Človek síce môže mať o titule, do ktorého bude vstupovať nejakú predstavu, no reálne o ňom zistí viac až vtedy, keď sa do hry naplno ponorí. 1000xRESIST ma zaujal už prvým trailerom, no očakávania boli predsa len trochu iné. Nie všetky hry ale potrebujú obrovské množstvo akcie na to, aby ma dokázali zaujať. Silné stránky môžu byť niekedy úplne inde. V hre sa často opakuje myšlienka, že “nemôžeme si svojho ruksaku vopchať úplne všetko”. No treba tam určite dať to, čo urobí z jazdy nezabudnuteľný zážitok.

Príbeh 1000xRESIST sa odohráva niekoľko stoviek rokov v ďalekej budúcnosti. Príchod mimozemšťanov na svet priniesol obrovskú nákazu, ktorá vyhubila ľudstvo. Našla sa však žena, ktorá mala proti tomuto vírusu imunitu a podarilo sa jej zachrániť. Zo svojich vlasov následne bola schopná urobiť klonované verzie seba samej, no každý z nich bol stvorený so svojou vlastnou osobnosťou a talentom. Tieto klony sa medzi sebou volajú sestry, žijú niekde pod zemou a ich misiou je prežiť a nájsť protilátku, ktorá im umožní sa jedného dňa vráti na povrch. Ich stvoriteľka sa stala ich bohyňou, ktorú volajú “Allmother” a vy sa ujímate role jednej z jej sestier. Konkrétne modrej sestry, so schopnosťou nahliadať do minulosti a učiť sa cez spomienky svojej stvoriteľky. Nakoľko je pozorovateľkou, je potrebné, aby si upevnila to najsilnejšie puto so svojou Allmother. Je však všetko, čo vám bolo povedané pravda, alebo nastal čas odhaliť obrovskú lož?

Nemá zmysel, aby som kráčal okolo horúcej kaše. Hneď na úvod tak môžem s pokojným svedomím napísať, že 1000xRESIST splnil všetky moje očakávania a v niektorých ohľadoch ich dokonca dokázal i prekonať. Čo je základom kvalitnej adventúry? Dobre napísaný príbeh s kvalitnými postavami, ktoré budeme chcieť sledovať počas ich cesty. No a v tejto oblasti hra splnila svoju úlohu na sto percent. Dočkal som sa v nej mimoriadne silného príbehu, počas ktorého som sa zoznámil so skvelo napísanými postavami. Navyše kompletne nadabovanými a to je taktiež výhoda.

Nechcem pritom zachádzať do veľkých spoilerov, no niečo by som mal aspoň trochu načrtnúť. Tak ako je “Allmother” vašou bohyňou, medzi sestrami tiež existuje určitá hierarchia. Na najvyššej pozícii stojí riaditeľka, ktorej úlohou je všetky sestry viesť a pod ňou sa nachádza päť vyvolených sestier s kľúčovými schopnosťami. Fialová symbolizuje múdrosť a znalosti, ružová je farbou liečenia, oranžová symbolizuje silu a ochranu, zelená na zručnosť a opravovanie a nakoniec je tu ešte vaša modrá, ktorá je symbolom jasnovidectva. Máte pod sebou ešte ďalšie sestry, ktoré sú označené ako “shells”. Podľa toho, akú farbu na svojom odeve viete určiť, kto je ich hlavnou sestrou.

V desiatich kapitolách sa skrátka podarilo autorom poskladať veľmi dobrú zápletku s kvalitnými zvratmi, ktoré ma v niektorých momentoch skutočne prekvapili. Možnosť spoznávať vašu “Allmother” pomocou spomienok, ktoré môžete sledovať je veľmi zaujímavým elementom. Niekedy si síce nemusíte byť istí, čo sa vám snažia konkrétne časti povedať v danom momente, no jednotlivé kúsky skladačky postupne zapadnú na svoje miesto.

Poďme si však trochu rozpísať jednotlivé postavy, kde tvorcovia tvorcovia odviedli absolútne maximum čo sa týka ich vykreslenia. Už spomínaná pozorovateľka, teda Watcher, je vynikajúcou protagonistkou príbehu, ktorá je možno miestami trochu naivná a emocionálna. To je však asi údelom tých ako je ona – teda prežívať jednotlivé udalosti, nakoľko väčšina nikdy nebude mať možnosť vidieť, aký bol svet predtým. Ani jej sestry však nezaostávajú.

Ak by som mal vybrať svoju obľúbenú, tak by som prstom ukázal na Bang Bang Fire, alias BB. Na to, že jej hlavnou úlohou je byť tou silnou ochraňovať na mňa často pôsobila ako jediná, ktorá je skutočne nezištná a úprimná. Healer ma zase prekvapila svojimi sarkastickými poznámkami a miestami aj celkom nevyberaným slovníkom. K ružovej to možno na prvý pohľad nepasuje, no je to rozhodne postava, ktorá pôsobí najviac ľudsky. Knower zase vníma veci veľmi racionálne, vďaka čomu sa môže stať v niektorých bodoch pomerne kontroverznou postavou. No a nakoniec je tu Fixer, ktorá je pre vašu Watcher jej najbližšou spriaznenou dušou.

