Beyond Galaxyland – Galaktické dobrodružstvo bez poriadnych nápadov Vivaldi 24. septembra 2024 Recenzie Objavovať zaujímavé hry, ktoré mi doručia istú dávku zábavy, mi odjakživa robilo radosť. Nie vždy je však všetko zlato čo sa blyští a nie vždy tvorcovia premenia svoju šancu na úspešný home run. Týchto pár slov na úvod by jasne mali napovedať, akou cestou sa bude táto recenzia uberať. Beyond Galaxyland mi doslova spadlo do náruče a zo zvedavosti som sa rozhodol nazrieť, čo sa vlastne skrýva pod povrchom. Dojmy sú však opačné, ako som očakával. Recenzovná verzia: PC Hlavným hrdinom príbehu je chlapec menom Doug. Spolu so svojou kamarátkou Rosie si užívajú čas vonku, kým príde večierka. Rosie je však ešte zvedavá na Dougove nové morča, ktoré pomenoval Boom Boom. Ten teda po neho vybehne domov, naposledy sa rozlúči so svojimi rodičmi so slovami, že je hneď späť a vráti sa k Rosie. Tá však medzičasom zmizla a jediné čo po nej ostalo je stratená topánka. Doug sa ju preto rozhodne pohľadať, no do cesty mu vojde neznáma osoba, ktorá navyše nevyzerá od pohľadu veľmi pekne. Dá sa preto na útek, no nešťastne sa zrúti do diery, kde je umiestnené teleportačné zariadenie, ktoré ho presunie do Galaxylandu, niekoľko svetelných rokov ďaleko od domova, rodiny a priateľov. V novom svete je mu zároveň oznámené, že Zem postihla katastrofa, ktorá dostala názov “The End” a spolu s Boom Boomom sú jedni z preživších, ktorí sa dostali k teleportom na záchranu. Navyše už majú vybavené i nové bývanie na planéte podobnej Zemi, ktorá nesie meno Erros. V jadre to celé vôbec neznie zle. Základ pre zaujímavý námet by sme rozhodne mali. No aby to celé fungovalo, by hra musela mať v sebe zakomponované i nejaké nápady, ktoré by ju dokázali posunúť vyššie. Jediné, čo som si však počas testovania všimol sú nápady, s ktorými už v minulosti niekto prišiel a ešte k tomu sa to hra ani nesnaží nejako zakamuflovať. Spomeniem napríklad skutočnosť, že Doug získa schopnosť chytania príšer do malých loptičiek, ktoré následne môže využiť v boji so silnejšími nepriateľmi. Ako bolo povedané v jednej veľmi populárnej frančíze – “Treba ich chytiť všetkých”. To však, bohužiaľ, nie je jediná vec, ktorá podtrhuje, že tu nie sú žiadne nápady. Len prostredia pôsobia ako z nejakej základnej hernej knižnice. Celý Galaxyland by sa dal zhodnotiť, že Erros je náhradná Zem, Neo je svet pre nižšie rasy (najlepšie planétu dokážem prirovnať k Omege zo série Mass Effect), Crystalis je veľká džungľa, Arcos je planéta snehu a ľudu a Juno je ohnivá planéta, okolo ktorej obieha nebezpečný boss v podobe hada. Pre bohatých sa tu ešte aj vznáša obrovské plavidlo, ktoré obsahuje luxusný hotel a kasíno. Mimo vašej sústavy však je ešte aj rozbité plavidlo, v ktorom vzniklo púštne mestečko Xalm a nakoniec ešte palác najmocnejšej mimozemskej rasy Mo Godo, ktorej kráľovná je vládcom celého Galaxylandu. Problémom týchto svetov však nie sú ani tak samotné prostredia, ako skutočnosť, že reálne na planétach nenájdete nič čo by ich nejakým spôsobom zvýraznilo. V pozadí sa nenachádzajú žiadne zaujímavejšie budovy, veľa lokácií pôsobí prázdno, a jediné čo vás bude čakať sú boje s príšerami alebo si užijete veľkú dávku platformingu. Každá lokalita, ktorú navštívite, prichádza ešte aj so svojou vlastnou sekciou, v ktorej budete musieť vylúštiť nejaký