Je na čase aby se země začala otřásat pod těžkými kroky bitevních mechů v taktických bitvách, které prověří vaše strategické a taktické myšlení stejně jako znalost těchto monster ve hře BattleTech.

Tak se nám nedávno na pultech obchodů, ať již virtuálních nebo kamenných, objevil ne moc známý, ale zajímavý kousek jménem BattleTech. Ačkoliv její název vám mnoho nemusí napovídat, máme tu kombinaci dvou velmi povedených titulů. Těmito tituly myslíme MechWarrior a XCOM, obojí ve svém žánru legendy. Jak se toto spojení povedlo nyní, to vám prozradíme na následujících řádcích.

BattleTech nám představuje klasické mechy, jak je známe, neboli obrovská mnohatunová monstra kráčející krajinou. Nyní jsou však zasazeny v tahovém prostředí nepodobném tomu, které nalezneme právě v XCOM sérii. Mimo jiné se zde dočkáme i dalších XCOM prvků, jako je základna, zde v podobě vaší výsadkové lodi a také různých událostí.

Jak jsem již zmiňoval, jedná se o hluboce taktickou hru a tak vás nejspíše nepřekvapí různorodá výbava a druhy mechů, závislost na topografii terénu a také samotném prostředí ve kterém se vaše úkoly a bitvy budou udávat. Pozice zde hraje velmi důležitou roli stejně jako vhodné stroje a výbava na mise. Mechy jsou samy o sobě rozděleny do čtyř kategorií podle jejich tonáže. Každý tak disponuje různými sloty na zbraně, kinetické, laserové či raketové systémy. Tonáž mechů je předem daná a vy musíte navolit množství pancíře, zbraňové komplety a podpůrné systémy tak, abyste využily pokud možno plně potenciálu vašich mechů. Je nutné brát v potaz i dané moduly, jelikož ačkoliv základních typů je vždy dostatek, můžete se dostat i k vylepšeným, které mají různé bonusové účinky. Ty spočívají od lehce vyššího poškození až po bonusy v přesnosti či vyšší destabilizaci nepřátelských mechů.

Takto vybaveni se vrháte do rozličných bitev kde znalost vašich silných a slabých stránek přispívá značenou měrou ke konečnému výsledku a tomu, zda budete muset vaše jednotky opravovat více či měně, či dokonce kompletně ztratíte své drahocenné mechy. Pro příklad můžu uvést bitvu, kde má čtyřčlenná jednotka stála proti výrazné početní přesile lehčích mechů. Kromě jednoho, čistě laserově orientovaného mecha byla moje jednotka univerzální. To se projevovalo schopností poškodit, nikoliv však na jeden útok zcela vyřadit nepřátelské jednotky. Jakmile se mi podařilo vyřadit hlavní nepřátelské síly beze ztrát ve vlastních řadách, dorazily nepřátelské posily. Skupina tří mechů, dvou lehkých a jednoho těžkého představovala pro moji, ačkoliv živou, ale notně potrhanou jednotku problém. Naštěstí jsem měl k dispozici možnost přesného zásahu a plně lasery vybaveným mechem se mi podařilo během mého tahu zničit centrální torzo těžkého mecha kritickým zásahem. Tento hazard se mi vyplatil a nakonec jsem hru vyhrál beze ztrát. Avšak ne vždy se vám podaří tento výstup.

Hra obsahuje kampaň, ve které se zhostíte role žoldáka s vámi definovanou minulostí. Ta hraje mírnou roli, možná až neznatelnou, což přirozeně trochu kazí dojem z tohoto RPG elementu hry. Stejně jako pozadí vašich žoldáků na misích. Ačkoliv je svět velice rozsáhlý a vesmír, který můžete procestovat, nabízí nepřeberné množství systému a úkolů, stěžejní a téměř nejvíce odměňující pro vás budou příběhové úkoly. Ty vás dokáží opravdu vtáhnout a nádherně vyprávějí vaši cestu tímto univerzem. Kromě těchto misí samozřejmě máte možnost hrát i vedlejší mise, které ačkoliv nejsou tak odměňující, vám pomohou vylepšit vaše konto, sklad či reputaci. Tyto tři jednotky jsou poměrně důležité. Díky tomu že platíte měsíční provoz vašich žoldáků a mechů, musíte také vylepšovat svoji reputaci u jednotlivých frakcí pro přístup k bonusovým či dějovým misím.

V každé misi tak volíte, kterou odměnu upřednostníte, zda reputaci, peníze nebo ukořistíte více komponentů ze zničených nepřátel. Udržet si dobrý poměr vybavení, peněz a dobrá reputace jsou klíčové. Vcelku zato můžete počítat se spoustou hodin herního času, zvláště pokud se rozhodnete plnit hodně vedlejších úloh a cestování po planetách, abyste získali pokud možno co nejlepší vybavení pro vaše ocelová monstra. Zde přichází určitá nevrlost hry a to je ta, že cestování mezi planetami (i s vylepšenou lodí) přec jen chvilku trvá. Tento čas však využijete hravě na upravování mechů a léčbu vašich zraněných žoldáků. Zpočátku zdlouhavé, avšak po získání nového, upravitelného korábu se vaše možnosti značně rozšíří a zrychlí. Nemusím však snad ani dodávat, že vylepšení vaší lodi nebudou zrovna levnou a rychlou záležitostí. Je dobré si dobře promyslet do čeho investovat, jelikož i tyto upgrady mají vliv na určité náhodné události na vaší cestě.

Mimo kampaně máte k dispozici i klasický skirmish a multiplayer. Zde si můžete seskládat do určité míry vlastní jednotku z nabízených možností mechů či si vybrat již některý z přednastavených setů. Nemusím ani dodávat že hra proti živým hráčům je podstatně obtížnější a ještě více prověří vaši znalost jednotek, taktiky a schopnosti činit správné rozhodnutí. Ostatně však pokoření opravdového schopného protihráče vám dodá snad lepší pocit, než i ta nejtěžší mise proti AI.

BattleTech je bezesporu dobrý titul, kterému však k dokonalosti chybí ještě pár drobných nedotažených aspektů včetně nedotaženého RPG systému. Na druhou stranu pokud máte rádi XCOM a/nebo MechWarriory, tento titul byste si neměli nechat ujít. Přece jen se jedná o zajímavé osvěžení ve světě tahových strategií.

BattleTech - Spojení legend
BattleTech je povedenou kombinací značek jako MechWarrior a X-COM, při které se budete bavit dlouhé hodiny při kampani a další hodiny při multiplayeru. Jedinou vadou na kráse je nedotažený rpg potenciál hry.
Pozitiva
  • Grafické zpracování
  • Zajímavý příběh