Nice Day for Fishing – Keď hrdinovia zmiznú… Vivaldi 10. júna 2025 Recenzie Keď Viva La Dirt Leaugue ohlásili, že vyjde prvá hra zo sveta Epic NPC Mana, vzbudilo to medzi ich fanúšikmi celkom slušný ohlas. Navyše sme sa mali primárne venovať rybárčeniu, čo je aktivita, ktorá ma v hernom svete zakaždým bavila. Či už išlo o Far Cry 5, Pokémon hry alebo aj Age of Empires. Ide o činnosť, ktorá sa hodí prakticky skoro do akejkoľvek hry a môže priniesť solídnu dávku zábavy. V prípade Nice Day for Fishing tomu síce nebude inak, no je celkom škoda, že na lovení rýb je postavené absolútne všetko. Aj keď je pravda, že názov hry toto nijako nezakrýva, neprekážalo by mi, keby tvorcovia titul aspoň trochu viac ozvláštnili. Recenzovaná verzia: PC Náš príbeh sa začína odvíjať v dedinke Honeywood, kam čarodejník Baradun prišiel s nebezpečne pôsobiacou truhlicou. Jej otvorenie by na celý uvrhlo obrovskú skazu a musí ju preto chrániť. Čo sa však nestane? Miestni zbojníci sa rozhodnú Baraduna okradnúť (lebo to zbojníci robia), truhlica sa otvorí a všetci dobrodruhovia niekam zmiznú. No nielen to. Miestny rybár Baelin, ktorý každému vkuse hovorí, že dnes je krásny deň na rybárčenie a nič iné, sa stane jediným hrdinom v celom svete. Aby však problémov nebolo málo, na Baradunovo želanie z jazera vyloví záhadnú čiernu rybu, ktorá sa zmení v temného lorda Yz ´ Haldena, ktorý je odhodlaný ovládnuť celý svet. A nakoľko mu v ceste nestojí žiadny hrdina, bude to veľmi jednoduché. Alebo? Musím tvorcov v prvom rade pochváliť za dostatočne vtipný námet s niekoľkými kreatívnymi nápadmi. Myšlienka, že by svet Azerimu bol skutočne obklopený veľkým množstvom hráčov, ktorí zrazu zmiznú a ich jedinou nádejou sa stane obyčajná NPC postava, ktorá má naprogramované len tri vety je celkom vtipná. Spočiatku tak hra veľmi dobre vie vyťažiť zo svojho námetu a zmyslu pre humor. Len fakt, že miestnemu kováčovi Bodgerovi som musel minimálne deväťkrát vytiahnuť jeho kladivo zo studne je niečo čo ma dokázalo pobaviť. Okrem toho má hra veľmi prívetivý a farebný vizuál, ktorý priam láka človeka, aby si poriadne užil jednotlivé lokality, ktoré sa postupne budú pre Baelina otvárať. Všetko je navyše sprevádzané príjemnou hudbou, ktorá skutočne pôsobí, ako keby bola vystrihnutá z nejakého zaujímavého fantasy sveta. Pri zmene lokality sa navyše skladby striedajú a počas rybolovu znieť trochu viac tlmene. Ako keby sme pod vodou toľko ani počuť nemali. Tým som som sa vlastne odrazil k samotnému rybolovu, ktorý bol pre mňa vždy veľmi zábavnou aktivitou a v takomto prevedení je to ešte predsa len o niečo zaujímavejšie. Baví ma, že ryby môžete loviť na klasickú návnadu ako sú napríklad červíky (ktorí mimochodom vyzerajú presne ako keby ich vytvorili distribútori hry – Team 17), no niektoré majú vskutku originálne chúťky. Prvá návnada, na ktorú budete v tomto svete chytať ryby je cesnak, a následne sa posuniete k palmovým orechom. A neskôr sa ukáže, že niektorým rybám dokonca chutí aj magnet. Aby to však nebolo jednoduché, na ryby budete musieť tiež najprv vyzrieť. Počas lovu sú vždy dve fázy. Útok a obrana. Kým v prvej sa snažíte rybu k sebe pritiahnuť, v tej druhej budete musieť odrážať jej útoky na vaše lanko, aby sa nepretrhlo. Chce to možno na začiatku trochu cvik, ale dá sa to naučiť a je to celkom účinné. Okrem toho platí, že každá ryba je iná. Niektoré plávajú pomalšie, iné sa budú častejšie brániť, ďalšie prejdú rýchlo do útoku a sú i také, čo majú špeciálne schopnosti, ktoré môžu z obyčajnej rybačky urobiť skutočne súboj medzi dvoma rovnocennými súpermi. Veľmi sa mi páčia aj dizajny jednotlivých rýb. Tvorcovia si skutočne dali kus práce s tým, aby im vymysleli prostredia v ktorom žijú a súčasne aj ich rôzne charakteristiky. Ako príklad môžem uviesť napríklad ryby z Nemŕtvej jaskyne, kde v plytšej vode môžete uloviť veci ako živé rybie kostry, zombie ryby alebo bezhlavé šťuky. No pokiaľ s vašim háčikom pôjdete o niečo nižšie, tak naopak natrafíte na ryby, ktoré pôsobia skoro až z nejakého magického sveta s nebeskou aurou. Je