hlavolam. Ide o to dotlačiť orby s energiou na určité miesto, spustiť na planéte výťah a podobne. Možno by stálo za zmienku, že práve tieto hlavolamy sú asi to jediné, čo sa nebude počas hry neustále opakovať. Vždy sa dočkáte niečoho iného. Zo všetkých mi však zaujímavé prišlo jedine prechádzanie ventilačnými šachtami, aby ste našli tlačidlá, ktorými vypnete lasery, ktoré vám stoja v ceste. Skákania a platformovania vás tu každopádne čaká skutočne veľa. Hra navyše obsahuje aj rôzne naklonené plošiny, na ktorých sa budete kĺzať, preto treba dávať pozor, kedy si správne načasovať jednotlivé skoky. Postavy mi takisto vôbec neprirástli k srdcu. Neviem si pomôcť, no v celej hre som nenašiel nikoho, kto by bol zaujímavejšie spracovaný. Doug je veľmi klasický typ hrdinu, Boom Boom je je ho najlepší spoločník, o Pablovi toho dokopy veľa nevieme a Malefactorova rola je predvídateľná skoro od začiatku. Okrem nich ešte váš tím dopĺňa mladá vedkyňa na vozíku Meela, ktorá by si zaslúžila oveľa viac priestoru a nakoniec ešte jedna ďalšia postava, o ktorej toho veľa hovoriť nechcem. Koniec koncov, patrí to medzi tých pár lepších momentov, ktoré hra ponúka. Bonusom je ešte samostatná príbehová archa vášho robotického priateľa Marty Bota, ktorý však tiež mohol ponúknuť viac. Jeho cesta za hľadaním vlastného zmyslu sa mi zdala trochu nedopracovaná. Ak je ešte niečo, čo by som na hre celkom dokázal vyzdvihnúť, tak sú to boss súboje. Nachádza sa tu niekoľko skutočne zaujímavých tvorov, proti ktorým sa musíte postaviť a samozrejme, nechýbajú aj nejakí tí dobrovoľní. Väčšinou podobne ako aj jednotlivé príšery si ich tiež môžete skúsiť chytiť do vašich loptičiek a ich schopnosti viete následne využiť v boji proti silnejším protivníkom. Okrem toho si práve počas boss súbojov môžete reálne otestovať všetky schopnosti vašich postáv a rovnako aj chytených príšeriek. Vie to učiniť aj náročné súboje celkom zaujímavými a je to asi jediný moment počas boja, kedy sa dočkáte niečoho, čo vás donúti využiť nejakú taktiku. Vo všetkom ostatnom však Beyond Galaxyland nezvláda zaujať. Ako som už napísal, svety sú prázdne a postavy málo zaujímavé, no do toho si ešte treba pripočítať slabo spracovanú hlavnú príbehovú líniu, nezáživné súboje, ktoré vedia veľmi rýchlo omrzieť, nie práve najzaujímavejšie pretekárske časti, veľké množstvo známych elementov z iných hier alebo filmov, monotónne zvukové efekty a repetitívnu hudbu, ktorú som musel po čase vypnúť. Veľmi ťažko sa mi hľadá čokoľvek, čo by bolo schopné výraznejšie budovať môj záujem. Sklamaním pre mňa je taktiež fakt, že hra ani len nevyzerá veľmi dobre. Viem, že Unity nepatrí medzi najkvalitnejšie enginy, pokiaľ sa tvorcovia snažia o kvalitné 3D hry, no počas posledných pár rokov som v ňom videl niekoľko skutočných 2D klenotov. Ako je teda možné, že všetko v hre vyzerá tak fádne, bez výraznejších detailov a neprívetivo na pohľad? Keď som sa prvýkrát dostal na planétu Erros a mal možnosť vidieť postavené budovy, architektúre chýbala akákoľvek hĺbka. Väčšina prostredí je navyše výrazne zatmavená, čo tiež nepridáva veľmi na kvalite. Najväčšia snaha v oblasti vizuálu išla podľa mňa do dizajnu bossov. No jednotlivé pozadia a prostredia pôsobia veľmi fádne. Vo vesmíre budete musieť občas ovládať aj vašu vesmírnu loď, ktorá má však problém normálne reagovať. Často