Register

A password will be e-mailed to you.

Herný priemysel občas príde s naozaj zaujímavými historkami a príbehmi. Niektoré sa odhalia hneď, no a iné sú pod rúškom tajomstva skryté zhruba dve dekády. Toto je ten druhý prípad.

Možno si pamätáte na rok 2003. Nielenže sme sa vtedy dočkali dvoch (kontroverzne prijatých) Matrix projektov, do kín mieril legendárny Návrat kráľa od Peter Jacksona. Mesiac predtým sa však náružíví hráči dočkali hernej adaptácie, ktorá im efektívne finále trilógie zničila a prezradila koniec (pokiaľ ho niektorí nepoznali už vopred).

Nebola to ale zlá doba. EA nám prinášalo jeden kvalitný titul za druhým, filmové projekty mali náležitú kvalitu a plne využívali potenciál svojej licencie. Ostatne, vyššie zmienený projekt majú dodnes mnohí klasifikovaní ako azda najlepšiu hernú adaptáciu všetkých čias (i keď zrejme záleží aj na tom aké značky máte radi). Na počine mimo početného tímu pracoval aj Glen Schofield v úlohe producenta. Je teda logické, že sa na vývoji viac či menej podieľal a niekoľko rokov ho sledoval.

Tento autor sa najnovšie vyrozprával v rozhovore pre Wired. Padli tam mnohé otázky a jedna sa týkala aj herných enginov. Konkrétne sa Glena fanúšikovia pýtali prečo si všetci vývojári nevytvárajú vlastné enginy. Na to odpovedal, že je to príliš náročné a trvá to roky, obzvlášť dnes.

Ďalej spomína na svoj čas v EA. Ako sme zmienili vyššie, podieľal sa na adaptácii tretej The Lord of the Rings snímky. Ide o hack and slash záležitosť s jemnými RPG elementami. Pri vytváraní enginu si podľa Schofielda položili vývojári otázku. O čom je Pán Prsteňov? Odpoveď znela o hradoch alebo lesoch v pozadí a veľkých, značne otvorených, oblastiach.

A aká hra je založená na rovnakom princípe? Tiger Woods séria, ktorú v tej dobe malo pod taktovkou práve EA. Preto si vývojári vzali športový engine, na ktorom fungoval tento golfový simulátor a prerobili pre potreby ich akčnej hry. A na prekvapenie všetkých to nádherne fungovalo a titul sa stal žánrovým hitom.

Toto tvrdenie následne podporil aj vývojár Nick Ferguson, ktorý na Twitter napísal, že stopy LOTR enginu sa dajú nájsť aj v kódoch PlayStation Portable verzie jedného z ročníkov Tiger Woods. Tak to vidíte, aj o takýchto situáciách a šikovných riešeniach občas herný priemysel je. Čo na to hovoríte a povedali by ste, že takto na prvý pohľad odlišné hry môžu mať rovnaké zdrojové korene?

Komentuj!