Tricky Towers je logická hra, ktorá má základ v klasickom Tetrise. Jeho princípy však upravuje podľa svojej potreby a ponúka hneď niekoľko verzií obľúbenej hry, v ktorej si naviac môžete porovnať sily aj navzájom. Ako dopadol tento titul v našej recenzii?

Titul Tricky Towers vznikol ako druhý počin štúdia s názvom WeirdBeardGames, ktorých názov sprevádza aj vcelku príznačné logo. Prvotinou týchto tvorcov bola 99 Bricks Wizard Academy, pričom Tricky Towers vychádza práve z nej a ďalej rozvíja jej základy.

V čom sa líši Tricky Towers od Tetrisu?

Herné mechaniky legendárneho Tetrisu asi netreba nikomu podrobnejšie vysvetľovať. Patrí totiž medzi hry, s ktorými prišiel do kontaktu takmer každý, no pre pripomenutie – vašim cieľom je ukladať náhodne padajúce kocky rôznych tvarov za účelom vytvárania línií a ich následného “upratania”. Za každú vytvorenú líniu dostávate body, no rýchlosť padania kociek sa neustále zrýchľuje a sťažuje vám tak cestu za dosiahnutím čo najvyššieho skóre. Tricky Towers sa od Tetrisu líši vo viacerých detailoch. V prvom rade prináša časovo menej náročnejšie seansy, ktoré sú prívetivým krokom k príležitostným hráčom a tým, čo nemajú dostatok času. Väčšina hier tak končí do niekoľkých minút. Tricky Towers ponúka taktiež neponúka iba singleplayer, tak aj lokálny, či online multiplayer. Všetko je naviac dostupné v troch odlišných módoch. Na klasické stavanie kociek do línii alias pôvodný Tetris však môžete zabudnúť – tu je vašou úlohou vybudovať si vlastnú vežu.

Herné módy

Ako sme už spomínali, na výber sú tri herné módy. Tým prvým je Race, postavený na tom, kto najrýchlejšie postaví svoju vežu – respektíve, kto dosiahne stanovenú výšku bez toho, aby mu veža po jej dosiahnutí spadla. Hra sa neberie príliš vážne a viac-menej známe a štandardné kocky z času na čas prekladá prvkami ako povedzme klavír. V multiplayeri naviac môžete spraviť podraz na svojho súpera a pokojne pustiť klavír na jeho vežu. Je už len na ňom, ako sa s ním vysporiada a či ho dokáže niekam uložiť. Počítať však musíte s jeho pomstou.

Ďalším je mód Survival, kde vás vás vyzýva k tomu, aby ste stavali svoju vežu prakticky donekonečna. Všetko je postavené na predpoklade, že dokážete udržať kocky v jednej rovine a nebudú vám padať pomimo. Vaše staviteľské zručnosti sú reprezentované životmi, ktoré sú znázornené srdiečkami a každá kocka, ktorá spadne dole, znamená stratu jedného života. Ako dlho vydržíte stavať za týchto náročných podmienok?

Nakoniec sme si nechali najhranejší a pravdepodobne najlepší mod, ktorý nesie názov  Puzzle. V ňom sa hráč snaží poukladať na malú základňu čo najviac kociek, ktoré sa musia udržať a nevytŕčať nad predpísanú výšku. Tá je určená svetelným lúčom, ktorého sa vaša veža nemôže dotýkať. Ak sa tak stane, hra pre vás končí a dôjde k spočítaniu správne uložených kociek na základni. Ide o najlogickejší z pomedzi všetkých módov a je na ňom postavená aj singleplayerová kampaň. V jednotlivých leveloch kampane musíte ukladať čoraz väčšie množstvo rozdielnych kociek. Každý spadnutý diel celú základňu dvíha o jedno poschodie, takže musíte dobre premyslieť ako ukladať kocky, aby ste zabezpečili stabilitu.

Všetky módy ponúkajú aj možnosť troch rozdielnych obťažností. Podľa toho, akú si vyberiete, môžete počas svojej hry využiť drobný bonus v podobe spevnenia spoja, alebo zrušenia nevyhovujúceho dielu. Pochopiteľne, pri najťažšej obťažnosti nemáte k dispozícii žiadne pomôcky.

Grafika a zvuk

Celá hra je prezentovaná prostredníctom bohatej palety farieb, ako môžete vidieť aj na priložených obrázkoch. Hráčske avatary,  predstavujúce čarodejníkov, sú spracované ako z animovaneho filmu určeného pre deti a podobne sú na tom aj zvuky. Samotnému hraniu to však vyložene neprekáža a napríklad krátka skladba, ktoré sprevádza každú novú hru, sa v zásade neopočúva ani behom niekoľkých hodín. V skratke povedané, audiovizuálna stránka sa nemôže rovnať áčkovým projektom, ale zážitku, ktorý ponúka, plne dostačuje.

Aký je konečný výsledok?

Tricky Towers je príjemne nenáročný titul, už z princípu určený ďaleko viac príležitostným, ako hardcore hráčom hľadajúcim výzvu. Rozsahom ide skôr o menšiu záležitosť, vhodnejšiu na mobilné zariadenia, no bezproblémovo vás dokáže zabavit na akejkoľvek platforme. Čo by sa jej dalo vytknúť, je menšie množstvo herných módov, či nemožnosť nejakým spôsobom rozšíriť predsa len až príliš minimalistický hudobný sprievod. I napriek tomu dokáže poslúžiť účelu a krátke herné posedenia vám dokážu spríjemniť spoločné chvíle strávené na gauči vo vašej obývačke.  Najväčšia sila sa teda ukrýva v multiplayeri a ak si myslíte, že by vás bavilo zisťovať, kto je najlepší staviteľ, Tricky Towers vám môžeme bez okolkov odporučiť.

Tricky Towers – Zábavný logický rýchlik
Tricky Towers je príjemná a nenáročná záležitosť, určená skôr pre príležitostných hráčov a tých, čo sa potrebujú pri hre rýchlo odreagovať. Ak patríte do tejto skupín, potom vám hru môžeme iba odporučiť.
  • Možnosť hrať až v štvorici na jednom zariadení
  • Puzzle mód
  • Nenáročné na čas