som nerozumel, prečo sa neustále tak vrtí všade naokolo. Musím ešte aj dodať, že na ovládanie som používal gamepad, za ktorý som v tomto prípade ohromne vďačný. Nastavené PC ovládanie na klávesnici je totiž skutočne tragické a navyše mi hra celú dobu hlásila, aké tlačidlo mám stlačiť na svojom ovládači, namiesto klávesnice. Fakt, že myš je absolútne zbytočná ma už vôbec neprekvapil. No najvýraznejší problém Beyond Galaxyland predsa len tkvie v niečom úplne inom. S prižmúrenými očami by som možno dokázal spomínané negatíva stráviť, no hra zlyháva i v rámci možnosti preskúmavania planét. Počas hry totiž budete okrem hlavnej príbehovej línie plniť i vedľajšie questy na okolitých planétach a svetoch. Problém je však ten, že na to, aby ste dané úlohy spustili, musíte dostať svoj level nad určitú úroveň, inak sa úloha nezačne. Výsledne tak budete musieť opäť ísť bojovať proti ďalším monštrám, aby ste si navýšili váš level a mohli pokračovať. Otázkou však ostáva, či ešte budete mať potom chuť sa k danej úlohe vrátiť. Jeden z týchto bočných questov však osobne považujem za highlight hry. Úlohou bolo preniesť nebezpečného tvora uloženého v kontajneri z jedného miesta na druhé, no čo sa stane v prípade, ak tento tvor utečie a stanete sa jeho potravou? Treba rýchlo zaistiť potrebné stopy, informovať posádku a pokúsiť sa zabrániť najhoršiemu. Táto misia má aj reálne napätie a uzavretá vesmírna loď je celkom dobre spracovaná, no opäť sa dostávam k môjmu základnému problému, že aj táto misia, akokoľvek dobrá je, pôsobí len ako variácia na film Votrelec. Je tu ešte jedna celkom zaujímavá vedľajšia misia, kde budete musieť bojovať proti tanečníkom, ktorý ovládajú mesačnú chôdzu Michaela Jacksona, čo vie byť minimálne po vizuálnej stránke celkom zaujímavé. Vo výsledku tak Beyond Galaxyland vnímam ako obrovské zlyhanie. Hra možno nemá v sebe element, ktorý by nefungoval, alebo by mi nejakým výraznejším spôsobom prekážal. No rovnako tu nenájdem absolútne nič, čo by som dokázal výraznejšie vyzdvihnúť. Tých pár zaujímavých momentov v príbehu a niekoľko solídnych boss súbojov nestojí podľa mňa za to, aby ste tomuto titulu venovali svoj čas. Je pravda, že niektoré bočné úlohy ma bavili viac ako ústredná dejová línia, otázkou však ostáva, či sa vám bude chcieť čakať, kým budete mať na ne dostatočne vysoký level. Beyond Galaxyland inak ponúka aj New Game+, no hoci som neabsolvoval všetky vedľajšie aktivity, po štrnástich hodinách hrania už naozaj nemám záujem venovať hre viac zo svojho času. Jediné, čo som celú dobu pravidelne pociťoval bol nezáujem a z neho plynúca frustrácia. Koniec príbehu možno prináša relatívne uspokojivé zakončenie, no nemyslím si, že cesta k nemu reálne stojí za to. Táto cesta do nových kútov galaxie jednoducho neponúka niečo, čo by ste nenašli niekde inde a spracované oveľa lepšie. Hru na recenzi poskytla společnost Beyond Galaxyland - Galaktické dobrodružstvo bez poriadnych nápadovBeyond Galaxyland v sebe nemá elementy, ktoré by možno výraznejšie prekážali, no rovnako v sebe nemá nič, čo by výraznejšie zaujalo.PozitívaNiekoľko zaujímevjších boss súbojovZopár lepších vedľajších úlohZáver príbehu je uspokojivýNegatívaBez nápadu a originalityVeľmi rýchlo nudnéNeprívetivý vizuál a monotónna hudba2024-09-2450%Celkové hodnotenieHodnotenie čitateľov: (0 Hlas)0%Komentuj!