Totálny AI chaos aneb NPC odhaľujú pravú tvár Sipkins 6. januára 2016 Novinky Sandbox hry ako GTA, Fallout, alebo Just Cause sú zasadené do otvoreného sveta obývaného množstvom NPC postáv, ktoré v ňom žijú svoj každodenný živoť, pokým im ho nejakým, väčšinou pre nich nepríjemným spôsobom, nenarušíte. Nasledovné “AI chaos” videá ale hovoria niečo iné. Let’s player z tímu Thingsweplay vyskúšal čo bude nasledovať, ak sa postaví v hre Just Cause 3 doprostred mestečka a bez pohybu bude sledovať interakcie medzi obyvateľmi. Tým sa to zakrátko vymklo spod kontroly a do dvoch minút spáchali hneď niekoľko závažných zločinov. Nuž, aj NPC postavy majú z času na čas zlý deň. Nie je úplne šokujúce, že tento typ hier funguje na ilúzii mieru, ktorý môže kedykoľvek prepuknúť do krvavého chaosu, a to bez väčšej námahy zo strany hráča. Ukazuje sa, že v hrách ako GTAV alebo JC3 je pomerne vzácne, ak NPC postavy nerobia sami od seba niečo bizarné. Zopár modderov hry GTAV na to išlo z opačnej strany a vytvorilo mod Bodyhuard Spawner, pomocou ktorého je možné si spawnúť množstvo osobných NPC bodyguardov a rozpútať tak v uliciach dokonalé peklo. Na druhej strane v Bethesda hrách ako Fallout 4 a Skyrim nie sú NPC postavy až tak “na hrane”, minimálne čo sa týka dodžiavania rozvrhu a určitého časovo-cyklického správania, pričom sa chovajú umiernenejšie a útočia na základe príslušnosti k frakciám. Vynimkou je spoločník Dogmeat, ktorý si cestou domov užíva nespočeťné samovražedné výpady, bez váhania sa púšťajúci aj do výraznej presily, ako nedávno zdokumentoval portál Gamesradar v tomto videu. Komentuj!