Register

A password will be e-mailed to you.

Xzone dnes oslavuje 22. narodeniny a k tomuto výročiu si nadelil novú vizuálnu identitu. Po neuveriteľných 16 rokoch sa tak rozlúčil s pôvodným typickým logom a privítal úplne nové, na ktorom bude stavať novú identitu značky.

Nová identita pochádza od agentúry Better, s ktorou sa známy herný obchod vydal na cestu za veľkou zmenou už pred viac ako rokom. Finálna implementácia potom prebiehala a bude ďalej prebiehať v internom Xzone tíme. „Dlhé roky nás symbolizovalo výrazné X, rástlo s nami a bolo našou nezameniteľnou súčasťou. Preto sme ho spočiatku chceli zachovať. Už po pár ukážkach od Betteru, ale začínalo byť jasné, že existuje aj iná cesta,“ opisuje začiatok zmeny Ján Bobrovský z marketingového tímu Xzone, „lúčenie s Xkom bolo ťažšie, než poraziť Maleniu na tanečnej podložke. Nakoniec ale odovzdalo štafetu novému symbolu, ktorý ponesie našu identitu.” Stredobodom nového loga je oranžové O, spájajúce Xzone so všetkými imaginárnymi svetmi a príbehmi. O sa stáva pomyselnou bránou k preniknutiu predávaného sortimentu do rúk zákazníkov.

Xzone tak po prvýkrát vo svojej 22 ročnej histórii dostáva jednotný vizuálny smer, vďaka ktorému môže lepšie a hravejšie komunikovať svoju značku. Doteraz sa totiž sústredil primárne na hladký chod obchodu, rozširovanie ponuky o nové druhy merchandise produktov a spokojných zákazníkov. „Logo je na jednu stranu strašne dôležitá vec, ale ešte dôležitejšia je správne fungujúca firma. Väčšinu môjho profesného života aj života Xzone mala firma jedno logo. Nebolo ideálne, ale mal som ho rád. Lúčenie preto nebolo ľahké, čo môžu potvrdiť kolegovia aj ľudia z agentúry. Už nejaký čas bolo jasné, že dozrel čas na zmenu, bolo potrebné sa posunúť a 22. narodeniny boli ideálny termín. S novým logom už nejaký ten piatok žijem a páči sa mi čím ďalej tým viac, a to je myslím dobré znamenie,“ komentuje zmenu Martin Schovanec, spolumajiteľ Xzone.

K výraznej zmene sa obchod odhodlal aj z dôvodu grafických možností pôvodného loga, ktoré boli v mnohých ohľadoch silno limitujúce. „Naše pôvodné logo už obrástlo machom a zápasilo aj s niektorými technickými požiadavkami. Preto sme od nového loga chceli modernú jednoduchosť a funkčnosť. Malo odrážať naše korene aj budúce smerovanie a tiež niesť identitu v rámci našich vlastných produktov – Xzone Originals a Xzone Exclusive,” dodáva Jan Bobrovský, „vďaka zachovaniu typických Xzone farieb a jednoduchej typografii má logo nespočetné množstvo rôznych využití a perfektne nám sadne.”

Výrazná zmena loga si bude vyžadovať chvíľu, kým si naň všetci zvyknú, predsa len je to už veľa rokov. Je to ale zmena, ktorá rozhodne bude stáť za to. Čo všetko nové logo skrýva, objavíte v ďalších týždňoch, mesiacoch a rokoch. Bude to dlhá a nesmierne zaujímavá cesta, na ktorú vás Xzone veľmi rád pozýva.

Komentuj!