Register

A password will be e-mailed to you.

Už to je nejaký čas, kedy som sa v rámci hry ocitol v roli detektíva a mal na starosti prípad vraždy. Stále však platí, že na kvalitný detektívny titul si nájdem veľmi rád čas a Mindcop mi v tomto ohľade skutočne zapasoval. Náš hrdina má však oproti ostatným detektívom ešte jednu zaujímavú výhodu. Na rozdiel od svojich kolegov má totiž schopnosť ponoriť sa do myslí ľudí, ktorých vypočúva a odhaliť tak tajomstvá, ktoré sa snažia ukryť pred svetom. A to je talent, ktorý sa ukázal v tejto hre ako veľmi užitočný. Aký prípad teda na vás čaká?

Recenzovaná verzia: PC

Príbeh titulu vás zavedie do turistickej destinácie Merrylin Crater Camp. Tu bola zavraždená mladá žena menom Rebecca a lokálna polícia síce zaistila prvotné stopy, no skutočnú prácu treba nechať profesionálom. Konkrétne nášmu hlavnému hrdinovi – ktorého nikto nevolá inak než Mindcop – a jeho partnerke Linde. Čaká ich preskúmavanie miesta činu, zaisťovanie stôp a k tomu musia i vypočuť všetkých svedkov v okolí. Na objasnenie vraždy však máte čas iba do nedele a to znamená, že stihnúť to musíte za 6 dní – a to ešte úvodný utorok funguje ako prológ. Či teda to všetko stihnete, záleží len na vašej šikovnosti.

Príbehovo inak Mindcop výraznejšie nevyniká. Máme tu klasický prípad vraždy, ktorý začneme vyšetrovať, vypočúvame všetkých ľudí okolo, dozvedáme sa nejaké tie dôležité informácie a tak podobne. Dej však ponúka hneď niekoľko zaujímavých zvratov, no tie nebudem nijako rozoberať. Môžem povedať iba toľko, že celkovo ide o solídne spracovanú záhadu, všetko má svoje dôvody a postupne si budete skladať mozaiku jednotlivých udalostí, ktoré vás dovedú až k vrahovi.

No hoci je príbeh iba štandardný, celková hrateľnosť je niečo, čo titul ťahá poriadne nahor. Mindcop nie je hrou, kde sa vám všetko podarí odhaliť počas prvého priechodu. Na rozdiel od klasických detektívnych kúskov máte totiž na každý deň presne vymedzený čas, počas ktorého môžete plniť jednotlivé akcie a k tomu sa v hre nachádza obrovské množstvo lokalít, ktoré sú pre vaše vyšetrovanie nepodstatné. To však spočiatku nemáte ako vedieť a je viac než pravdepodobné, že na prvý pokus sa vám vraha nepodarí odhaliť. Ostáva vám tak vrátiť sa na začiatok a postupne konať len tie kroky, ktoré sú podstatné a ignorovať všetko ostatné.

Takisto vám hra nijakým spôsobom nepovie, ku ktorým otázkam sa vám budú vedieť jednotlivé postavy vyjadriť. V niektorých prípadoch budete mať aspoň nejaké indície (najlepším pomocníkom sú mená postáv), no inokedy budete akurát skúšať, či vám daný človek niečo povie alebo nie. Takisto je nutné napísať, že všetci majú nejaké tajomstvá, ku ktorým sa bude niekedy vcelku náročné dopracovať. Pomôckou vám budú povolenia k prehliadke, ktorými síce môžete zaistiť viac stôp, no súčasne riskujete, že postavy sa s vami nebudú chcieť už ďalej rozprávať, alebo vám ani len neotvoria dvere. Pokiaľ sa k tomu kroku rozhodnete, je lepšie mať k nemu dostatočne dobrý dôvod, aby ste si náhodou nezatarasili cestu k ďalšiemu posunu.

K potrebnému úspechu vám však ešte môžu dopomôcť dva ďalšie aspekty. V prvom rade je vo vašom tíme i technička, ktorá vám bude môcť každý deň pomôcť s jedným z dôkazov v laboratóriu. Občas sa tak môžete dozvedieť niečo, na čo by ste sami len tak neprišli. Úlohy môžete takisto zadávať aj vašej partnerke Linde a hoci sú trochu iné, rovnako vás vedia posunúť vo vašej práci ďalej. Niektoré však trvajú až dva dni a možno sa ani nedočkáte nejakého zásadnejšieho výsledku.