tak zaujímavé vidieť, aké svety vlastne pod vodou existujú a aké najrozličnejšie tvory môžete nájsť. V hre na vás okrem toho ešte aj čaká niekoľko boss súbojov, ktoré výrazne preveria vaše schopnosti, váš level, silu inventáru a rovnako aj správnom načasovaní jednotlivých útokov a obrany. Kúzla sa tu stanú vašim najlepším priateľom a niekedy je možno lepší nápad zaútočiť v čase, keď budú mať väčšiu silu. Môže to veľa súbojov otočiť vo váš prospech. Jednotliví bossovia sú výborne nadizajnovaní, každý má svoje vlastné schopnosti a dokonca aj metódy útoku. Musíte byť dobre pripravení a vedieť správne reagovať. V prípade tohto titulu však, bohužiaľ, žiadna zábava netrvá večne. Aj keď ma počas prvých hodín hra bavila nad očakávania, prvotné nadšenie postupne začalo opadať. Primárne dôvody sú dva. V prvom rade je hra predsa len trochu repetitívna. Čo vo väčšine hier slúži ako bočná aktivita, bude v tomto prípade vaša celková náplň. Keď sa naučíte proti rybám dostatočne brániť, postupne sa začne tak z hry vytrácať motivácia, aby ste ulovili ďalšie. Úlohy sú vždy spojené buď s ulovením nejakej ryby, alebo vylovením nejakého predmetu z vody pomocou magnetu. Všetky úlohy vám tak postupne začnú pripadať rovnaké. Druhým problémom je to, že hra sa odohráva len vo veľmi malej časti Azerimu. Prakticky si otvoríte len tri lokality s tromi vodnými plochami, ktoré budete musieť neustále striedať. Navyše sa budete musieť vždy po splnení úlohy vrátiť k osobe, ktorá vám úlohu zadala, len aby ste následne išli opäť na druhú stranu mapy a zase sa vrátili naspäť. Na to, že Epic NPC Man má vytvorený celý obrovský svet, tak mimo Honeywoodu nenavštívite žiadnu ďalšiu lokalitu, žiadnu inú dedinku ani nič podobné. Hra tak vďaka tomu pôsobí oveľa menšie, než v skutočnosti je. Tiež je škoda, že vo svojom denníku nemáte zabudovanú aj encyklopédiu vašich úlovkov, aby ste si ich mohli kedykoľvek nahliadnuť. Viem, že si všetko môžete pozrieť pri soche vášho boha jazier, no nebolo by jednoduchšie mať možnosť si toto jednoducho aj pozrieť u seba? Baelin ako rybár by si mohol predsa svoje úspechy niekam zapisovať. To by nemuselo byť nejako extra náročné, či? Taktiež platí, že pokiaľ od hry očakávate zaujímavejší príbeh a lepšie napísané postavy, toto nie je asi titul pre vás. Nechcem tvrdiť, že postavy nemajú svoje silné momenty, no všetci pôsobia neprekvapivo len ako NPC, ktorí vám zadávajú úlohy a môžete od nich nakupovať rozličné predmety. K tým by som mohol ešte v krátkosti napísať, že väčšinu z nich vnímam ako celkom užitočnú (najmä klobúky, rybárske prúty a predmety na konzumáciu), no to isté sa nedá povedať o prsteňoch. Hneď na začiatku totiž získate jeden, ktorý vám umožní vidieť moment, v ktorom sa máte brániť voči útokom rýb a nemyslím si, že by existoval jediný dôvod na to, aby ste ho za celú hru vymenili. Výsledný dojem z Nice Day for Fishing je tak nakoniec trochu rozporuplný. Aj keď musím oceniť isté kvality a užil som si ako lov rýb, tak súboje s bossmi, hra by nemala dospieť do bodu, kedy bude pôsobiť repetetívne. Plusom je každopádne solídny humor a v priebehu hrania došlo i na momenty, na ktoré len tak nezabudnem, no klamal by som ak by som tvrdil, že ide o jednu z mojich najobľúbenejších hier roku. Verím, že sa ešte do sveta Azerimu v hernom prevedení niekedy vrátime a naozaj dúfam, že ho budeme môcť vidieť v jeho plnej kráse a neostaneme oklieštení len na jednu dedinku a pár okolitých lokalít. Tento svet má potenciál získať si veľké množstvo hráčov a bolo by fajn, keby to vo Viva La Dirt League využili naplno. Hru na recenziu poskytla spoločnosť Nice Day for Fishing - Keď hrdinovia zmiznú...Nice Day for Fishing je zábavnou rybárskou hrou určenou primárne fanúšikom Viva La Dirt League, ktorá však po čase začne byť trochu repetitívna.PozitívaHudba a vizuálHumor a ústredný námetRôznorodé druhy rýb a solídne boss súbojeNegatívaPo čase začne pôsobiť repetitívneMálo dostupných lokalítPostavy a príbeh nie sú až tak nosné2025-06-1070%Celkové hodnotenieHodnotenie čitateľov: (0 Hlas)0%Komentuj!