Nie vždy asi budete súhlasiť s ich konaním, no nikdy som nerozporoval dôvody, pre ktoré sa k daným skutkom rozhodli. Všetky ich motivácie sú veľmi dobre vysvetlené a sú pochopiteľné. Niekedy totiž nás ako ľudí viac než skutky definujú životné traumy. S niektorými skutočnosťami sa vyrovnávame len veľmi ťažko a často počas konfrontácie zlyhávame. Práve vďaka tomu sú všetky momenty v tejto hre veľmi silné a uveriteľné.

Poďme si však rozobrať aj ostatné aspekty titulu. Najviac ma asi prekvapilo, že nie všetky časti sú spracované z pohľadu tretej osoby. Väčšina hry tak pritom funguje, no rovnako sa môže pohľad kamery aj úplne zmeniť. V niektorých momentoch tak máte možnosť hrať z pohľadu prvej osoby, inokedy vás zase kamera sníma zhora, prípadne zboku. V niektorých častiach si dokonca spomeniete na staré časti série Resident Evil. Vďaka tomu je neustále v hre niečo zaujímavé.

Skvelo spracované je aj skúmanie spomienok. Budete prechádzať cez rôzne časové úseky do rôznych období života Allmother pred i po udalostiach príchodu mimozemšťanov. Niekedy budete v jednotlivých pásmach uzatvorení, až kým nenájdete všetky kľúčové miesta. Inokedy budete môcť medzi jednotlivými časmi prepínať a skúmať tak oblasti, ktoré by ste bez tejto pomoci neboli schopní. No a nakoniec je tu aj komunikovanie s postavami počas preskúmavania spomienok. Často je potrebné presúvať sa pomocou oranžových kruhov na scéne z jedného bodu do druhého, až kým sa neocitnete na správnom mieste. Tieto časti sú celkom zábavné a súčasne dostatočne intuitívne. Musíte iba pozorne hľadať, kde sa nachádza ďalší bod, ku ktorému sa môžete presunúť. Inak totiž spadnete a môžete ísť od začiatku.

Príjemná je taktiež skutočnosť, že neprináša skoro žiadny moment, kde by ste sa mohli výraznejšie zaseknúť. Je tu len niekoľko jednoduchších hádaniek, ktoré by vám nemali robiť žiadny zásadnejší problém a hra sa vďaka tomu môže plne sústrediť na príbeh, ktorý má jednoducho povedané spád. A tak to to asi tvorcovia v tomto prípade chceli. V prípade, že skrátka dávate pozor, nepreklikávate dialógy a skúmate celú mapu, nemali by ste sa vôbec strácať. Hra síce nevysvetľuje veci úplne doslovne, no riešenia situácií sú zakaždým logické a dobre odôvodnené.

Príjemný je i samotný vizuál. Páčia sa mi futuristickejšie časti vo vašom obydlí, no rovnako dobre sú spracované výlety do spomienok. Či už budete skúmať byt rodičov Allmother, jej strednú školu, alebo tmavé uličky mesta, všetko je veľmi pekne nadizajnované. Najlepšie je, že hra dokáže použiť akékoľvek prostredie, a zachytiť ho tak, ako keby sme tam boli. Prípadne dokáže pomocou farieb vystihnúť emocionálny stav niektorých postáv. Ak sa udeje niečo smutné, farby okolo vedia úplne vyblednúť a to je fakt úžasný nápad. Navyše je to celé obohatené veľmi príjemným klavírnym sprievodom hoci sa hodí poznamenať, že jedna z postáv zvuk klavíra úprimne neznáša. Mojim ušiam to naopak veľmi ulahodilo.

Je vôbec niečo, čo by som hre dokázal vytknúť? Niekedy je trochu únavné hľadať správnu pozíciu, na ktorú sa musíte postaviť, ak chcete aktivovať spomienku. Hra totiž občas vyžaduje stáť na presne danom mieste, aby ste mohli pokračovať. Niekedy som tak nechápal, čo vlastne robím zle. Taktiež si myslím, že možnosť voľby dialógov je občas celkom fajn, no inokedy je úplne jedno, akú možnosť zvolíte. Výsledok totiž bude úplne rovnaký. Načo potom máme možnosť voľby, ak to nič v skutočnosti nezmení?

Na záver by som iba dodal, že pokiaľ obľubujete hry, v ktorých držíte v rukách zbraň a likvidujete nepriateľov na počkanie, 1000xRESIST pre vás nebude tou správnou voľbou. Hre síce nechýbajú ani akčnejšie momenty (najmä v druhej polovici hry), no až na jednu výnimku sa o žiadny z nich reálne nepričiníte vlastným úsilím. Hra však skutočne nepotrebuje obrovskú dávku zbytočnej akcie, aby dokázala udržať vašu pozornosť, pokiaľ to dokáže suplovať inými aspektami.

Ak teda máte radi sci-fi žáner, príbehovo zamerané tituly a chcete si vychutnať asi 10 hodín vynikajúcej adventúrnej zábavy, 1000xRESIST je titulom, ktorý by ste si nemali nechať ujsť. Vývojári zo štúdia Sunset Visitor skrátka doručili hru, za ktorú som im neskonale vďačný a dúfam, že budú takto pokračovať i naďalej. Latka však bola nastavená mimoriadne vysoko.

1000xRESIST - Spomienky, ktoré nám majú ukázať cestu
Pokiaľ máte radi sci-fi žáner, príbehovo zamerané tituly a chcete si vychutnať asi 10 hodín vynikajúcej adventúrnej zábavy, 1000xRESIST je titulom, ktorý by ste si nemali nechať ujsť.
  • Výborne napísaný príbeh s kvalitnými postavami a plnohodnotne nadabované