Register

A password will be e-mailed to you.

Mestečko Beacon Pines nám už pomaly otvára svoje dvere. A mal som tak možnosť trošku nazrieť, čo sa pod týmto titulom vlastne skrýva. Žeby sme tu mali nevinný svet plný zvieracích hrdinov, v ktorom je život krásny a nič zvláštne sa nedeje? Nič také. Kým však budeme mať možnosť pozrieť si tento svet v plnej paráde, predostriem vám moje dojmy z demoverzie, ktorú si mimochodom môžete vyskúšať zadarmo na Steame aj vy.

V krátkosti poviem, že ak som bol na titul zvedavý na základe traileru, tých pár minút, ktoré som strávil s týmto demom, moju zvedavosť posilnili. Beacon Pines pôsobí na prvý pohľad ako veľmi nevinný príbeh v malom mestečku, ktoré má svojich zvieracích obyvateľov. Ujmete sa malého soba menom Luca, ktorý sa rozhodol priniesť kvety k hrobu svojho otca. Následne za ním prichádza jeho najlepší kamarát, lišiak Rolo, ktorý mu chce ukázať niečo zaujímavé pri starej mestskej fabrike. Tá ako sa totiž zdá, opäť začala fungovať.

I napriek tomu, že ihneď v úvode vás tvorcovia varujú, že ide len o demo a môžete tým pádom naraziť na bugy, ja osobne som nezaznamenal žiadne problémy. Hra nepadala, nevidel som žiadne grafické chyby, postavy sa správali úplne normálne a ostáva len dúfať, že to bude v plnej verzii rovnaké. Ovládanie je celkom jednoduché, dokonca si môžete vybrať, či chcete na klávesnici používať šípky alebo už nacvičené WASD. Je to na vás.

Najzaujímavejšie prvky by som mohol zhrnúť do jedného väčšieho bodu. Ide hlavne o podanie príbehu a jeho vetvenie. Celé dobrodružstvo pôsobí ako príbeh, ktorý v dôležitých momentoch píšete sami a môžete ho účelovo meniť. K tomu vám slúžia takzvané „charms“. Prekladať to nebudem – nie preto, že by som bol lenivý, alebo to nevedel, ale nenazval by som to ani kúzlami ani šarmom. Ide o slovíčka, ktoré budete môcť zozbierať počas svojej cesty a následne nimi meniť dej príbehu. Tieto slovíčka získate počas určitých akcií, alebo si ich odblokujete skrz dialógy s inými postavami.

Tým sa dostávame k spomínanému vetveniu. Kým väčšinou majú adventúry príbeh a dejové línie striktne dané, Beacon Pines ich má niekoľko a výhodou je, že môžete ich neustále meniť. Nemusíte sa teda držať svojich rozhodnutí. Kedykoľvek sa môžete skrz „vetvy“ vrátiť do predošlých kapitol, využiť v kľúčovej situácii úplne iné slovíčko a príbeh sa posunie niekam úplne inam. Takto som raz počas príbehu skončil ako zajatec, alebo váš najlepší priateľ zmizne, alebo sa nikomu nestane nič a vaša babička vás pošle do mesta rozniesť zásoby jej domáceho džemu. Dostávate tak obrovské množstvo možností, ktorými otvoríte úplne nové cesty. A je zaujímavé ich následne sledovať. Prídete tak na to, že v hre sa ukrýva aj niekoľko zlých koncov a príbeh uzavriete skôr, než máte.

V hre inak figuruje aj rozprávačka. Tá príbeh číta z vašej knihy a rovnako môže k niektorým situáciám prispieť aj vlastnými dojmami. Na rozdiel od postáv má však nahraté aj všetky dialógy. Tie totiž spolu komunikujú skrz textové bubliny, pričom niekedy hra chce navodiť dojem, že majú aj reálne hlasy, a tak do toho prispievajú niečím, čo som nazval „samohlásková morzeovka“. Predstavte si to tak, každá postava vie povedať iba jednu samohlásku a podľa dĺžky slová bude buď krátka, alebo dlhá. Medzi nimi sú nejaké pauzy, aby to pôsobilo ako reálne dialógy. Za seba poviem, že behom piatich minút mi to začalo trochu prekážať. No, našťastie, sa to dá v menu vypnúť a texty stačí iba čítať.

Je tu však ešte jedna vec, ktorá mi nie je úplne jasná. Scénky, v ktorých vám rozprávačka číta texty z knihy, musíte preklikávať vetu po vete. Nebolo by jednoduchšie, aby vám celý text povedala bez prestávky? Prečo je nutné po každej jednej vete urobiť klik, aby ste si vypočuli viac? Príde mi to ako zbytočné zbieranie klikov na myši, no so všetkými nápadmi, ktoré hra prináša, je to skôr malichernosť. Stojí to však za zmienku.

Beacon Pines oficiálne vychádza už 22. septembra 2022 a teším sa, až si budem môcť tento titul užiť naplno. Plus som sám zvedavý, ako a kam sa vlastne celý tento príbeh môže vyvinúť a ako to celé dopadne. A akú rolu v tom všetkom vlastne zohráva vaša babička. Odpovede na tieto otázky dostaneme hádam už čoskoro.

Komentuj!

O autorovi

Herný, filmový a hudobný nadšenec, ktorý začal s hraním ešte niekedy v roku 1994. A neskôr mu napadlo, že možno by stálo za to o jeho zážitkoch aj niečo napísať.

Súvisiace príspevky