Project Resistance ukázal gameplay, fanúšikovia sú nespokojní Róbert Herda 2. októbra 2019 Novinky Akcia Tokyo Game Show priniesla jednu neočakávanú, i keď z istého pohľadu vlastne očakávanú novinku. Áno, znie to zvláštne, no takmer každý fanúšik tušil, že Capcom príde s novým dielom Resident Evil, akurát väčšina z hráčov chcela plnohodnotný remake tretieho dielu. Nakoniec však prišlo niečo celkom iné. Ďalší multiplayerový titul z dielne tohto štúdia, čo sprvoti nevyzeralo príliš zle. Niektorí sa dokonca domnievali, že pôjde o nové spracovanie kooperačného Outbreak, ktoré svojho času pôsobilo originálne a zábavne. O nejakú dobu sme sa však dozvedeli, že pôjde o svojskú variáciu na počiny typu Dead by Daylight a to potvrdzuje nová plnohodnotná ukážka kompletného zápasu. Štúdio Capcom sa môže oháňať akýmikoľvek tvrdeniami, avšak to, že Resistance vychádza z konceptu vyššie zmienenej hry a množstva jej kópií je holým faktom. Traja hráči v jednom tíme sa totižto prebíjajú úzkymi koridorovými lokáciami. Zabíjajú typické beštie, strieľajú do hláv živých mŕtvych, tlčú do nich kladivami a nudne zbierajú potrebné predmety. Klasická hra, alebo ak chcete zápas, pozostáva z jednoduchého vraždenia všetkého, čo sa pohne a fetch questov. Príď sem, vezmi toto a postupuj do ďalšej oblasti, čo je možno trochu škoda. Mierenie každopádne vychádza z výborného remaku druhého dielu, takže pocitu zo streľby sa netreba obávať. Len v máloktorej hororovej hre sprostredkuje rozdrvenie lebky takto výdatnú satisfakciu. Z ukážky pôsobí arzenál zbraní pestro, to isté môžeme prehlásiť o schopnostiach jednotlivých hrdinov. Úzke uličky a stiesnené priestory sa zdajú byť kontraproduktívne, pretože hráči častokrát cez seba nevidia a nemôžu si pomôcť. Treba zdôrazniť, že ide o ukážku hrateľnosti a keď už ani tá nedokáže byť prehľadná, počas samotného hrania sa neduh zdvojnásobí. To môže automaticky viesť k frustrácii a strate hráčov, čo je najhorší možný variant pri titule, ktorého budúcnosť závisí na obľúbenosti širokej masy. Cestu vám však znepríjemňuje takzvaný Mastermind, ktorý plní úlohu klasického mohutného zabijaka. Dianie sleduje svojimi kamerami a preživším strpčuje prechádzanie interiérovými objektami. Príležitostne môže vstúpiť do diania, zabije úbohých ľudských bojovníkov, čo znamená časovú penalizáciu. Áno, čas tu je podstatným faktorom, nakoľko po vypršaní približne desaťminútového limitu zrejme zomierate a kolo vyhráva diabolský zločinec. Na elimináciu hráčov využíva akési kartičky, takže by sme sa ani príliš nečudovali, keby Capcom do hry zakomponoval hernú menu, prípadne rovno mikrotransakcie. Nechceme však predbiehať a preto si počkáme až na oficiálne vyhlásenia. Jeden z producentov sľubuje i príbehovú kampaň, avšak jej kvality sú otázne. Hra beží na dobrom engine a skutočne by mnohí ocenili niečo v štýle Outbreak, akurát v modernejšom spracovaní. Podobný koncept by výborne fungoval a ak by sa jednalo o ozajstný survival, v ktorom šetríte náboje, miestami strieľate a hlavne si pomáhate s ďalšími hráčmi, úspech by bol takmer zaručený. Resistance je však primárne prezentovaný ako Dead by Daylight klon a preto kampaň nebude zrejme oplývať kvalitami plnohodnotnej hry. Reakcie fanúšikov tomu odpovedajú, až sa zdá, že takmer nikto podobnú hru nechce. Snáď sa však nedočkáme druhého Umbrella Corps, ktorý si hráčsku základňu neudržalo ani prvý týždeň po vydaní. Komentuj!