Ako sa stal Elden Ring Nightreign rýchlejším? Róbert Herda 22. mája 2025 Novinky Už o pár dní sa dočkáme nového prídavku do sveta Lands Between, ktorý síce nie je vyvíjaný samotným Miyazakim, napriek tomu možno prehlásiť, že je v dobrých rukách. Tak či onak, očakávaná marketingová masáž sa spustiť musela a práve včera sme dostali exkluzívne video zaoberajúce sa doteraz nejestvujúcou svižnosťou projektu. Ruku na srdce, Elden Ring je pomalým titulom. Útoky je nutné si časovať, sledovať komplikované pohyby nepriateľských zložiek, práve preto je však dobré, že ho môžete hrať vlastným tempom. Áno, staršie Dark Souls, či prehistorické Demon’s Souls šli v zemitosti ešte o stupienok vyššie, no oproti iným obdobným bojovkám je tvorba FromSoftware mimoriadne tuhá, autenticky fyzická. To sa v Nightreign zmení. Dizajnér súbojov Takuya Miyazawa prezradil, že, vzhľadom na koncept, vývojári mnohé veci učinili praktickejšími. Skákanie, pohyb alebo žiaden fall damage. To je len niekoľko ústupkov, ktoré bolo nutné urobiť, aby novinka fungovala v rámci mantinelov kooperačného akčného RPG. Rovnako môžete zabudnúť na tvorbu postavy. Začínate síce s výberom, avšak ten prichádza s vopred stanovenými štatistikami, ktoré formujete až samotným gameplayom. – zabíjaním NPC a bossov. Účelom tohto je zrejme povzbudenie koncových používateľov k striedaniu rozličných charakterov. Primárne ide o hru na hrdinov, ktorí musia kooperovať, aby prežili. Healer lieči, tank zasa skočí medzi protivníkov a masívnou čepeľou rozreže najbližšieho besného psa brúsiaceho si zuby na telesne nezdatného mága. Znalci žánru už určite tŕpnu a boja sa balansu. Je to logická otázka, no Takuya hovorí, že hra je vystavaná aj pre sólo poškvrnených. Počin aktuálne zbiera zmiešané dojmy. Na jednej strane znie tento koncept atraktívne, opačné fanúšikovské spektrum ale vníma isté dojenie komerčne najúspešnejšieho produktu autorskej dielne. Ako pozitívny balzam figuruje informácia, že režisérom je Junya Ishizaki, ktorý pracoval na predchádzajúcich hrách v úlohe dizajnéra. Tak snáď sa v útrobách štúdia rodia nové talenty s jasnou úlohou – prinášať zaujímavé hry aj po neodvrátiteľnom odchode majstra duší. Každopádne, Nightreign dorazí tridsiateho mája 2025. Do Lands Between sa budú môcť znovu pustiť majitelia osobných počítačov a konzol PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S a Xbox Series X. Komentuj!