Register

A password will be e-mailed to you.

Videohry si pred zahájením samotného vývoja prejdú hneď niekoľkými fázami, ktoré určujú smerovanie príbehu, komplexnosť hrateľnosti a v neposlednom rade i žánrové zasadenie. Herná novinka z univerza Hviezdnych Vojen s názvom Star Wars Jedi: Fallen Order je toho dôkazom, nakoľko sa jednu dobu špekulovalo o niečom, čo by zásadne menilo všetky vyššie zmienené aspekty. 

Cal Kestis mohol byť pôvodne nájomným lovcom, teda bounty hunterom, jedným zo smrtiacich lovcov odmien, ktorí sú spravidla perfektní pištoľníci a vražední bojovníci. Len pre informáciu, dobre známy Boba Fett bol takýmto lovcom, rovnako i Mandalorian z prvého hraného seriálu z univerza Star Wars, pričom s touto nebezpečnou skupinou sme sa stretli i v samotnom Jedi: Fallen Order, kde šlo snáď o najtuhšie ozbrojených oponentov. Každopádne režisér vydanej hry Stig Asmussen v podcaste Game Maker’s Notebook poslucháčom prezradil, že LucasFilm pôvodne nechcelo, aby bol Cal rytierom, respektíve členom z rádu Jedi a skôr navrhovali, že by patril k hviezdnym lovcom odmien. Stig niečo podobné striktne odmietol, keďže je to predsa len človek, ktorý dlhé roky pracoval na sérii God of War.

Nemôžeme sa tým pádom čudovať, že chcel zostať v bojovom žánri a nemal záujem tvoriť tradičnú strieľačku so značku Star Wars. Vraví, že v prípade, ak by celý tým pracoval na takto orientovanej hre, hráči by s najväčšou pravdepodobnosťou neboli spokojní. A my nakoniec môžeme len ďakovať, že najnovší titul z fantastického science fiction sveta dopadol tak ako dopadol. Dočkali sme sa predsa výbornej akčnej hry, ktorá kombinuje záživnú exploráciu, s vyzývavými bojovými sekvenciami i logickými úlohami. Pripomína tak to najlepšie zo Souls like hier a Uncharted série, samozrejme s bravúrnym hudobným sprievodom a krásnou technickou stránkou. Jedi: Fallen Order je skvelou hrou, ktorá uspela v našej recenzii a dokonca i komerčne. Je dobré, že si Stig stál za svojou ideou a priniesol nám hru, ktorá sa bez problémov stala najlepšou Star Wars hrou minulej dekády a súčasne dostatočne jasne presvedčila EA, že singleplayer zážitky majú budúcnosť a nadchádzajúce roky sa dočkáme podobne ladených záležitostí.

Komentuj!