Prejdime však ku kľúčovému elementu celej hry a tým je čítanie myšlienok. K úspešnému prelomeniu mysle vypočúvaného musíte najprv úspešne zvládnuť relatívne ľahko pochopiteľnú minihru, no tá vie byť niekedy celkom náročná. Pokiaľ narazíte na niekoho, kto má silnejšiu obranu svojej mysle, určite sa v nej skrývajú tajomstvá, ktoré vás budú vedieť posunúť ďalej. No a keď to úspešne zvládnete, čakajú na vás tri dvere, v ktorých nájdete jednu pravdu, jednu lož a jednu neistotu. Čo to všetko znamená, je už len na vašej interpretácii. Zaujímavé je tiež to, že čítanie myšlienok nefunguje len na ľudí, no rovnako sa môžete dostať do hlavy aj zvieratám. Dialógy síce budú zmätené, no priestor na vytvorenie dojmov, alebo nejaké kľúčové informácie stále existuje. Netreba to teda podceňovať.

Vizuálna stránka hry je pre mňa takisto veľmi uspokojivá. Čiernobiele spracovanie s dávkou červenej a ružovej má svoje čaro a dodáva hre v mnohých momentoch potrebnú špinavosť, ktorú by som od dobrej detektívky očakával. V niektorých momentoch dokonca dostáva až hororový nádych. Zvuková stránka je takisto veľmi uspokojivá. Páčili sa mi ako dabované časti medzi Lindou a Mindcopom v aute, hudba počas surfovania v hlave a celkovo hra nepotrebuje veľké množstvo zvukov na to, aby bola efektívna. V tomto smere teda bola odvedená veľmi dobrá práca.

Sú tu však aj spekty, ktoré musím podrobiť istej dávke kritiky. V prvom rade som mal pocit, že v hra vám mohla dať trochu viac času na to, aby ste si dali dokopy celkový obraz. Bez toho, aby som niečo prezrádzal iba napíšem, že niekoľko kľúčových informácií sa dozviete celkom neskoro. Je teda celkom náročné si urobiť komplexný obraz o celkovej udalosti, keď musíte čakať na niektoré kúsky skladačky a ostáva vám relatívne málo času na to, aby ste to úspešne dokončili. Je však pravda, že vďaka tomu hra získava solídnu znovuhrateľnosť, nakoľko sa môžete snažiť získať niektoré stopy alebo preveriť alibi postáv o niečo rýchlejšie. Všetko to stojí a padá na tom, koľko vám ostáva času.

Nadšený som nebol ani z celkového finále. Dolapenie vraha je pre mňa asi najslabším momentom celej hry. Spočiatku to síce pôsobí, že sa dočkáme niečoho zaujímavejšieho, no v momente, ako budete musieť zdolať finálnu minihru, v ktorej budete len musieť chrániť Mindcopa pred mentálnymi útokmi oponenta, zhodnotíte, že titul si zaslúžil niečo viac. Celkovo by mi vyhovoval o niečo jednoduchší koniec, ktorý by pôsobil menej surrealisticky, než to čo sme nakoniec dostali.

No keď sa na hru pozriem komplexne, pozitívne dojmy jednoznačne prevažujú. Dobrou detektívkou nikdy nepohrdnem a bolo pre mňa veľmi zaujímavé zisťovať, čo sa ukrýva v hlavách vypočúvaných. V niektorých prípadoch som mal dokonca pocit, že myseľ človeka ponúka oveľa silnejší príbeh, než je samotný prípad vraždy. Myšlienky jednej postavy by mohli byť pokojne spracované v ďalšej hre od štúdia Harvester Games a som presvedčený, že by to perfektne ladilo s tónom, ktorý udali napríklad aj v Burnhouse Lane. Hra je nabitá silnými momentami, dobre napísanou záhadou s veľmi uspokojivým rozuzlením, akurát záver mohol ponúknuť niečo zaujímavejšie. Ak ste fanúšikom paranormálnych detektívnych adventúr, toto je hra, ktorú vám môžem smelo odporúčať. Určite budete s výsledkom rovnako spokojní.

Hru na recenziu poskytla spoločnosť

Mindcop - Tajomstvá ukryté hlboko v ľudskej mysli
Ak ste fanúšikom detektívnych adventúr s paranormálnym nádychom, Mindcop je hra, ktorá sa dá bez problémov odporúčať.
Pozitíva
  • Čítanie myšlienok je skvelo zapracované
  • Životy niektorých postáv sú veľmi zaujímavé
  • Jednotlivé odpovede musíte nájsť sami
Negatíva
  • Rozpačité finále
  • Nedostatok času je neustále citeľný
  • Mohlo by byť dlhšie
80%Celkové hodnotenie
Hodnotenie čitateľov: (0 Hlas)
0%

Komentuj!