežné najať si externé firmy na testovanie, ktoré vyskúšajú hru na všetkých možných hardvérových konfiguráciách, čo je pri PC veľmi dôležité. V Rocksteady sa však vraj báli, aby sa nedostali na verejnosť niektoré detaily o príbehu ešte pred vydaním. A tak bolo všetko testované iba ich 10 ľuďmi. Čo sa týka samotnej práce na PC porte, zdroj povedal: „Na vytvorenie PC portu sa väčšinou najíma externé štúdio. Veľa z týchto štúdií zvykne nasľubovať hory-doly a ísť pod cenu len aby získali zákazku. Myslím si, že o tejto časti herného priemyslu sa dosť nehovorí. Častokrát robia špinavú prácu pre AAA štúdiá, niekedy za cieľom získať peniaze na vlastnú hru. A častokrát s tým majú veľké problémy.“ Najväčším škandálom je však dôvod, prečo sa vo Warner Bros. rozhodli hru vydať aj keď vedeli o všetkých jej problémoch. Nebol za tým fakt, že nechceli hráčov sklamať ďalším odložením vydania ani nič podobné. Oba zdroje potvrdili, že Warner Bros. sa rozhodli, že stav, v akom hra bola, jednoducho „stačí“. Ostáva len dúfať, že nielen Warner Bros., ale aj iní vydavatelia sa z tejto hanby poučia a v budúcnosti prestanú z hráčov robiť blbcov. Komentuj!