Studio TT Games se v herním průmyslu proslavilo především díky proslulé sérii LEGO her. Fenomén příběhově založených titulů, který započal s kostičkovanou adaptací filmové ságy Star Wars, se postupně rozrostl o celou řadu licencovaných značek. Vypíchnout lze například Batmana, Piráty z Karibiku, Pána prstenů, animované hrdiny od Disneyho a Pixaru a mnoho dalších. Kromě posledních několika let jsme se však kromě tradičních singleplayerovek dočkali také celé řady netradičních pokusů, ke kterým se nově přidal titul LEGO Bricktales, na jehož vývoji se podíleli ClockStone Software, autoři proslulé série Bridge Constructor. Přijdou si skalní fanoušci Lega na své, nebo jde o naprosto zbytečné dojení značky?

Nebudu tajit, že herní sérii LEGO přímo zbožňuji. Spolu s mým tátou, zarytým hráčem, se nemůžeme nabažit každého dalšího titulu a vždycky jsme zvědaví, s čím se vývojáři z TT Games vytasí příště. V čem se však oba zcela odlišujeme, je, že na rozdíl od něj si potrpím na občasné experimenty, které se vymykají zaběhnutým kolejím. Zatímco on upřednostňuje osvědčený herní model, já nepohrdnu ani něčím netradičním. Ostatně LEGO World a mnoho dalších perfektních hříček budiž důkazem, že Lego může fungovat i v jiných podobách. Proto jsem byl tak moc zvědavý na LEGO Bricktales, originálí singleplayerovky postavené na řešení logických hádanek a kreativním stavění pomocí kostiček všech tvarů a velikostí.

LEGO Bricktales vsází na dosti jednoduchý příběh. Hrajete za obyčejného panáčka, se kterým se vydáváte na cestu napříč pěti rozmanitými světy. Na vaší cestě postupně prozkoumáváte prostředí, poznáváte okolní postavy a plníte všemožné úkoly, které vás dovedou až k speciálním Happy Crystalům, jež musíte během každé výpravy úspěšně ukořistit. Zajímavostí je, že každá z pěti přístupných lokací sice nabízí svoji vlastní dějovou linku, všechny ovšem tvoří celistvou mozaiku, která krásně zapadá do sebe. A co víc, v průběhu hraní si postupně odemykáte speciální schopnosti, jež následně zužitkujete při hraní.

Pomineme-li nástroje na stavění vašich vlastních konstrukcí, titul neoplývá složitými herními mechanikami, naopak vsází na poměrně snadnou hratelnost. S postavou průběžně objevujete tajemná zákoutí každé z lokalit a v průběhu hraní pomáháte ostatním Lego postavám z prekérních situací. Nutno podotknout, že některé úkoly jsou poněkud absurdní, místy šíleně legrační. V egyptské civilizaci například musíte podat pomocnou ruku stavbařům, kterým se porouchalo vozidlo. V obyčejném městě napadeném nebezpečnými drony se kupříkladu spřáhnete s bláznivou vědátorkyní, které následně pomáháte s realizací jejího šíleného plánu. A ve středověkém království se pokoušíte vyřešit, proč jsou lidé na hradu nemocní. Jde zkrátka o zábavné peripetie, které z vyprávěcího hlediska nejsou kdovíjak světoborné, nicméně svůj účel dokonale plní. Proč ne?

Úkoly, které plníte, jsou z valné většiny postavené na stavění pomocí kostek. Většinou budujete jeden konkrétní předmět, který zrovna potřebuje nějaká konkrétní postavička. Stavíte všechno možné – budovy, mosty, předměty, vozidla, zkrátka vše, co si vůbec dovedete představit. Byť nad stavěním musíte hodně přemýšlet, v jádru je dosti jednoduché a skvěle navržené. Mnoho hráčů podle mě ocení tutorial, jenž vás postupně obeznamuje s různými herními mechanikami, které při postupném budování můžete využít. A mnozí z vás určitě také ocení možnost sandboxu, ve které můžete propustit uzdu vaší fantazie. Jedním z drobných negativ může být fakt, že přibližně v druhé polovině se z některých úloh stane rutina, a některé vás dokonce mohou pěkně naštvat.

Z grafického hlediska jinak nemám LEGO Bricktales co vytknout. Hra se drží v intencích klasických LEGO her. Pokud si tedy potrpíte na typický kostičkovaný vizuál, budete rochnit blahem.  Co osobně oceňuji, jsou lokality, které v průběhu kampaně průběžně navštěvujete. Jsou rozmanité, do detailu zpracované a přímo vás okouzlí. Nemohu se však zbavit dojmu, že by mohly být ještě větší, propracovanější. Ano, oceňuji práci, jakou si tvůrci s prostředím a jeho celkovým designem dali. Myslím si, že některá místa působí poněkud prázdně (byť v nich můžete najít sběratelské předměty v podobě drobných zvířátek a můžete v nich nakupovat různé typy oblečení) a klidně bych do nich ještě něco přidal. Co chci ovšem ještě pochválit, je nádherné zakomponování vašich schopností do hratelnosti.

Z technického hlediska rovněž nemám žádné výhrady. Hra jako taká běží plynule, během hraní jsem nenarazil na žádné bugy, které by narušovaly celkový zážitek. A co se týče hudby, ta je poměrně ucházející. Není sice moc převratná, ale příjemně dokresluje jednotlivé scény a to v tomto případě plně stačí.

LEGO Bricktales je zkrátka zdařilý titul, jenž si mohou užít nejen mladší, ale také starší. Jde o příjemnou logickou hru, která zaujme osvědčeným LEGO vizuálem, umocněným svižnou, jednoduše navrženou hratelností, pěknými hádankami a skvěle využitým prostředím. Některé úkoly sice začnou být v druhé půlce hraní značně repetitivní, to je ovšem jenom drobnou vadou na krásou. Obecně jde o zábavnou rodinou hříčku, kterou si užije jak člověk Legem nepolíben, tak ostřílený herní veterán. Rozhodně dejte LEGO Bricktales šanci. Jednak jde o zdařilý experiment, jenž má co nabídnout, jednak jde o další povedenou LEGO hru. Co víc si člověk může přát?

LEGO Bricktales - Kostička, kam se podíváš
LEGO Bricktales je zábava pro celou rodinu, kterou si užije jak člověk Legem nepolíben, tak ostřílený herní veterán. Zdařilý experiment, jenž byste rozhodně neměli jen tak minout.
Pozitiva