Register

A password will be e-mailed to you.

Pred pár rokmi rokmi slávil úspech zabudnutý žáner CRPG zo starej školy. Medzi prvými lastovičkami bol aj projekt štúdia Obsidian Entertainment Pillars of Eternity. Zdá sa, že hráčov naozaj oslovil. A to až do takej miery, že ho tento rok bude nasledovať pokračovanie s podtitulom Deadfire.

Predstavte si, že žijete pokojným životom vo svojom veľkom hrade, ktorý ste si práve zrekonštruovali. V kozube ticho praská drevo a vy si užívate bezstarostné chvíle v pohodlí domova. Zrazu sa však zo zeme pod hradom vynorí boh Eothas, ktorý vám šmahom ruky zničí vaše pracne postavené sídlo a po tejto skaze ujde bezstarostne do mora. Čo urobíte? No predsa nasadnete na loď a vydáte sa cestou pomsty s cieľom “nakopať bohovi zadnicu”. Približne takto vyzerá úvod pokračovania Pillars of Eternity nazvaného Deadfire.

Obsidian Entertainment pokračuje v príbehu práve tam, kde prvý diel skončil. Ostávame síce vo svete Eastern Reach, no tentokrát opustíme región Eora a vydáme sa do oblasti Deadfire, ktorá titulu požičala svoje meno. Región, ktorý trochu pripomína Polynéziu. Tá sa vyznačuje ostrovčekmi, moriami, domorodými kmeňmi či tropickou faunou a flórou. Kedže hrad je v troskách, vaša loď sa stáva mobilnou základňou, ktorá vám bude vždy po ruke. Dopraví vás do jednotlivých usadlostí a zákutí Deadfire regiónu. Preberiete vašu postavu a spoločníkov a vydáte sa na dobrodružstvo. Svoju rolu hrá aj import uloženej pozície z prvého dielu. Cez neho si prenesiete splnené questy, či spoločníkov, ktorí prežili. Ak náhodou savegame nemáte k dispozícii, charakter si vytvoríte nanovo a je tu aj možnosť naklikať si aspoň voľby podľa toho ako ste hrali jednotku.

V zásade možno povedať, že Pillars of Eternity II: Deadfire ponúkne viac toho istého. Na mieste je teda varovanie pre hráčov, ktorých prvý diel veľmi neoslovil, či veľmi nemajú v obľube RPG hry s veľkým množstvom textu. Očakávajte totiž nesmierne kvantá a kvantá materiálu na čítanie. V princípe platí, že hra vlastne kompenzuje prestrihové scény dôkladným textovým opisom. Pre našinca môže byť problémová aj mimoriadne náročná angličtina, kde budete musieť neraz siahnuť aj po prekladači. Obsidian sa každopádne vyjadril, že gro hry zostane rovnaké ako pri prvom dieli.

Zmenami prechádzajú len niektoré časti, no aj to len vo veľmi malej miere. Napríklad súbojový systém, ktorý je opäť real-timeový s možnosťou pauzovať priebeh a naplánovať si akciu. To bol veľký neduh prvej časti, keď ste už po chvíli absolútne netušili čo sa na bojisku deje. Cieľom autorov bolo boje sprehľadniť, trochu ich spomaliť a nemiasť tak hráča. K tomu by mali prispieť aj ďalšie zmeny: číselný ukazovateľ udeleného poškodenia, zmeny niektorých zobrazovacích mechanizmov pri aktívnom kúzle a podobne.

Nechýba ani pomerne detailné nastavenie správania vašich spoločníkov. Medikovi môžete napríklad nastaviť, aby zosielal liečivé kúzla, napríklad, pri poklese života pod istú hranicu. Existuje mnoho možností ako si svojich spoločníkov nastaviť, čo je síce fajn, no stojí to čas a je to pracné. Všetko rozhodne pôsobí zaujímavo, aj keď občas je dôraz na i tie najmenšie detaily trochu prehnaný. Len samotnou tvorbou postavy môžete stráviť pri študovaní každej rasy, podrasy, či triedy enormne veľa času – rádovo v hodinách. Odmenou vám však bude skutočná prepracovaný hrdina v každom ohľade. Obsidian myslel aj na hráčov, ktorý nechcú svoju postavu priveľmi špecializovať a pre vlkov samotárov sú pripravené takzvané multiclassy. Ide vlastne o spojenie dvoch tried dokopy, takže jedna postava môže byť súčasne rytierom, aj kúzelníkom.

Myslelo sa samozrejme aj na technické zlepšenia hry. Pridané boli nové kúzla, či schopnosti, ktoré stoja za pridaním nových grafických, či svetelných efektov. Kúzel, schopností, špecializácií a štatistík hra obsahuje až sadistické množstvo. Nečakajte však kvality porovnateľné s AAA tvorbou ani priveľmi interaktívne prostredia. Viac práce padlo aj na animácie postáv a ich pohyby.

Pillars of Eternity II: Deadfire sa momentálne nachádza v beta fáze vývoja. Už onedlho – 3. apríla 2018 – by sme sa mali dočkať plnej verzie určenej pre operačné systémy Microsoft Windows, MacOS a Linux. Tretí kvartál roka 2018 bude v znamení konzolových a handheldových verzií tejto hry. V beta fáze je hra niekoľko mesiacov a rovnako ako v predchádzajúcom prípade aj teraz Obsidian zvolil cestu crowdfundingu. Svoju kampaň spustili na platforme Fig, kde chceli vyzbierať aspoň 1,1 milóna dolárov. Cieľ sa podarilo naplniť v priebehu 23 hodín a nakoniec sa vyzbieraná suma vyšplhala cez čiastku 4,4 milióna. Počas celej fázy beta-testovania Obsidian vydáva množstvo patchov, ktorých je už viac než štyridsať. Zdá sa, že značka Pillars of Eternity je vlajkovou loďou tohoto štúdia. Už o mesiac aj niečo uvidíme, ako to celé dopadne.

Prístup do uzatvoreného beta testu poskytla spoločnosť


Komentuj!