Register

A password will be e-mailed to you.

Na prelome tisícročí sme sa dočkali novej trilógie Hviezdnych vojen, ktorá nám priblížila, čo predchádzalo vláde Impéria. Toho sa chytili aj viaceré herné štúdia, ktoré pod taktovkou LucasArts vyprodukovali viacero titulov z rôznych žánrov. Pre univerzum Hviezdnych vojen to boli zlaté časy. Mnohé z týchto hier však už dávno zapadli prachom a upadli do zabudnutia. S príchodom éry remasterov a remakov však nadišiel čas vytiahnuť ich zo šuplíka a dať im lepší kabátik, aby nad nimi súčasní hráči neohŕňali nosom. Najnovšie tak prišiel na rad Bounty Hunter, ktorý svojho času, v roku 2002, vyšiel len na konzoly, takže minimálne počítačoví hráči dostali prvýkrát príležitosť vžiť sa do kože mandalorianského lovca odmien a prežiť udalosti predchádzajúce druhému filmu. Oplatí sa však siahnuť po tomto remasteri alebo radšej zostať verný pôvodnej verzii?

Recenzovaná verzia: PC

Star Wars: Bounty Hunter nás zavedie do obdobia, keď je plánovanie armády klonov v plnom prúde. Gróf Dooku dostáva za úlohu nájsť najlepšieho kandidáta, z ktorého budú vytvorené klony. Preto osloví najlepších lovcov odmien s lákavou ponukou, aby ulovili temnú Jedi Komari Vosu. Napriek tomu, že ide o nebezpečnú a náročnú úlohu, sa Jango Fett zhostí tohto zadania a vydáva sa na púť po galaxii, aby zistil, kde sa Vosa nachádza. Počas svojho hľadania navštívi rôzne oblasti, cez mestské časti, továreň, väzenie na asteroide či tajomnú džungľu až povedomé oblasti na Tatooine. Level dizajn je vcelku pôsobivý a budete mať vďaka nemu vždy pocit, že v hre sa niečo deje a niekam postupujete. Bohužiaľ, ide však len o remaster – a to dosť slabý – takže po grafickej stránke hra vyzerá veľmi podobne ako v čase, kedy vyšla (grafické porovnávania sú medzi remasterom a pôvodnou verziou z PS2, pričom verzia pre Nintendo GameCube vyzerala omnoho lepšie).

Bounty Hunter je akčnou hrou zo starej školy, preto počítajte hlavne s tým, že v hre pôjdete prakticky za nosom a budete likvidovať hordy protivníkov. Ciele sú priame a nemalo by sa vám stať, že zablúdite alebo nebudete vedieť, čo máte ďalej robiť. Vývojári sa pokúsili hráčov zaujať zbieraním sekundárnych odmien za živých či mŕtvych hľadaných protivníkov, no za to získavate len pomyselné kredity, ktoré vám odomknú zberateľské predmety v hlavnej ponuke. Hľadanie kriminálnikov sa tak stáva skôr otravnou než zábavnou zložkou hry. Každého takéhoto zločinca musíte najprv oskenovať v spomalenom režime, keďže väčšinou ide o protivníkov, ktorí vám idú po krku. Potom si musíte najmä všimnúť, či ho chce objednávateľ živého alebo mŕtveho. Ak sa pomýlite a hľadanú osobu zabijete či necháte žiť a mali ste urobiť pravý opak nedostanete za ňu nič. Nepriatelia veľa logiky nepobrali, a tak sa vám občas stane, že hľadaní zločinci omylom skočia z útesu, čím už za neho odmenu nezískate, aj keď ste si ho predtým označili.

V hre vás čaká 18 misií, ktoré by ste mali zdolať za približne 9 hodín. Bounty Hunter má však pre vás pripravené jedno dosť nepríjemné prekvapenie. Hra má len dočasné checkpointy. Kým nedohráte misiu do konca, radšej ju nevypínajte, lebo začnete znovu od začiatku. Horšie však je, že na každú misiu máte len 5 životov a ak ich vyplytváte, môžete ju začať od začiatku. Najhoršie je to asi v dvoch misiách, ktoré sú rozdelené na dve časti. Je síce pekné, že v druhej časti sa vám životy obnovia, no ak to aj tak nezvládnete, môžete hrať nanovo aj prvú časť. Hra nie je ktovieako náročná, no trpí viacerými problémami, ktoré vám dokážu poriadne zdvihnúť tlak.

V prvom rade má nekonečný respawn nepriateľov. Stačí, že sa niekde dlhšie pomotáte a v danej oblasti sa objavia noví nepriatelia. Poviete si, že veď to nevadí, aspoň si viac zastrieľame. Problém však spočíva v tom, že daní protivníci sa niekedy zhmotnia priamo zo vzduchu za vaším chrbtom a ku koncu hry sú už poriadne silní, takže stačí niekoľko zásahov z ťažkého blasteru a môžete sa rozlúčiť s jedným zo životov. V druhom rade hra oplýva mnohými bugmi, preto rozhodne nepoteší, ak vás na konci misie zabije nesmrteľný guľometčík, prepadne sa pod vami podlaha alebo vás priklincuje k zemi raketa či nejaké divoké zviera. Na prvý pohľad sa môže zdať, že najnáročnejšou zložkou hry sú bossovia. To však nie je pravda, keďže vďaka systému automatického zamerania a pohyblivosti Janga vám stačí okolo nich väčšinou pobehovať a vkuse len strieľať. Úplne by stačilo, ak by namiesto 5 životov ich bolo aspoň 10 a hra by nebola tak nervydrásajúca ako teraz. (Poznámka: Na PC verzii si počet životov viete manuálne nastaviť na 99 čo výrazne mení situáciu)

