Hry v sledovanosti porážajú HBO, ESPN a Netflix Jozef Moravec 2. mája 2017 Novinky Najnovšie štatistiky naznačujú vyššiu popularitu sledovanosti hier ako pri klasických filmových či seriálových staniciach. V čom tkvie úspech streamerov a youtuberov? Stanú sa hry najpopulárnejším sledovaným žánrom? Spoločnosť SuperData, ktorá sa venuje sledovaniu štatistík sledovanosti, priniesla informáciu o vyššej sledovanosti hier ako pri seriálových či filmových staniciach. Netflix, HBO, Hulu a ESPN nestačia ani dokopy na kombináciu Twitch a YouTube. Podľa SuperData má napríklad Netflix 100 miliónov predplatiteľov. Stanica Hulu 12 miliónov. Ak si vezmeme len youtubera PewDiePie, on samotný disponuje fanúšikovskou základňou 54 miliónov ľudí. Teda, sám konkuruje polovici Netflixu, aspoň čo sa týka počtu fanúšikov. Na druhej strane je nutné povedať, že Netflix nie je dostupný napríklad v Číne. Rovnako tak športy stanice ESPN nemusia nájsť fanklub amerických športov napríklad v Rusku. Ďalším faktom, ktorý hrá do karát sledovanosti hier je, že sú zväčša zdarma, zatiaľčo zmienené stanice častokrát vyžadujú predplatné. To na druhej strane samozrejme nie je chybou hier a možno by bolo vhodné zmeniť tento zastaralý systém platby za obsah, ktorých sa HBO či Netflix držia. Zdá sa, že hry dokážu získať aj viac divákov ako film, či seriál v primetime. Tie si však na druhej strane mnoho ľudí pozrie napríklad z archívu ponuky staníc, čo môže vysvetľovať zaostávanie za herným streamom čí videami. Správa tiež uvádza pomer zástupcov žien a mužov. Ak si stále myslíte, že hry su doménou prevažne mužského pohlavia, ste na omyle. Vedú len s miernym náskokom 54% v pomere k 46% pomeru žien. Ďalším zaujímavým faktom je, že sledujúci hráči majú tendenciu viac utrácať (napríklad na podporu streamerov, ale aj na hry) ako tí aktívnejší. V priemere minú 70$ mesačne na hry, čo je o 56% viac ako hráči, ktorý hry sledujú pomenej. A ktoré hry sú sledovanosti najpopulárnejšie na Twitchi? Asi nikoho neprekvapí prvenstvo MOBA hier, ktorým výdatne sekunduje FPS akcia Counter-Strike: Global Offensive. Prvenstvo si drží League of Legends, ktorý má na konte 100 miliónov hodín za Február. 40 miliónov hodín si uchmatol Counter-Strike. Twitch patrí aj medzi najväčšie šelmy v tabuľkách príjmov, ktorým dominuje, aj keď ako platforma nedosahuje TOP1 sledovanosť. Podľa štatistiky si drží 16% divákov, ktorý tu však minú 37% objemu peňazí. SuperData predpokladá obrat 4,6 biliónov $ v roku 2017, ktoré prejdú týmto priemyslom. Ďalším faktom je, že takmer polovica sledovateľov by rada skúsila opačnú stranu mince a sama začala tvoriť. PC je na druhej strane dominantným prijímačom a poráža tak konzoly či iné možnosti sledovania. Podľa týchto zdrojov sa teda zdá, že sa livestream a youtubing stane plnohodnotnou prácou a kariérou mnohých ľudí v budúcnosti. A čo vy? Neláka vás vyskúšať to? Komentuj!