Register

A password will be e-mailed to you.

Konami sa pokúša vrátiť späť medzi spoločnosti, ktoré sú v hernom svete uznávané a sledované. Dôkazom je znovuoživenie Silent Hillu a Metal Gear Solid, mimoriadne obľúbených značiek, ktoré v minulosti patrili k špičke vo svojom žánri. Zabúdať netreba ani na takú Castlevaniu, ktorá síce ešte comeback oficiálne nechystá, no určite dôjde aj naň.

Teraz nás však bude zaujímať druhá menovaná franšíza, ktorá z Hidea Kojimu spravila vývojársku hviezdu, akou je dnes. Zatiaľ sa fanúšikovia nemôžu tešiť na úplne nový diel, no kolekcia Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 a remake Metal Gear Solid 3: Snake Eater nazvaný Metal Gear Solid Δ: Snake Eater sú dobrým začiatkom. Remake si zahráme až budúci rok, no kolekcia vyjde 24. októbra tohto roku a keďže si ju zahraničné médiá mohli vyskúšať dozvedeli sme sa zopár zaujímavých informácií. V prvom rade sa k platformám PC, PS5, Xbox Series X|S a Switch pridá aj dekádu stará PS4. Konami ako dôvod udáva veľký dopyt zo strany majiteľov predošlej generácie PlayStationu, tak prečo im nevyhovieť, no nie? Peniaze sa predsa zídu.

Už menej potešujúce je, že na Nintende Switch, kde si novinári mohli kolekciu skúsiť, sa budú musieť hráči uspokojiť s frameratom 30fps. Na zvyšných platformách máme čakať 60fps, no rozlíšenie bude všade rovnaké, a teda 720p. Áno, vidíte dobre, nejde o chybu. Kolekcia je totiž založená na Metal Gear Solid HD Collection z roku 2012, ktorá vyšla pre PS3 a Xbox 360. Prvý Metal Gear Solid navyše zostal v nízkom rozlíšení a framerate z pôvodnej PS1 verzie, takže nás čaká skutočné retro. To, že nová kolekcia vychádza z HD Collection však Konami ani nemaskuje, pretože v menu pri hrách figuruje copyright © 2012 Konami, hoci máme rok 2023. Je zvláštne, že verzia pre Switch beží v 30fps, keďže výkon zariadenia je vyšší než bol pri PS3/X360, kde HD kolekcia bežala v 60 snímkach za sekundu, no odpoveď prečo tomu tak je nateraz pozná iba Konami. Redaktor z Nintendo Life si tak odniesol zmiešané dojmy, keďže táto kolekcia mohla predsa len ponúknuť minimálne vysoké rozlíšenie a stabilných 60fps naprieč všetkými platformami.

Zdroje: Push Square (1), Push Square (2), Nintendo Life

Komentuj!