Zbraňový arzenál ako aj protivníci sú dosť rôznorodí. Aj keď oblasti sú dosť často až príliš stiesnené, aby ste dokázali naplno využiť väčšinu arzenálu. Granát či raketa dokážu zabiť rovnako vás ako aj vašich protivníkov, preto dávajte pozor, kam mierite. Ako som už spomínal, náročnosť postupne naberá na intenzite. Na začiatku narazíte len na zločincov vybavených blastermi, no postupne vás čakajú aj ťažšie obrnené ciele, ktoré si to chcú s vami vybaviť zoči-voči. Neskôr sa k ním pridajú aj raketometčíci, guľometčíci či ostreľovači, ktorí vám dokážu dať poriadnu nakladačku. Najnebezpečnejšie sú však divoké zvieratá, ktoré keď vás zhodia na zem, tak väčšinou už ani nevstanete a môžete pokračovať od posledného checkpointu.

Čo sa týka zbraní, väčšinu hry budete bojovať s Jangovými dvomi blastermi. Čím rýchlejšie stláčate tlačidlo pre paľbu, tým rýchlejšie Jango strieľa. Okrem toho vás však čakajú aj jedovaté šípky, plameňomet, ostreľovačka, rakety či granáty. V niekoľkých misiách však nájdete aj blasterový samopal či guľomet. Špeciálne zbrane si však musíte dopĺňať v priebehu misií, inak budete odkázaný len na základne blastery, ktoré sú však nesmierne efektívne. Odporúča sa hranie s gamepadom, napriek tomu musím podotknúť, že aj ovládanie s myšou a klávesnicou je vcelku príjemné oproti mnohým portom, v ktorých je myš prakticky nepoužiteľná.

Na záver si v krátkosti niečo povieme o technickej stránke. V tomto prípade ide len o remaster, takže nejaké zázraky oproti originálu sa nekonajú. Grafická stránka bola vylepšená len minimálne, čo trochu zamrzí. Horšie to však je s grafickými glitchami. Niekoľkokrát sa mi stalo, že sa podo mnou prepadla podlaha alebo som vošiel do miestnosti, ktorej zmizli steny. V polovici druhej misii vo väzení Jangovi dokonca ostali zaseknuté nohy, ktoré mu ostali po členky zaborené pod podlahu, v takomto stave slameného panáka som následne dohral zvyšok daného levelu. Optimalizácia je taktiež na zaplakanie. Pri grafickom výzore by človek povedal, že by to mali rozchodiť aj staršie počítače. Hru som vyskúšal ako na RTX 2070 (notebook) aj na RTX 4070ti. Na 2070 som musel dať všetko na minimum a spustil som to na Full HD rozlíšení, napriek tomu framerate často klesal aj pod 40 fps. Na 4070ti som dal všetko na maximálne nastavenia a 4K rozlíšenie, hra si za to vypýtala daň v podobe skoro 85 % výkonu GPU. Hardvérové nároky tohto remasteru sú tak, bohužiaľ, dosť vysoké.

Star Wars: Bounty Hunter som skúšal už pred takmer pätnástimi rokmi na GameCube, no nakoniec som to ani nedohral. Po rokoch som tak dostal možnosť sa k hre vrátiť a dať jej druhú šancu. Naďalej ide o vcelku dobrý titul, ktorý však nemôže súperiť s dnešnými hrami. Remaster so sebou priniesol mnoho bugov a glichov a ani optimalizácia na PC nie je ktovieaká. Preto mám trochu zmiešané pocity, no pre fanúšikov Star Wars ide o zaujímavú kapitolu, ktorú by si nemali nechať ujsť. Pre všetkých ostatných však ide o titul, na ktorom je vidieť zub času, hoci zabaviť dokáže i napriek tomu. Ak si teda zocelíte nervy a pripravíte sa aj na to najhoršie, tak sa vrelo pustite do lovu odmien.

Hru na recenziu poskytla spoločnosť

Star Wars: Bounty Hunter Remaster - Príbeh Janga Fetta
Remaster Star Wars: Bounty Hunter neprináša veľa nového oproti originálu. Zmeny sú minimálne, optimalizácia aspoň na PC je slabá a nechýbajú ani rôzne bugy. Pokiaľ ste však fanúšikom tohto univerza alebo len hľadáte menší adrenalínový zážitok, smelo do toho.
Pozitíva
  • Zaujímavá kapitola doplňujúca udalosti zo SW:EII
  • Bohatý arzenál zbraní a rôznorodí nepriatelia
  • Možnosť hrať klávesnicou a myšou
Negatíva
  • Nelogický respawn nepriateľov a premenlivá náročnosť
  • Množstvo bugov
  • Slabá optimalizácia
65%Celkové hodnotenie
Hodnotenie čitateľov: (0 Hlas)
0%

Komentuj!

O autorovi

Počítačovým hrám sa venujem už od detských čias. Mojím najobľúbenejším žánrom boli real-time stratégie (C&C, Jurassic Wars, Cossacks). Pri hrách však uprednostňujem najmä príbeh. V roku 2019 som začal prekladať hry do slovenského jazyka a dnes som členom slovenskej komunity amatérskych prekladateľov - lokalizácie.sk. Našim cieľom je ukázať, že si hry zaslúžia byť aj v slovenčine a zároveň tak aj pomôcť CZ/SK prekladateľskej scéne. Na stránke somhráč.sk pracujem ako externý redaktor, pričom píšem najmä recenzie na hry, ktoré boli preložené do slovenčiny alebo je možné, že niekedy v budúcnosti by sa mohli dočkať sk prekladu.

Súvisiace príspevky